THULE Spirit IA100?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

THULE Spirit IA100?

Skal ha meg en ny stereoforsterker som etterhvert skal innlemmes i ett 5.1 oppsett med pre-out til front.

Noen som kjenner denne og kan gi en lydmessig beskrivelse? Varm, hard, livlig eller pompøs???

THULE Spirit IA100 Integrert forsterker

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne her er jeg og litt nysjerrig på.

Kom med innspill de som har erfaring med Thule

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en Thule IA150B (nettopp solgt) som jeg har brukt til musikk og som effekt i et 5.1 oppsett. Har nå Thule IA350B.
    Hørte på IA100 da jeg ente opp med å kjøpe IA150B. IA100 og andre Thule forsterkere har en varm og forførende klang. Har inntrykk av at man enten liker det eller liker det ikke. Man får ikke lyden rett i ansiktet som med enkelte andre forsterkere.
    Da jeg testet IA100, prøvde jeg også den dobbelt så dyre Denon 2000AE. Den hadde faktisk ikke mer krefter enn Thulen og jeg usikker på den var bedre i det hele tatt. Uten å ha testet så mange forsterkere i denne prisklassen, vil jeg si at Thule IA100 er meget bra så sant man liker den varme lydsignaturen.
    Det at den kan brukes som ren effektforsterker ved et tastetrykk (på baksiden), er også en stor fordel.
    Fidelity har gitt mye skryt til Thule IA100.

Bra at andre får øynene opp til å bruke integrert forsterker som effekt i flere kanaler.;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en genial løsning å bruke stereoforsterker som effekt under film, og som forsterker under musikk. Prisen er slett ikke ille den heller, såfremt den er strømsterk og har de kvaliteter som blir nevnt.

Noen som har prøvd thule mot jmlab?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har hatt en Thule IA150B (nettopp solgt) som jeg har brukt til musikk og som effekt i et 5.1 oppsett. Har nå Thule IA350B.
    Hørte på IA100 da jeg ente opp med å kjøpe IA150B. IA100 og andre Thule forsterkere har en varm og forførende klang. Har inntrykk av at man enten liker det eller liker det ikke. Man får ikke lyden rett i ansiktet som med enkelte andre forsterkere.
    Da jeg testet IA100, prøvde jeg også den dobbelt så dyre Denon 2000AE. Den hadde faktisk ikke mer krefter enn Thulen og jeg usikker på den var bedre i det hele tatt. Uten å ha testet så mange forsterkere i denne prisklassen, vil jeg si at Thule IA100 er meget bra så sant man liker den varme lydsignaturen.
    Det at den kan brukes som ren effektforsterker ved et tastetrykk (på baksiden), er også en stor fordel.
    Fidelity har gitt mye skryt til Thule IA100.

Bra at andre får øynene opp til å bruke integrert forsterker som effekt i flere kanaler.;-)
    Takk bomholt for detaljert beskrivelse. Høres ut som om jeg må ut å handle i nær fremtid. Jeg skal som nevnt kjøre en surroundreceiver (NAD 753v2?) med pre-out til Thule'n som effektforsterker i ett surroundoppsett, og som ren 2 kanalers i stereo. Jeg har i dag Triangle Altea i front som er litt "spisse" i diskanten, jeg er derfor på jakt etter en forsterker som låter slik du beskriver, varm, fyldig og tilbakelent. Triangle er veldig direkte og avslørende i høye frekvenser og kan bli påtrengende med feil forsterker. Igjen takk for info, nå gjenstår bare enda en liten runde med sjefen i huset... :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Thule slipper man skarp og hard diskant.
    Vær forresten klar over at mange sier at NAD sine surround receivere er plaget med støy. Kanskje Yamaha er et bedre alternativ. Den er kjent for være litt rund i toppen.

forum.hjemmekino.no :: Vis Temaet - NAD T753 v2, støy?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om støyproblemet på diverse forum. Sjelden jeg spiller så lavt at noen vifter vil plage nevneverdig. Siden NAD'en evnt kun skal drive center og surround så er ikke lydklangen avgjørende. Så lenge jeg får gromlyden i front er jeg veldig langt på vei. Takker uansett for advarselen, vet du hvilken Yamaha (med pre-out) som er verdt å anbefale?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V659 er et alternativ. Tror den vant EISA prisen uten at det trenger å bety så mye. Ellers så kan du få RX-V757 billig nå, sansynligvis fordi det kommer en oppfølger snart.
    Yamaha RX-V659 forsterker og receiver - prissammenligning
    Yamaha RX-V757 forsterker og receiver - prissammenligning

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiophile har en liten test av IA100.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V659 er et alternativ. Tror den vant EISA prisen uten at det trenger å bety så mye. Ellers så kan du få RX-V757 billig nå, sansynligvis fordi det kommer en oppfølger snart.
    Hmmm... Yamaha og Pioneer kan jeg få tak i til kostpriser.... :???:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    659 tar over for 757 og 657...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er overdrevent skeptisk nå, men mener bestemt at en surround reciever i den klassen aldri vil ta over for en ren 2,ch forsterker uansett spec's
    Da en ren forsterker har mye mer å by på når det gjelder oppløsthet,dynamikk og den generelle musikalske delen av en cd.

Selv om jeg selv bruker dac'en til en surround reciever...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    659 tar over for 757 og 657...
    Kommer det ikke en 759? 659 tar vel over for 657.

Grunnen til at jeg nevnte Yamaha er som sagt fordi den er litt rund i diskanten. Men dersom du man skal bruke en stereoforsterker til frontene har nok det mindre å si. Da er nok også Pioneer et godt alternativ. Om Pioneer blir det sagt at den har en veldig god mellomtone og er nøytral. Romkorreksjonssystemet til Pioneer regnes som kanskje det beste.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det ikke en 759? 659 tar vel over for 657.
    Nei, slik jeg har forstått det, kommer det ingen 759. Det var for liten forskjell mellom de to modellene. Sammenlign 757 med 659, så ser du...

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Thule IA100 i over ett år nå, jeg opplever den som varm og med behagelig diskant, og slik som Bomholt beskriver Thule stemmer med mine erfaringer, jeg liker den rett og slett veldig godt i mitt oppsett :=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •