Elkjøp og HIFI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 296
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp og HIFI

Nå skal Elkjøp begynne å selge produkter fra Abrahamsen og Arcam, er dette begynnelsen på slutten for de typiske "HI-FI" butikkene eller vil det komme oss forbrukere til gode???

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det vil komme oss forbrukere til gode...
    All konkurranse er med på å presse prisene ned.. Og er det ikke det vi bryr oss om da???

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo litt redd for at det kan bli litt halvveis..
    Seriøse produkter som står oppkoblet sammen med billige cd-spillere evt høyttalere..
    Håper nå så inderlig at de ordner med skikkelige lytterom, folk med kompetanse osv..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du denne informasjonen fra?

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halvveis er vel bedre enn ingen vei ?

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo spennende ut! i hvertfall for oss som bor et godt stykke unna nærmeste hifisjappe. Elkjøp har jo tilgang på litt bedre høyttalere som Energy og dyrere PSB, så det kan nok bli bra om de gidder å sette av noen kvadrat til demorom..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infoen kommer fra en som jobber hos Elkjøp. Abrahamsen Skal levere cd spiller og to typer forsterkere.Hvorav en er delt i for og effekt del. Arcam skal visst kunne levere så og si hele produkt katalogen på bestilling. Skal parres med høyttalere fra Energy for det meste.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen har bare èn effektforsterker, og kommer snart med èn forforsterker og om en stund etter det med cd-spiller. Håper virkelig de setter av plass til dette i butikkene, er ikke så mye å se til de dyrere Energy modellene i butikkene.

-
    Abrahamsen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp driver ikke antikvariat...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har alltid trodd at en forsterker og eller utstyr er det samme uansett hvilken butikk man kjøper det i eg....

Altså at en pioner vgxxx8218763 eller noe lignende er den samme forsterkeren enten man kjøper det på elkjøp eller hifigeek.no....

Tar eg så skammelig feil?

Trodde d skulle bare være fordeler med at elkjøp selger bra utstyr... Så lenge man vet hva man vil ha og elkjøp har det/fører det så er d ikke mange som har lavere priser!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger vel egentlig litt i kortene i og med att abrahamsen velger å ha verdenspremiere på en forsterker e.l på Elektroworld messa på lillestrøm etter hva jeg har lest.

At Elkjøp begynner å selge litt gromt utstyr syntes jeg er helt greit.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engasjerer meg kanskje litt mye i Abrahamsen her, men den er da introdusert i markedet for lenge siden? Hørte den på Musikkmagasinet i Bergen for en måned siden. Og den var sweeet.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Trodde d skulle bare være fordeler med at elkjøp selger bra utstyr... Så lenge man vet hva man vil ha og elkjøp har det/fører det så er d ikke mange som har lavere priser!
    Det er akkurat det: Hvordan har du funnet ut hva du vil ha, hørt på det i en annen butikk først? Tror ikke mange Elkjøp-butikker kommer til å etablere lytterom for å presentere komponentene på best mulig måte, selv om de begynner å ta inn dyrere og bedre stereo/hjemmekino.
    Blir litt som netthandel... enten litt tilfeldig, eller at du bruker en annen butikk som test og som da ikke får solgt noe.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står skrevet verdenslansering av en ny 2 kanals produktserie som har fått navnet abrahamsen, tidløst design bla.bla high end til hifipris. Serien består av en cd spiller,integrert forsterker,forforsterker og effektforsterker...

At noen nerder (Av:-D ) har hørt dette er slettes ikke umulig ,men nå snakker de om verdenslansering på elektroworld hvor ikke abrahamsen men hvermansen vil komme,att feks elkjøp er med å på dette er derfor ikke helt usansynelig.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Eg har alltid trodd at en forsterker og eller utstyr er det samme uansett hvilken butikk man kjøper det i eg....

Altså at en pioner vgxxx8218763 eller noe lignende er den samme forsterkeren enten man kjøper det på elkjøp eller hifigeek.no....

Tar eg så skammelig feil?

Helt enig med deg! det eneste som skjer er jo at varene blir billigere! og det er påtide håper at flere følger elkjøps eksempel...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker elkjøp snakket om dette for 2 år siden jeg. Rett før Mission gikk konk. Da skulle de satse hardt på hifi. De endte med at de tok inn et par NS-555 pluss noen bakhøyttalere og en senter. Når de var solgt var det over. Elkjøps hovedlager har ikke et eneste høyttaler par tilgjengelig så alt de skal ha må butikkene ta inn fra andre leverandører på eget initiativ (og da skjer det som oftest ikke) De tar inn det som eventuellt blir annonsert men ikke no mer. Butikker som Lørenskog,Sandvika,Drammen,Bergen etc er såpass store at de tar kanskje inn litt mer utenom annonsene men ellers tror jeg det blir lite forandring.
    Mye av grunnen skyldes nok at de får rett å slett ikke solgt høyttalere til 10k+ fordi hi-fi entusiaster drar andre steder. Men for all del "time will show" Hadde vært veldig morro om man kunne dra til sin lokale elkjøp og få skikkelig hifi. Der er det ofte litt mer rom for bedre pris også.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så kjekt å kjøpe høyttalere til mange høvdinger hvor diskanter og støvhetter er trykket inn. Hva er det som driver folk til slikt?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt kanon! Det er jo bare å ta med seg utstyret hjem og teste med du klarer. Deretter er det bare å nyte i fulle drag det nyinnkjøpte utstyret, eller man kan benytte 30 dagers angrefrist. Ser ikke noe negativt med dette?

Eller så kan selvfølgelig Elkjøp forkludre hele dritten med små skrift under en brett på baksiden av kvittering, eller kanskje i den flotte brosjyren de gir ut i tide og utide: 30 dagers fristen gjelder ikke for produkt i den og den kategori. Nemlig! Ædda bædda!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Elkjøp og high fidelity

Det som er helt klart, er at Elkjøp ikke har noen tradisjon å vise til når det gjelder "seriøs" hifi eller hjemmekino. Her skiller kjeden seg forøvrig ikke fra Expert-gruppen av i dag. Som forbruker har jeg handlet en hel masse på Elkjøp, og har oppnådd gjennomgående svært hyggelige priser, og det ikke bare fordi jeg kjenner flere av de som jobber der (og de kjenner da selvf. også meg). Gjennom en tid har jeg merket meg at også Elkjøp nå ser ut til å ville ha litt av det innskuddet som entusiastene forsyner dedikerte hifi-butikker med. Den lokale Elkjøp-butikken sier (ved en troverdig kilde) at f.eks. Patos-høyttalere nå skal bli mer synlig i sortimentet. Mange eksklusive produkter kan også Elkjøp-kjeden skaffe til veie, men det gjelder her, som andre steder, å finne de rette kontaktene, og det både i forhold til pris og serviceinnstilling.

På den annen side kommer nå potensielt Elkjøp og andre typiske kjede-/nett-butikker til å lide av en varslet kursendring fra enkelte japanske produsenter (jeg vil her ikke nevne navn), som innebærer at de dyreste produktene innen f.eks. plasma-, forsterker-og høyttalersortimentet kun skal fåes kjøpt av et fåtall utvalgte "eksklusive" forhandlere. Med tanke på hvordan norgeskartet ser ut, så vil en slik omlegging NEPPE føre til en markant salgsøkning av de aktuelle produktene.

Elkjøp-kjeden har ellers en jobb å gjøre når det gjelder merker som forlengst er tilgjengelig i vareutvalget, men som alt for lenge har fått en stemoderlig behandling. Ikke minst gjelder dette høyttalere fra produsentene Energy og Mission.

Tiden vil vise om Elkjøp er moden nok for nye satsinger. Til dette trengs det ikke bare produktutvalg, men en genuin FORSTÅELSE av et gitt konsept. Få norske butikker (nær sagt uansett bransje) lever, etter mitt syn, opp til dette i dag.

Hilsen 777

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser

Er det noen som har ca.priser på de nye Abrahamsen produktene?

Side 1 av 15 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •