Elkjøp og HIFI - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 296
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    selfølgelig tjener de penger. Men deres avanse på HIFI og TV osv ligger på halvparten av f.eks HFK. Men det er naturlig og. De selger i så mye større kvanta, så de kan gjøre det.
    Hifi klubben retter seg vel noe mer mot seriøse hifi-produkter enn Elkjøp. Abrahamsen Audio er vel noe av det mer seriøse merket Elkjøp fører, og det selges til full veil. pris. Samme har de Mission høyttalerne jeg har sett der gjort også, og jeg mener bestemt at da en kamerat var å kikket på Yamaha-høyttalere, så fikk han oppgitt veil. pris. Selger var riktignok villig til å slå av noen kroner, men utgangspunktet er veil. Med tanke på at Hifi klubben har skikkelige lytterom, og en butikk som spesialiserer seg på lyd og bilde, er vel kanskje ikke supermarkedet Elkjøp så billigt allikevel. Har forøvrig sett mange palleprodukter med 600kr DVD-spillere, spillekonsoller og lign. på Elkjøp som nok selges til en god del lavere pris enn hva HFK ville tatt, men skal man først se på hifi, vet jeg sannelig ikke om du kommer så mye bedre ut av det på Elkjøp.

En annen "sleip" ting disse kjedene gjør, er å lokke med gode tilbud i en avis og når du kommer til butikken, får du enten beskjed av selger at "Du får jo hva du betaler for, legger du på et par tusenlapper får du så mye mer (viser til produkt med veil. pris)" eller "Nei, den er nok utsolgt. Vi fikk ikke inn så mange så de gikk på 4 timer, og nytt parti kommer nok ikke før om et par uker, men vi har.......".

Ikke glem at man kan prute på hifi-kjeder også, vel det vil si utenom hifi-klubben som mener de allerede selger til "lav-pris".

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ikke glem at man kan prute på hifi-kjeder også, vel det vil si utenom hifi-klubben som mener de allerede selger til "lav-pris".
    Oppsøk en HFK franchise-butikk og du vil oppleve at det faktisk går an å prute! Men det er mye enklere å få STORE rabatter på andre plasser. Selvopplevd f.eks. Stereofil, HFC og min lokale Yamaha-forhandler.
    Elkjøp har jeg nesten aldri fått avslag nok til at det kan skrytes av. Derfor handler jeg aldri HiFi der. Kun støvsugerposer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Oppsøk en HFK franchise-butikk og du vil oppleve at det faktisk går an å prute! Men det er mye enklere å få STORE rabatter på andre plasser. Selvopplevd f.eks. Stereofil, HFC og min lokale Yamaha-forhandler.
    Elkjøp har jeg nesten aldri fått avslag nok til at det kan skrytes av. Derfor handler jeg aldri HiFi der. Kun støvsugerposer!
    handler ikke hifi der fordi du ikke får go nokk rabatt, så det er mao ikke så nøye hva du kjøper bare rabatten er god nokk?? Synes det er en rar måte å kjøpe utstyr på må matches riktig for å låte bra..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    handler ikke hifi der fordi du ikke får go nokk rabatt, så det er mao ikke så nøye hva du kjøper bare rabatten er god nokk?? Synes det er en rar måte å kjøpe utstyr på må matches riktig for å låte bra..
    Jeg skjønner hva du mener, men nå er det vel ikke akkurat køen inne på Elkjøp den eneste veien til lydnirvana...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg skjønner hva du mener, men nå er det vel ikke akkurat køen inne på Elkjøp den eneste veien til lydnirvana...
    nei det var no så, men det er endel andre sjapper som skal være vanskelig å avslag i prisen på produkter f.eks hifiklubben og ohfc, og om det samme isåfall gjelder der?? jeg synes det er en dårlig innstilling hvis man har som håp å få et godt velballansert anlegg.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Beklager, men den setningen ble helt feil. Sånn var det ment stå skrevet:
    "Oppsøk en HFK franchise-butikk og du vil oppleve at det faktisk går an å prute! Men det er mye enklere å få STORE rabatter på andre plasser. Selvopplevd f.eks. Stereofil, HFC og min lokale Yamaha-forhandler.
    Elkjøp har jeg nesten aldri fått avslag nok til at det kan skrytes av. Derfor handler jeg aldri der. Kun støvsugerposer!"
    Eneste sporten jeg bedriver aktivt er pruting.
    Så var det dette med å handle hifi der, har de hifi der?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Beklager, men den setningen ble helt feil. Sånn var det ment stå skrevet:
    "Oppsøk en HFK franchise-butikk og du vil oppleve at det faktisk går an å prute! Men det er mye enklere å få STORE rabatter på andre plasser. Selvopplevd f.eks. Stereofil, HFC og min lokale Yamaha-forhandler.
    Elkjøp har jeg nesten aldri fått avslag nok til at det kan skrytes av. Derfor handler jeg aldri der. Kun støvsugerposer!"
    Eneste sporten jeg bedriver aktivt er pruting.
    Så var det dette med å handle hifi der, har de hifi der?
    regnet nesten med det ble litt feil det der, til det siste sprørsmålet ditt så har jeg til gode å se hifi i en elkjøp butikk, (regner ikke plastikkbokser til 999 som hifi i denne sammenhengen, kan sikkert diskuteres men det er nå min mening).
    nei jeg foretrekker sjikkelige haifai shapper

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med merker som Abrahamsen og Arcam så er det ikke fritt for god HIFI på elkjøp, men det er klart du finner mer på en dedikert HIFI sjappe. Tror vel ikke elkjøp satser så mye på de som er såpass spesielt interesserte som oss på forumet, men det er vel ikke så rart vi er jo ganske sære :-)
    Syns det er fint at folk har muligheten til å få tak i litt bedre utstyr der og.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom den lokale elkjøp-sjappa her en dag og hørte på abrahamsen/energy-komboen. Det låt ikke verst lytteforholdene tatt i betraktning
    Men nå skal butikken snart flytte til nye og store lokaler og i den anledning spurte jeg om de hadde tenkt til å lage et demorom/skjermet lyd og bildeavdeling, men svaret jeg fikk var at sjefen hadde sagt nei til dette. Hvilken tankegang er det?? De hadde tatt inn kabler til 6 lapper og har tenkt å satse på å selge litt seriøs hifi, men det er jo totalt nyttesløst når produktene skal demonstreres i et lokale på flere tusen kvadratmeter fullt av støy og ulyder..
    Håper vi snart får en skikkelig hifi-sjappe her i by'n!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på elkjøp og lyttet på abrahamsen og energy... Har ikke vært borti abrahamsen før, men det gikk ikke å stille på volumet når kilden var valgt til cd? Sikkert bare en liten bagatell... Var heller ingen der for å hjelpe oss .
    Det ble uansett en demo med veldig høyt volum Lyden ble jeg ikke imponert over, har mest sannsynlig mye med den elendige akustikken/støyen å gjøre... det ble ikke bra iallefall.

Bananpluggene ble tredd gjennom hullet der det vanligvis er en form for kobbertråd, og skrudd fast, noe som vitner til dårlig kunnskap.

Elkjøp her jeg bor har prøvd seg på B&O før i tiden, men ble nektet å selge det videre pga lite kunnskap og dårlig service, de sa bla at philips var AKKURAT samme TV'n "hvorfor kjøpe B&O!". B&O fikk et seriøs rykte smell her.

Flopp eller topp at elkjøp har fått inn seriøs HIFI? Syns det er søtt at de prøver.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har dere nok surret med HT mode på den.

Sitat Opprinnelig postet av Abrahamsen Audio
    Trykk ”MENU” på frontpanelet.
    I MENY modus kan du sette en av inngangene til å brukes med en hjemmekino receiver. Trykk ”MENU” når ”CANCEL” vises, og produktet vil gå ut av menyen uten å velge noe. Bla igjennom med next eller previous, bekreft med ”MENU”. Den valgte inngangen vil nå koble ut den innebygde volumkontrollen og spille på ”full” volum. Denne inngangen MÅ kobles til en hjemmekino receiver, hvor volumet for frontsystemet styres fra denne. Den valgte inngangen vil nå hete HT. For å kanselere HT inngangen og gå tilbake til ordinær inngang, trykk ”MENU” og velg HT inngang med next eller prevous og trykk ”MENU”.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Seriøse produkter som står oppkoblet sammen med billige cd-spillere

Akkurat som på AV Forum da. Ikke no problem.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Akkurat som på AV Forum da. Ikke no problem.
    Det har vel sin rot i at veldig mange her prioriterer film fremfor seriøs musikklytting. Alternativt kan man kaste ut den gamle CD-spiller teknologien helt, og gå for harddiskbasert avspilling. Men for de som fortsatt klamrer seg til 80-tallet......

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del handler helst på Elkjøp om jeg kan. Jeg får Elkjøp til å bestille inn produkter som de vanligvis ikke fører dersom det er noe jeg vil ha. Dette gjorde jeg også når jeg bestilte prosjektor og fikk en god pris og tryggheten med å handle på Elkjøp.

Argumentet med demorom har jeg overhodet ikke noen forståelse for. Det spiller vel ingen rolle hvordan et produkt oppfører seg i omgivelser i en butikk. Det som betyr noe er hvordan det fungerer hjemme hos deg selv. Elkjøp har 30 dagers returett og du kan dermed prøve produktet i ro og mak. Dette forutsetter jo at man har satt seg litt inn hva man vil ha, slik at man ikke trenger å prøve 12 forskjellige plasmaskjermer.

For dere som er optatt av rabatter, så sier jeg også at dere bør tenke mer på value for money, enn hvor mye rabatter dere får. Det er noen mennesker som synes det er kjempegøy å få bonuspoeng når de flyr, andre vil bare ha en billig flybillett. Jeg forstår at flere her ikke ser på pris, men heller bonuspoeng.

Andre igjen trenger å ha et produkt som ikke de ser i en annen sin stue, slik at de kan påstå at de har et mye bedre produkt hjemme. Eks: Lidl DVD spilleren til kr 529, som er bevist at den er bedre enn Denon sin inngangsmodell til kr3000 og til og med NAD sin til 16 000kr. Men jeg kan love deg at de som har kjøpt de dyre produktene aldri vil inrømme at noe som er kjøpt på Lidl kan være bra. Selv om det er bedre.

Etter min mening må folk bare få lov å kaste bort pengene sine på det de vil. Jeg foretrekker å få valuta for mine penger. Men det hender jo at jeg kjøper en og annen sak som er "pengene ut av vinduet" jeg også. Vi skal jo ha det litt gøy også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Da har dere nok surret med HT mode på den.

Hehe, var sånn når vi kom dit, regnet med det var noe sånt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Argumentet med demorom har jeg overhodet ikke noen forståelse for. Det spiller vel ingen rolle hvordan et produkt oppfører seg i omgivelser i en butikk. Det som betyr noe er hvordan det fungerer hjemme hos deg selv. Elkjøp har 30 dagers returett og du kan dermed prøve produktet i ro og mak. Dette forutsetter jo at man har satt seg litt inn hva man vil ha, slik at man ikke trenger å prøve 12 forskjellige plasmaskjermer.
    Tør påstå at det er nærmest umulig å tenke seg hvordan et produkt vil være i heimen, hvis man tester det 2 meter fra en annen som tester en vaskemaskin, unger som flyr rundt og vræler, 60 TVer med lyd på, og generell støy. Et demorom er stille. Uansett hvilken akustisk karakter rommet har, vil jeg påstå at det i hvert eneste tilfelle er nærmere stua enn midt i butikken. Med mindre man har et vanvittig sirkus pågående kontinuelrig innenfor husets 4 vegger vel og merke.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som er optatt av rabatter, så sier jeg også at dere bør tenke mer på value for money, enn hvor mye rabatter dere får. Det er noen mennesker som synes det er kjempegøy å få bonuspoeng når de flyr, andre vil bare ha en billig flybillett. Jeg forstår at flere her ikke ser på pris, men heller bonuspoeng.
    Bonuspoeng? Nå må vi komme litt ned på jorda igjen. Først og fremst er billige flybilletter omtrent det samme som å få rabatt. Hvorfor fly med SAS, når du kan fly med Norwegian på tilbud til halve prisen?. Det er ikke snakk om å velge produkter utelukkende etter hvor mye rabatt man får, men når man for eks. har et budsjett på 20k og den ene butikken har et høyttalerpar som selges til den prisen som veil., mens den andre butikken har en modell som egentlig koster 33k og som er i en helt annen liga enn den til 20k, sier det seg selv at om man får den for 20k, er det en handel man sjelden sier nei til. Eventuelt ser man på 2 merker som man syntes låter omtrent like bra, så slår den ene butikken av 7000,-, et beløp man heller kunne brukt på oppgradering en annen sted i kjeden, så sier det seg selv at det er vanskelig å si nei til en god pris. Tviler på at det er mange entusiaster som velger bort godlyd for å spare mindre beløp.

Andre igjen trenger å ha et produkt som ikke de ser i en annen sin stue, slik at de kan påstå at de har et mye bedre produkt hjemme. Eks: Lidl DVD spilleren til kr 529, som er bevist at den er bedre enn Denon sin inngangsmodell til kr3000 og til og med NAD sin til 16 000kr. Men jeg kan love deg at de som har kjøpt de dyre produktene aldri vil inrømme at noe som er kjøpt på Lidl kan være bra. Selv om det er bedre.
    Nuvel, slike tilfeller er defintivt ikke vanlig og kan ikke brukes som et eksempel for å generalisere hele hifi-bransjen. Og uten å kjenner Lidl-spilleren, vil jeg vel ganske sikkert satset store penger på at den er totalt ubrukelig som en CD-spiller.

Etter min mening må folk bare få lov å kaste bort pengene sine på det de vil. Jeg foretrekker å få valuta for mine penger. Men det hender jo at jeg kjøper en og annen sak som er "pengene ut av vinduet" jeg også. Vi skal jo ha det litt gøy også.
    Valuta for pengene for du om du finner et produkt du faller for, OG får en pris du ikke kan si nei til. Mange trenger også hjelp for å sette sammen et anlegg, og slik kunnskap finner man ikke på et supermarked. Da er det bedre å gå til en faghandler som kjenner utstyret de selger.

Et demorom er ikke nødvendigvis et rom som skal vise deg hvordan det kommer til å låte hjemme hos deg, men et rom der man kan høre produktets potensiale og spillestil, og høre hvordan det spiller sammen med andre komponenter. Forøvrig flere hifi-butikker som gladelig låner ut utstyr slik at man kan prøve opptil flere ting samtidig hjemme....og det helt uten å legge igjen en krone slik man må på Elkjøp. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen V2

Dette er ikke akkurat kun Elkjøp og Hifi, men rører greit nok ved temaet til at jeg tillater meg poste....

Var i dag på Elkjøp og nappet ut en V1 og en V2 samt Energy C-500..
    Kom hjem og skuffelsen var stor gitt.. V2'en har utpreget humming på høyre kanal og virker som om den gir lite effekt på venstre kanal Lyttet til den jeg kjøpte (demo-forsterkeren) i butikken, men var aldri så stille der at jeg klarte høre hummingen, hadde jeg gjort det hadde den aldri blitt tatt med hjem.

Til alt overmål har tydeligvis ene C-500'en manglende (død) diskant og dem har også tydeligvis vært i demo (siden jeg fant ett ekstra sett med annet merke spikes i ene esken).

Noen nevner på andre forum at denne forsterkeren (V2) ble forsinket fordi dem kalte dem tilbake for bytting av utgangstransistorer (URL: Hifisentralen - Skriv ut)
    Andre sier dem har opplevd volumet som å være lavere på ene siden enn andre siden..

Kan alt dette være relatert til demoutgavene og kan det være at vi har en utgave uten oppgraderte transistorer - om denne påstanden skulle være riktig? Noen fra Elkjøp som kan belyse dette? Noen andre som vet noe?

I tillegg låste menyen seg på V2 slik at jeg ikke får byttet mellom utganger, totalt dødt, men hjulet responderer enda...

Jeg bruker garantert angreretten, men dem frister fremdeles litt da dem låter godt når dem er i orden - selv om hele denne opplevelsen ble en gedigen skuffelse fra ende til annen... Forventer i det minste at utstyret fungerer feilfritt selv om det ikke er high-end og det er kjøpt på Elkjøp... Er tross alt 23k det er snakk om...

Servicenivået til selger var storslagent og meget bra på alle måter, men hvordan fungerer koblingen mot leverandørene? Butikken burde jo vite det om forsterkeren dem selger til 10k var tilbakekalt?

Bør jeg forsøke på nytt med Elkjøp + Abrahamsen, eller er det bare å løpe til nærmeste hifisjappe?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er tilbakekalt fra Abrahamsen. Det er grei dialog mellom leverandør og butikk. Sikkert kjedelig å drasse utstyret frem og tilbake, men jeg hadde nok prøvd en gang til, hvis det er noe feil neste gang og så hadde jeg løpt til en hifi kjede eller kanskje kjøpt lignende utstyr fra en annen leverandør hos elkjøp. Jeg syns PDD6J og AA6j fra pioneer låter ganske bra (selv om det ikke er i samme prisklasse). Ellers så har jo Arcam noen fine løsninger med integrert amp og cd spillere i samme prisklasse som Abrahamsen. Høres ut som du har blitt dårlig behandlet hvis du har fått b-varer uten å bli informert om det på forhånd og fått avslag i pris. Hvis du velger å prøve Abrahamsen igjen så sørg for at alt er nytt i uåpnet eske og att det er signert i brukermanualen/serviceheftet under kvalitetskontroll. Vet at denne pakken du kjøpte har vært annonsert til 19995,- tidligere under lanseringen, men det har kanskje gått opp igjen?

Lykke til...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et tenkt eksempel. Produkt A er et produkt som er meget bra og du har bestemt at du skal kjøpe dette. Det er tilsalgs hos en hi-fi kjede og hos Elkjøp. Det koster 30k hos hifi butikken og 21k hos Elkjøp. Du kan få 25% rabatt og en gratis kabel hos din hifi butikk. Hvor kjøper du?

Svar lenger nede:

.
    .
    .
    ..
    .
    .
    .
    .
    .
    ..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

SVAR: Mange av bidragsyterne i denne tråden kjøper da et helt annet produkt som det blir vanskelig å sammenligne med, som koster 40k med 30% rabatt, er sjeldent å se i Norge og kun selges hos en hifi butikk.

De får en underlig følelse av velvære over å eie dette produktet.

Dersom for mange andre kjøper dette(mer enn 5-10 stk), blir det umiddelbart solgt, og et produkt som er enda sjeldnere blir kjøpt inn.

Jeg venter 6 mnd og kjøper et produkt på Lidl til 25% av prisen og skryter uhemmet over hvor mye bedre det er enn alt annet på markedet i håp om at de som har det "beste", skal få tårer i øynene og begynne jakten på noe enda mer eksklusivt. Mitt produkt detter fra hverandre etter en måned og jeg kjøper en til siden det er så billig, mens reparasjonen av det første produktet trekker ut i over 6 mnd, hvorpå begge produktene må til reparasjon igjen.

Jeg kommer da over en del penger og kjøper noe som er vanvittig bra og dyrt som jeg blir veldig fornøyd med. Så kommer det en jypling på forumet som påstår han har et annet og mye billigere produkt som er like bra eller bedre. Naturlig nok avfeier jeg dette som rent vås. Jeg har jo det beste........

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •