Elkjøp og HIFI - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 296
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den gang Elnor begynte å selge Electrocompaniet gikk prisene kraftig ned og gjorde at også jeg hadde mulighet for å få meg et kvalitetsprodukt. Jeg kjøpte den gang en ECI-1. Kjøpte forresten min på Hi-Fi Klubben. Prisen mener jeg var 10000, nedsatt fra 14000. Eksemplet er antagelig ikke helt rettferdig, for jeg tror HiFi-klubben sluttet å selge EC etter dette. De selger vel kun merker de har monopol på? Selv ønsker jeg utviklingen uansett velkommen. Sundt med konkurranse.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

extreme???

Sitat Opprinnelig postet av taita
    Var akkurat innom El-Kjøp på Hamar. Den selges for 19995,- så da er det ikke noe å tjene her i forhold til HIFi Center kjeden.

Den står her utstilt sammen med en Arcam DVD spiller og Extreme(??) høytalersett, som jeg tipper ikke får vis frem Arcam'ens godlyd. Spesielt ikke disse lokalene midt i julestrida.
    Dette stemmer ikke helt. ARCAM AVR350 og DV139 er utstillt med ENERGY! Reference Connoisseur serien til energy låter faktisk ganske bra. I følge ARCAM er det en ganske god match. Det med julestria stemmer nok ganske bra.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finnsnes...

På den lokale elkjøpen her, har de patos, audio pro, klipsch, yamaha, rotel o.l.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan iallefall trygt anbefale Energy. Har Referance connoisseur RC70 fronter, og veldig fornøyd med lyden! Kostet 16995,- for paret hos lefdal. Har i tillegg kjøpt center og bakhøytt i samme serie og dette spiller meget bra! Kjøpte de i rosenut finish, og andrer ikke på det! :-D

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karius
    Den gang Elnor begynte å selge Electrocompaniet gikk prisene kraftig ned og gjorde at også jeg hadde mulighet for å få meg et kvalitetsprodukt. Jeg kjøpte den gang en ECI-1. Kjøpte forresten min på Hi-Fi Klubben. Prisen mener jeg var 10000, nedsatt fra 14000. Eksemplet er antagelig ikke helt rettferdig, for jeg tror HiFi-klubben sluttet å selge EC etter dette. De selger vel kun merker de har monopol på? Selv ønsker jeg utviklingen uansett velkommen. Sundt med konkurranse.
    Klubben sluttet med EC p.g.a av stor feilprosent så vidt meg bekjent.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det er en stund siden

Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Klubben sluttet med EC p.g.a av stor feilprosent så vidt meg bekjent.

Jada, Elnor gjorde også det angiverlig.
    Men det er en stund siden nå og mye er bedret hos EC, de har ikke det samme problemet i den utstrekning det var før. Var mer en hobby bedrift før enn det er nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen komponentene har vel enda ikke blitt lansert hos Elkjøp, eller??
    Noen som vet noe mer om dette?

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, de er tilgjengelig på Elkjøp Karihaugen, Lørenskog.. Låter helt sinnsykt

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp i Kr.sand har også Abrahamsen inne nå.

Men jeg lurer på en ting:
    flott at Elkjøp også nå selger bra HiFi produkter, men har de alle varer som passer til?
    - tilpassede kabler
    - tilpassede høyttalere

Sist jeg så ble Abrahamsen presentert med Energy høyttalere, fikk ikke sett på kablene. Noen derute som vet? Og hvordan er egentlig Energy?

Liksom liten vits å høre på high-end forsterker og CD spiller hvis kabler og høyttalere er midt på treet, og lokale dette står i er digert med plast og betong.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp i Molde brukte Monster kabler "all over". Har vel nevnt tidligere at jeg ikke likte Energy høyttalerne de brukte. Tror de het RC-50.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster er jo bra, så den er grei.
    Skulle gjerne hørt Abrahamsen på mine Dynavoice, men nå har jeg jo kjøpt Yamaha så................. (pent bilde av Ian Paice forresten - har du noen gang sett noe video/film av de historiske Made in Japan konsertene fra 1975?)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men dette må svares på! Hvis du tenker på den legendariske dobbelLP`en "Made in Japan" så kom den ut i `72. Tatt opp 15-16-17 aug. samme år. Og ja jeg har sett mye gamle opptak fra `70-tallet, men er ikke sikker på om det var fra samme konsertene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å fysj å fysj - slår meg i ansiktet flere ganger, dunker hodet i bordet igjen og igjen og og igjen..................

1972 1972 1972 1972 - tenk å bomme på DEN da............

Ja, den var de legendariske konsertene i Tokyo og Osaka i 1972 jeg tenkte på - de som senere er å betrakte som de ultimate live konsertene i denne genren. Lyden, fremførelsen og det utrolige publikummet som bare satt der.......

Jeg hadde håpet det kom en bra kvalitetsfilm fra de konsertene en gang, men det er vel et håp i det blå.

Å kjøre denne CD'en (remastered) på stereo på mitt anlegg er vel det nærmeste jeg kommer himmelen vil jeg tro

ps! har nettopp bestilt "Live on the BBC" som er fra noen måneder før MIJ og skal visstnok være enda bedre............det gjenstår å høre

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Elkjøp i Kr.sand har også Abrahamsen inne nå.

Men jeg lurer på en ting:
    flott at Elkjøp også nå selger bra HiFi produkter, men har de alle varer som passer til?
    - tilpassede kabler
    - tilpassede høyttalere

Sist jeg så ble Abrahamsen presentert med Energy høyttalere, fikk ikke sett på kablene. Noen derute som vet? Og hvordan er egentlig Energy?

Liksom liten vits å høre på high-end forsterker og CD spiller hvis kabler og høyttalere er midt på treet, og lokale dette står i er digert med plast og betong.
    Uten å gjøre dette til en kabeldiskusjon, så vil jeg vel si at rommet og høyttalerne har mye, mye mer å si for lyden enn kablene. Man kan vel også diskutere om Abrahamsens V-serie kan karakteriseres som "High end" (men så forsøker jeg også som regel å unngå det begrepet, siden det er så ullent).

Jeg vil uansett si at alt er et spørsmål om matching. Man kan ikke høre prisen på en komponent, og det gjelder også kabler. Fungerer det med rimelig prisede kabler og rimelige høyttalere, så er vel ingenting bedre enn det?

Jeg synes uansett at rom og plassering er viktigere enn kabler, og i butikkdemonstrasjoner er det ofte rommet som gjør at man ikke får noen god ide om hvordan det vil låte hjemme.

Når det gjelder Energy-høyttalerne, så bruker Abrahamsen disse høyttalerne når de demonstrerer V-serien på messer, så noen dårlig match bør det ikke være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Når det gjelder Energy-høyttalerne, så bruker Abrahamsen disse høyttalerne når de demonstrerer V-serien på messer, så noen dårlig match bør det ikke være.
    Hørte v-serien sammen med energy høyttalerne på åpningsdagen av lefdal her i fredrikstad, og fikk også slått av en prat med Mr. A.

Det låt overraskende bra til å være satt opp midt i butikken der.
    Jeg ble faktisk veldig imponert. Satt og hørte et par kutt fra "Dark side of the moon", med knallyd, midt i en lefdal butikk... Hadde vært moro å testet dette oppsettet hjemme.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i annonsene til elkjøp står det at abrahamsen ble utviklet sammen med energy høyttalere.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    i annonsene til elkjøp står det at abrahamsen ble utviklet sammen med energy høyttalere.
    Det er bare tull. Energy er et merke Elkjøp gjerne vil fremme mer og derfor spleises disse produktene. Og si at Abrahamsen forsterkerene er designet for Energy høyttalere blir for dumt.. Hva skal de andre butikkene som selger disse produktene gjøre da? De har jo ikke Energy...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For alle dere som har nevnt prisgaranti og 3o dagers returrett osv.

elkjøp har 30 dagers returrett men reklamerer ikke med prigaranti. Dette vil jo i praksis funke som en slags prisgaranti da du sansynligvis vil kunne få tilbake penger hvis du finner ting billigere i løpet av de første 30 dagene. Ellers kan du jo true med og levere tilbake tven.

Lefdal har 150% finnerlønn. Det vil si at finner du tven du kjøpte billigere i en annen buttikk i løpet av de første 30 dagene eller lefdal setter ned prisen selv får du 150% av mellomlegget. Men de har ikke 30 dager retur rett.

noen som vet hva som skjer med ting de får tilbake forresten? Er mange jeg kjenner som leverer tver tilbake, prøver flere modeller osv. Jeg vet at fortjenesten de sitter igjen med ikke er mye så det kan vel umulig være lønnsomt i lengden? Blir de pakket inn og solgt igjen?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    For alle dere som har nevnt prisgaranti og 3o dagers returrett osv.

elkjøp har 30 dagers returrett men reklamerer ikke med prigaranti. Dette vil jo i praksis funke som en slags prisgaranti da du sansynligvis vil kunne få tilbake penger hvis du finner ting billigere i løpet av de første 30 dagene. Ellers kan du jo true med og levere tilbake tven.

Lefdal har 150% finnerlønn. Det vil si at finner du tven du kjøpte billigere i en annen buttikk i løpet av de første 30 dagene eller lefdal setter ned prisen selv får du 150% av mellomlegget. Men de har ikke 30 dager retur rett.

noen som vet hva som skjer med ting de får tilbake forresten? Er mange jeg kjenner som leverer tver tilbake, prøver flere modeller osv. Jeg vet at fortjenesten de sitter igjen med ikke er mye så det kan vel umulig være lønnsomt i lengden? Blir de pakket inn og solgt igjen?
    De blir solgt igjen ja, men butikkene får ikke ny innpakning på et produkt fra produsenten så med annet kunden leverte produktet komplett i eske så blir den solgt videre med eske. Men da til en redusert pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er bare tull. Energy er et merke Elkjøp gjerne vil fremme mer og derfor spleises disse produktene. Og si at Abrahamsen forsterkerene er designet for Energy høyttalere blir for dumt.. Hva skal de andre butikkene som selger disse produktene gjøre da? De har jo ikke Energy...
    Per Abrahamsen brukte Energy til å demonstrere Abrahamsen da han var på elektromessa i Lillestrøm så noe må det være i det.

Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •