integrert som effektforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott! Her er jo mange gode råd. Denon PMA1500 til 6995,- virker slett ikke dum. Dersom den er varm og dyp i klangen er det jo helt konge til mitt bruk. Fant og en Thule IA75B til 7998,- som også har såkalt Poweramp-mode til bruk sammen med hjemmekino-reciever. Etter som jeg har skjønt har også ThuleIA100 dette, men da med en bryter på baksiden. Tror jeg går for en slik løsning på sikt, hvis ikke jeg plutselig får en aha-opplevelse med stereolyden i yamahaen før den tid Vil surround-lyden bli mye dårligere med en slik løsning? Siden det blir 2 forskjellige forsterkere ute og går?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hvorfor prøve å kjøpe seg rundt problemet når en kan skifte det ut.
    Se om du kan låne/høre en Pioneer istedet. Etter min mening/erfaring spiller den langt bedre stereo enn Yamaha.
    Kan være at man kan oppnå enda bedre lyd i stereo ved å kjøpe en ren stereoforsterker som også kan brukes som effektforsterker.

Dersom lyden på surround er tilfredsstillende må da det være en fornuftig løsning synes jeg. Begynner å tenke litt på dette jeg i alle fall :-P

Bytte ut effektforsterkeren med en integrert, blir ikke så mange kronene i mellom heller da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du var fornøyd med NADen til høyttalerne, hvorfor kobler du ikke slik du nevner i første innlegg? Det vil jo fungere fint.

P.S. Denon 1500AE har ikke varm lydsignatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hvorfor prøve å kjøpe seg rundt problemet når en kan skifte det ut.
    Se om du kan låne/høre en Pioneer istedet. Etter min mening/erfaring spiller den langt bedre stereo enn Yamaha.
    Hei!
    Kjøpte Yamahaen nå nylig og hadde i tankene at jeg kunne oppgradere etterhvert siden den har pre-out på alle kanaler. Er også kjempefornøyd med den på film. Har ikke hørt Pioneer sine hjemmekino-recievere men har hørt endel pioneer-anlegg i bil og får der litt den samme følelsen av lydbildet som jeg har med yamahaen i stereo. Men det er vel et meget tynt sammenligningsgrunnlag jeg har der, så jeg skal prøve å få hørt litt forskjellig før jeg avskriver eller kjøper noe som helst Takk for tipset hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=bomholt]Dersom du var fornøyd med NADen til høyttalerne, hvorfor kobler du ikke slik du nevner i første innlegg? Det vil jo fungere fint.

P.S. Denon 1500AE har ikke varm lydsignatur.[/QUOTE

Men blir ikke NADen for svak siden den bare er på 2*20w.? I forhold til Yamahaen altså som er oppgitt til 7*95w.
    Vil jeg skade noe med å prøve?
    Hvis ikke er det jo verdt forsøket.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christin
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dersom du var fornøyd med NADen til høyttalerne, hvorfor kobler du ikke slik du nevner i første innlegg? Det vil jo fungere fint.

P.S. Denon 1500AE har ikke varm lydsignatur.
    Men blir ikke NADen for svak siden den bare er på 2*20w.? I forhold til Yamahaen altså som er oppgitt til 7*95w.
    Vil jeg skade noe med å prøve?
    Hvis ikke er det jo verdt forsøket.
    De 7*95W må du ta med en klype salt. Med alle kanaler i drift er det antakelig rundt 7*50W.

Nad sine 20W trenger ikke nødvendigvis bli for lite. Prøv, men ikke fall for fristelsen å få den til å gjeøre noe den ikke makter. Du hører om du skrur for høyt opp.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, ble litt skeptisk til den løsningen da jeg hørte 20w. på NADen, da jeg brukte den sammen med celestion F15 som nå er (litt store) bakhøyttalere i anlegget.
    Frontene jeg bruker nå er gulvstående, celestion F38 har 90 db følsomhet og 8 ohm impedance. Hvis det ikke blinker noen advarende lamper her når jeg kommer fra jobb i morgen så tar jeg sjangsen på å prøve.
    Takk for alle gode råd.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christin
    Den er grei, ble litt skeptisk til den løsningen da jeg hørte 20w. på NADen, da jeg brukte den sammen med celestion F15 som nå er (litt store) bakhøyttalere i anlegget.
    Frontene jeg bruker nå er gulvstående, celestion F38 har 90 db følsomhet og 8 ohm impedance. Hvis det ikke blinker noen advarende lamper her når jeg kommer fra jobb i morgen så tar jeg sjangsen på å prøve.
    Takk for alle gode råd.
    Prøv du, spent på hva du finner ut

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •