Elkjøp og HIFI - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 296
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, de gjør nok ikke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Dette som er problemet, de på 35 gidder ikke sette seg inn i "you name it".
    My point exactly! Mange gidder ikke tilegne seg nye kunnskaper om nye ting. Slik vil det sikkert også bli i det tilfelle at Elkjøp begynner med hi-fi. Men jeg tror som sagt at de vil stille med kompetansen som trengs for å tilfredsstille kundens behov.

Det skjer selvsagt noen ganger at kjøperen vet mer om produktet enn selgeren, dette er selvsagt beklagelig. Men før alle gjør seg opp en mening om Elkjøp kommer til å klare dette eller ikke, håper jeg dere venter og ser om de virkelig gjør det. Og når dere går for å finne det ut, legg igjen forrige dårlige opplevelse hjemme.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikken ved meg har fått inn Arcam nå så jeg. Glemte å se hvilken modell det var dog. De har også masse annet snadder faktisk bl.a et par Sherwood Newcastle receivere som var ekstremt fete, Onkyo receivere + selvfølgelig Pioneer og Yamaha. En del Magnat Høyttalere samt Energy, begynner kanskje å skje noe snart?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen

De jeg snakket med på Messen i dag nevnte at Elkjøp kom til å satse langt mer på stereo og lære opp personalet om dette samt bygge opp noen lytterom etter "USA style" for de av dere som vet hva Good Guys i usa er for noe.

En elkjøp Size butikk hvor de har flust med lytterom og hvor butikkene er mer oppdelt i seksjoner enn det elkjøp er i dag.

I USA fungerte det godt men får se hva de gjør hos elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mj
    Nei, de gjør nok ikke det.
    De er jo nødt til å gjøre det sålenge de har den prisgarantien som de har... Finner du et produkt biligere et annet sted så får du det jo til samme prisen eller faktisk enda billigere hos Elkjøp. Genialt spør du meg:-D I tillegg har du 30 dagers retur rett og om du skulle finne produktet du kjøpte billigere et annet sted (eller på elkjøp) innen 30 dager etter at du kjøpte det så får du også tilbake mellom legget Bedre blir det ikke!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grezzum
    De er jo nødt til å gjøre det sålenge de har den prisgarantien som de har... Finner du et produkt biligere et annet sted så får du det jo til samme prisen eller faktisk enda billigere hos Elkjøp. Genialt spør du meg:-D I tillegg har du 30 dagers retur rett og om du skulle finne produktet du kjøpte billigere et annet sted (eller på elkjøp) innen 30 dager etter at du kjøpte det så får du også tilbake mellom legget Bedre blir det ikke!!
    Du burde få arbeids giveren din (elkjøp) til å sende deg på et norsk kurs.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    Du burde få arbeids giveren din (elkjøp) til å sende deg på et norsk kurs.
    Du burde få arbeidsgiveren din (Elkjøp) til å sende deg på et norskkurs.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.... Eg aner sarkasme fra Veggizzz her Håkon....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hmmmm.... Eg aner sarkasme fra Veggizzz her Håkon....
    Bingo

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men poenget mitt er vel at dersom det kan misforstås av meg (kall meg gjerne dum ), kan det helt sikkert misforstås av folk med lese- og skrivevansker også.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    Bingo
    Hva om han har dysleksi? Enda en grunn til å ta'n kanskje?
    Har du ikke flere argumenter er det ikke nødvendig å begynne å angripe folk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ord deling er ikke et tegn på dysleksi, det er en helt annen lid else. :P

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilke Arcam produkter som selges på elkjøp og hva de koster?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Noen som vet hvilke Arcam produkter som selges på elkjøp og hva de koster?
    Sånn som eg forstår der, så kan dei skaffe alt. Men dei har det ikkje i butikken, så det blir bestillings vare. Når det gjelder pris så virker dei rimlegere enn Hificenteret, A90 ligger iallefall 2 lapper billigere på Elkjøp Fana enn på Hificenteret

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat innom El-Kjøp på Hamar. Den selges for 19995,- så da er det ikke noe å tjene her i forhold til HIFi Center kjeden.

Den står her utstilt sammen med en Arcam DVD spiller og Extreme(??) høytalersett, som jeg tipper ikke får vis frem Arcam'ens godlyd. Spesielt ikke disse lokalene midt i julestrida.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har akkurat bygget om den lokale Elkjøp-butikken her i Halden. Skal stikke en tur innom og se om jeg ser noe til Hifi-satsningen.

Hvis man er svært pris- og produktbevisst synes jeg gjerne man kan velge Elkjøp som forhandler hvis man vet hva man skal ha og hva det koster ellers. Men jeg så noen projektor-"tilbud" hos Elkjop for et års tid siden som var helt hårreisende. Infocus 4800 til over 10000 var det vel. Billig for en utrangert projektor kan det vel neppe sies å være, og siden få (ingen?) andre forhandlet den, så var vel prisgarantien verdt null og niks også. Har også inntrykk av at Elkjøp har en del modeller i ulike varesegmenter som de er alene om, og da hjelper heller ikke prisgarantien...

Mitt råd er ihvertfall: Gjør researchen på produktene først, så kan du fritt velge forhandler etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    My point exactly! Mange gidder ikke tilegne seg nye kunnskaper om nye ting. Slik vil det sikkert også bli i det tilfelle at Elkjøp begynner med hi-fi. Men jeg tror som sagt at de vil stille med kompetansen som trengs for å tilfredsstille kundens behov.

Det skjer selvsagt noen ganger at kjøperen vet mer om produktet enn selgeren, dette er selvsagt beklagelig. Men før alle gjør seg opp en mening om Elkjøp kommer til å klare dette eller ikke, håper jeg dere venter og ser om de virkelig gjør det. Og når dere går for å finne det ut, legg igjen forrige dårlige opplevelse hjemme.
    Det er vel ikke beklagelig i alle situasjoner at kjøperen vet mer enn selgeren om produkter... Jeg pleier selv å sette meg godt inn i produkter før jeg handler. Jeg regner ikke med at en selger skal klare å forklare alt om produktene de selger, men de skal kunne de viktigste forskjeller og likheter og positive og negative sider ved produktene. Hvis man lurer på veldig spesefikke ting angående produkter syns jeg heller selgeren kan prøve å sjekke det opp eller gi tips til hvordan man kan finne ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grezzum
    Jeg tror de store elektrokjedene har gått bort fra prisgarantien pga klager fra forbrukerrådet eller noe. Dette fordi man må "bevise" at man har lavest pris, og det kan være vanskelig å jevnlig sjekke en butikk i indre hakkadal. "Prisgarantien" utføres fortsatt hos de fleste store kjedene fordi man vil ha/stjele kunder, men du har ingen krav eller garanti på å få bedre pris.

Når det gjelder returretten hos elkjøp tror jeg det ikke gjelder varer som de må bestille fra levrandører. I og med at det kan være vanskelig å få solgt ut igjen dyre og brukte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers syns jeg som flere andre her at det er greit at kjeder tar inn bra hifi utstyr. Det er nok mange "spesialister" som tar unødvendige høye priser for produkter. Jeg driver selv å småtitter litt etter en ny tv (hhv 37" eller 42") og der har jo kjedene veldig mye av markedet... Det virker jo greit for de fleste...
    Det kan jo også være at noen kjeder skaffer gode merker som ikke andre, mindre butikker, fører? Noen som vet om noen aktuelle merker?

EDIT: Ble litt mange poster på rad. menmen orker ikke fikse på det nå

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunted
    Det er vel ikke beklagelig i alle situasjoner at kjøperen vet mer enn selgeren om produkter... Jeg pleier selv å sette meg godt inn i produkter før jeg handler. Jeg regner ikke med at en selger skal klare å forklare alt om produktene de selger, men de skal kunne de viktigste forskjeller og likheter og positive og negative sider ved produktene. Hvis man lurer på veldig spesefikke ting angående produkter syns jeg heller selgeren kan prøve å sjekke det opp eller gi tips til hvordan man kan finne ut av det.
    Nei, her er jeg fullstendig enig, går heller aldri for å kjøpe et produkt uten å ha lett litt etter det først (eks. her). Det jeg tenkte på med at selger kan mindre enn kunde er f.eks. hvis de påstår ting ting som ikke stemmer, og som kunden har rett i, eller når de med vel og vitende går inn for absolutt å selge et produkt de ikke har satt seg inn i som kunden åpenbart har større kunnskap om.

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •