Elkjøp og HIFI - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 296
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    På den lokale elkjøpen her, har de patos, audio pro, klipsch, yamaha, rotel o.l.
    Pioneer, Electrocompaniet, Abrahamsen, Viablue cables m.m

Meget habile folk lang erfaring både med hifi og hjemmekino:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rulleguru
    Per Abrahamsen brukte Energy til å demonstrere Abrahamsen da han var på elektromessa i Lillestrøm så noe må det være i det.
    Det er nok mer pga den nylige ingåtte kontrakten med Elkjøp hvor Energy omtrent var det eneste merket Elkjøp kunne vise til. Nå har jo Elkjøp fått KEF inn i sortimentet sitt fikk jeg høre. Så neste gang er kanskje Abrahamsen koblet opp på et par KEF høyttalere istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følgt med en del på denne tråden, da jeg er selger hos Elkjøp Spennende å se hva folk mener om oss og vår varierende "ekspertise" når det gjelder lyd og bilde.
    Har et spørsmål til dere...min butikk (Tiller, Trondheim) har et nytt høyttalermerke på vei inn som heter PSB.
    PSB Speakers | Music and Home Theater Loudspeakers
    Noen som har erfaringer og eventuelle kommentarer til dette merket?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    Har følgt med en del på denne tråden, da jeg er selger hos Elkjøp Spennende å se hva folk mener om oss og vår varierende "ekspertise" når det gjelder lyd og bilde.
    Har et spørsmål til dere...min butikk (Tiller, Trondheim) har et nytt høyttalermerke på vei inn som heter PSB.

PSB er eit merke som Elkjøp iallefall har ført i 5 år. Men det er stor forskjell fra butikk til butikk ka produkter dei tar inn. Eg synst iallefall at Image serien til PSB er veldig bra, spes til hjemmekino. Dei kommer og med ein ny serie nå som har fått ein god del skryt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

energy høytalere.

Jeg hadde en prat med Per Abrahamsen i det jeg bestemte meg for å bestille abrahamsen sammen med energy rc-50. Han snakket om at på grunn av at elkjøp solgte engergy, og han skulle selge produktene sine gjennom de samme butikkene, så valgte han å ta utgangspunkt i de høytalerene under testing. Jeg er så lang meget fornøyd med den lyden som denn kombinasjonen skaper.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    PSB er ikke noe nytt for elkjøp. Antagelig bare butikken deres.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Jeg hadde en prat med Per Abrahamsen i det jeg bestemte meg for å bestille abrahamsen sammen med energy rc-50. Han snakket om at på grunn av at elkjøp solgte engergy, og han skulle selge produktene sine gjennom de samme butikkene, så valgte han å ta utgangspunkt i de høytalerene under testing. Jeg er så lang meget fornøyd med den lyden som denn kombinasjonen skaper.
    Så han justerte lyden i forsterkeren etter Energy-høyttalere? Den var en underlig fremgangsmåte. Men fint du er fornøyd. Jeg trodde jeg kom til å kjøpe Abrahamsen eff.trinn igjennom Elkjøp jeg også, men de får de jo aldri inn på lager. Og da ble noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp har ofte tatt inn såkalte "high end" merker de. I hvert fall i løpet av de 6 årene jeg jobbet der. Men som oftest er dette for å "ergre" konkurrenter som HIFI Klubben osv, og ikke noe de skal ha permanent.

Går et rykte om at ElKjøp nå skal ta inn en container eller to med B&W høyttalere, for å selge til sterkt redusert pris. Var snakk om i slutten av april/begynnelsen av mai. (I Oslo). Håper virkelig dette stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde hifi klubben hadde enerett på BW jeg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det en avart: Beavers & Wolkinson?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enerett i skandinavia ja.. Hifi klubben driver med særavtaler på varer. Når avtalene deres går ut noe som tillater andre importører å ta inn samme varene så slutter de enkelt å greit å føre det. De vil ikke konkurrere på pris for å si det sånn.

Eksempler.. Celestion, Paradigm, Marantz etc

Såvitt jeg vet kan ingen nekte Elkjøp å kjøpe B&W i f.eks USA og deretter shippe det til Norge å selge det. De har gjort det samme med Samsung tv'er som Expert har hatt enesalg på.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de skal fortsette sånn. Sunt med litt konkurranse, spesielt for lommebøkene til oss avhengige.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-klubben påstår at de opererer med lave priser, og man slipper fordyrende mellomledd. Merklig at de er så redd for konkurranse da. Når man ser hvilke rabatter man kan få på for eksempel B&W enkelte andre plasser i Europa, så er det kanskje forståelig at de holder hardt på gullgruven? Tviler forøvrig på at Elkjøpt satser på noe slikt, da jeg tror B&W med all sannsynlighet har en policy mot at produktene deres skal havne som pallesalg på ulike supermarked.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HIFI Klubben sin policy har ingenting med det å gjøre. Om Elkjøp ønsker å kjøpe inn et parti, så får de gjort det slik som noen har skrevet tidligere også. Og det er sunt som bare rakkern når man vet at de (HFK) har en fortjeneste på ca 60% på de produktene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    HIFI Klubben sin policy har ingenting med det å gjøre. Om Elkjøp ønsker å kjøpe inn et parti, så får de gjort det slik som noen har skrevet tidligere også. Og det er sunt som bare rakkern når man vet at de (HFK) har en fortjeneste på ca 60% på de produktene.
    Jeg skrev ikke Hifi Klubben sin policy....jeg skrev B&W. B&W velger selv hvem de vil selge til, og jeg tviler på om Elkjøp klarer å selge B&W "palle-billig" om de skal importere via noen andre mellomledd. Ikke glem at Elkjøp også har god fortjeneste på mange produkter, selv om de vil ha oss til å tro noe annet. Veldig ofte ser jeg store plakater med veiledende priser og kommetarer som "Sjekk prisen", "Pallesalg" etc. Elkjøp er forøvrig ikke alene. Greit at butikker skal tjene penger, men slike utsagn som enkelte butikker opererer med må i beste fall være villedende markedsføring.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du jobbet på Elkjøp Håkon? Nei, da kan du nok ikke uttale deg om fortjenesten de har heller. Det de tjener på, er volum, ikke fortjeneste i form av høy prosent.

men men.. den som venter får se

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Har du jobbet på Elkjøp Håkon? Nei, da kan du nok ikke uttale deg om fortjenesten de har heller. Det de tjener på, er volum, ikke fortjeneste i form av høy prosent.
    Jeg skjønner at de tjener på volum, men hvordan kan fortjenesten være så lav på de produktene de selger til veil. pris? Sier ikke at dette er et stort problem, men man bør være klar over at ikke alt er så billig som det ser ut til. Sjekket forøvrig hvitevarer på Elkjøp, og etter intens pruting på en stor pakke levert fra elkjøp vs. lokal butikk fant jeg ut at det ble 6% billigere å handle på den lille lokale elektrosjappa i nærmiljøet som måtte bestille varen.

Jeg handler sjelden/aldri på impuls dersom jeg ikke vet hvordan produktet ligger ann prismessig i markedet og hvilke konkurrenter den har. Resultatet er at jeg ikke har kjøpt en vare for over 600kr på Elkjøp på over 5 år... Det er ikke dermed sagt at Elkjøp ikke har noen gode priser.

Uansett, om B&W velger å selge til Elkjøp, kommer Hifi-klubben sannsynligvis til å droppe merket, og man blir ståendes i et bråkete kjøpesenter å høre på gode B&W høyttalere på middels elektronikk, mens en ung selger står å forteller deg hvor kult det er med så mange watt. De som har drevet med AV noen år har sikkert fått med seg hva som skjedde med Mission når Elkjøp var importør.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med brage. Elkjøp har ikke veldig høy fortjeneste på produktene sine. Tilbehør som kabler ol er en annen sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elkjøp har godt med fortjeneste

Nå har de seg slik at min kjære jobber på Elkjøp ved siden av skolen, og det er jo selvsagt en fordel, ja for det er det nemlig. Nysgjerrig som jeg er, så har hun sjekket det meste av marginer på alt jeg har lurt på, og jeg vet at de tjener godt på mange produkter, også TV'er, og også Hi-Fi. De ligger helt etter bransjenorm på brunevarer.

Og kalle Elkjøp for Gud, og Hi-Fi kjedene for Satan her, er i mine øyne langt på jordet.

Men at Elkjøp tjener penger er jo en selvfølge. Alle må jo det. Så det er ikke noe problem. Og det viser seg alltid over tid at de som tar høy fortjeneste på produkter, overlever aldri. Så det er vel en grunn til at de etablerte kjedene fortsatt står der de har gjort de siste årene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selfølgelig tjener de penger. Men deres avanse på HIFI og TV osv ligger på halvparten av f.eks HFK. Men det er naturlig og. De selger i så mye større kvanta, så de kan gjøre det.

Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •