Nad Stereo power amlifer 2200.problemer:s nad eksperte eller folk med mening.Hjelp :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad Stereo power amlifer 2200.problemer:s nad eksperte eller folk med mening.Hjelp :)

den går på å alt men ikke noe form får lyd... hører at den starter og er lyd på power og på overload'n(den står på hele tiden:s skal den det ??) samt soft clipping når knappen er på bak...

bilder kommer

takk..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bildene :

tror jeg ser noe av problemet selv, men trenger hjelp... hva heter det som det mangler en av der ?? hvor kan jeg skaffe ??
    pris å fikse forsterkern ?
    går det ann å fikse selv osv ....???

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at du mangler en kondensator eller ladelytt som noen kaller det,har du loddebolt,tinnsuger og multimeter greier du nok å bytte kondenstorer, du kan sjekke på ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa for å kjøpe, verdien i uF står på de. Tror nok det er mere feil på forsterkern i tilleg, mest sansynlig er det defekte utgangs og/eller driver transistorer, samt noen motstander,har fikset flere forsterkere og det kan være litt mye feilsøking osv. Leverer du den på et verksted vil det nok komme til å koste ifra 800-1500.- alt etter hva som er defekt,da må man jo vurdere å kjøpe noe annet,da bruktpris på slike ikke er spes høy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TOOLMAN
    Det ser ut til at du mangler en kondensator eller ladelytt som noen kaller det,har du loddebolt,tinnsuger og multimeter greier du nok å bytte kondenstorer, du kan sjekke på ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa for å kjøpe, verdien i uF står på de. Tror nok det er mere feil på forsterkern i tilleg, mest sansynlig er det defekte utgangs og/eller driver transistorer, samt noen motstander,har fikset flere forsterkere og det kan være litt mye feilsøking osv. Leverer du den på et verksted vil det nok komme til å koste ifra 800-1500.- alt etter hva som er defekt,da må man jo vurdere å kjøpe noe annet,da bruktpris på slike ikke er spes høy.
    ok, men har fått den så er litt intr i å fikse den... takk for hjelpa, men kunne du funnet direkte lik til meg på den kondenstorer'n ??? plis er noob.. virka som du hadde litt peiling..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    ok, men har fått den så er litt intr i å fikse den... takk for hjelpa, men kunne du funnet direkte lik til meg på den kondenstorer'n ??? plis er noob.. virka som du hadde litt peiling..
    Er jo litt vanskelig å gi deg en direkte link,du må lese av verdien kondensatoren har,den er oppgitt i uF, feks 6800uF, samt at spenningsverdien i Volt er viktig. Er du noob, så har jeg kanskje vurdrert å få noen med erfaring til å sjekke den for deg, dette er ikke akkurat noe "leke" he he! Kan godt sjekke den jeg, trenger heller ikke noe mye i betaling, synes det er morsomt med utfordringer, send meg PM hvis det er av int.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TOOLMAN
    Er jo litt vanskelig å gi deg en direkte link,du må lese av verdien kondensatoren har,den er oppgitt i uF, feks 6800uF, samt at spenningsverdien i Volt er viktig. Er du noob, så har jeg kanskje vurdrert å få noen med erfaring til å sjekke den for deg, dette er ikke akkurat noe "leke" he he! Kan godt sjekke den jeg, trenger heller ikke noe mye i betaling, synes det er morsomt med utfordringer, send meg PM hvis det er av int.
    andre som har meninger ? noe som har vært borti samme problem?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •