Elkjøp og HIFI - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 296
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke det blir problematisk med litt hi-fi på Elkjøp. Dette med at selgere ikke har kompetanse innenfor enkelte fagfelt kan selvsagt være, men tviler på at f.eks. Arcam slipper sine produkter til en kjede som ikke kan filla om produktet de skal selge. Dessuten kjøper man sjelden kjøleskap og forsterker av samme selger.

Her i Tyskland er kjedene som er for Elkjøp/Expert å regne, kjeder som selger en del hjemmekino/hi-fi. De har f.eks. h/k, Denon, Marantz, JBL, Quadral, noe NAD og Audio Physics til og med, alt av Yamaha, Pioneer, Onkyo + enda litt til i forskjellige prisklasser. Dessuten har de ALT av TV'er. De har demorom for hjemmekino, og demorom for hi-fi. Og de to selgerne som har med dette å gjøre kan det de selger. Det står 20 forskjellige høyttalere i demorommet, og de vet hvilke høyttalere som passer med hvilke forsterkere (ja, har prøvd, for å finne ut om de kunne dette).

På Spaceworld i Tønsberg f.eks. jobber det to stk 14-åringer. Hvorfor? De kan nesten alt om data og spillkonsoller, fordi få på 35 gidder å sette seg inn i om GTA eller Saint's Row er best.

Just my 2 cents.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon som har bekreftet at Elkjøp skal begynne å selge Arcam, eller er det bare rykter så langt? Vurderer sterkt å kjøpe ein Arcam A32, og kan ver greit å vente til Elkjøp evt. skal begynne å selge. Rekner med at det kan bli ein liten priskrig da,med resultat at prisen vil gå ned nokon tusen.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bull´s eye, ESH! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiff
    Er det nokon som har bekreftet at Elkjøp skal begynne å selge Arcam, eller er det bare rykter så langt? Vurderer sterkt å kjøpe ein Arcam A32, og kan ver greit å vente til Elkjøp evt. skal begynne å selge. Rekner med at det kan bli ein liten priskrig da,med resultat at prisen vil gå ned nokon tusen.
    har ingen anelse om de skal selge det eller ikke, men tror nokk prisene blir den samme. Det er vel gjerne ikke elkjøp som importerer arcam f.eks. og de får vel sikkert anbefalte priser fra importøren som de bør følge vis de skal tjene penger på dette. At elkjøp er mye billigere enn alle andre er jo bare svada, er det ikke slik at alle elektrokjeder sier at de har de beste prisene da??

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er generelt en del billigere enn andre elektrokjeder. Kan i fleng nevne XBOX 360 til 1995.- som koster 2495.- hos expert. Boomblaster til 1995.- til 2495 hos konkurrentene. Flere eksempler?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at visst Elkjøp kommer med Arcam modeller, så kommer dei til å presse prisene for at folk skal handle der og ikkje på Hificenteret. Er vell bare hificenteret og akustikk som selger Arcam for øyeblikket? Stemmer dette så er jo det så og si monopol, noko igjen som vil sei at dei kan kjøre prisen så høgt som dei synst er rimlegt å gjør.

Rekner med at Hificenteret har meir prosentvis fortjenese på sine produkt enn Elkjøp, siden dei er alene med sine merke, medan Elkjøp konstant har priskrig mot Expert, Lefdal, Siba, Euronics osv.... på så og sei alle produktene dei har i butikken. Har Hificenteret 40 prosent fortjeneste på Arcam(noko eg ikkje trur er umuligt), så rekner eg med at Elkjøp vil synst det er luksus med 20 prosent. Er nok ikkje vanleg å ha 20 prosent på f.eks Pioneer forsterkerene sine, i og med at "alle" selger og er med å presse ned prisene på Pioneer. Så mykje tyder nok på at dei vil kjøre ein priskrig på Arcam og, noko som vil komme Ole Forbruker til gode.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Elkjøp er generelt en del billigere enn andre elektrokjeder. Kan i fleng nevne XBOX 360 til 1995.- som koster 2495.- hos expert. Boomblaster til 1995.- til 2495 hos konkurrentene. Flere eksempler?
    okai tok vel feil da :P men expert har sikkert noen varer som de har billigere en elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hei, du har sikkert rett i nevnte eks, men tror ikke det gjelder over "hele linja".
    Mener at Elkjøp skulle selge Energy Veritas Ht for noen år siden. Det ble iallefall ingen susksess. Idag var jeg innom elkjøp og prisen på Ipod nano 4 gb 19hundre ett eller annet kan ikke sies å være billig!
    SKal Elkjøp bli en seriøs hifi/aV leverandør tror jeg de må legge om stilen endel. Nytter ikke å snakke med folk som her "helt blåst" på emne du spør om..... Litt for mange skoleelever og gamle husmødre spør du meg... Hadde også vært fint med demo rom

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert... Elkjøp ansatte som virkelig har en genuin hi-fi interesse kan se frem til noen skikkelige knall kjøp framover. De får det vel til innkjøps pris.

Få gå å pusse på gamle vennskap

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo slik at Elkjøp skal være billigst på alle varer og dersom de ikke er det får du mellomlegget tilbake! Så er jo en trygghet dersom en er usikker på om de har produktet billigere på lefdal eller expert liksom...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare smelle til litt her nå.
    Jeg / vi er i den heldige(?) situasjon at vi har mange EL-Kjøpansatte på kurs hos oss.
    De aller fleste deltakerne har faktisk passért skolealderen, og "gamle husmødre" som kunder(?) kan jeg faktisk ikke si at jeg til stadighet snubler over! Og slår dermed langt på vei beina under slike påstander.
    Og la gå at de ansatte i hovedsak kurses på "hvordan selge bedre/og mere" (noe som betinger en viss innsikt i de forskjellige produktene), men er det strengt tatt noe galt i det?
    Men én ting skal jeg gi deg rett i, 2mj: At de rigger opp et dedikert demorom for lyd og bilde hadde slett ikke gjort noe.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    En ting er sikkert... Elkjøp ansatte som virkelig har en genuin hi-fi interesse kan se frem til noen skikkelige knall kjøp framover. De får det vel til innkjøps pris.

Få gå å pusse på gamle vennskap
    Alltid greit med bekjentskaper. :-D
    Tror likevel at om Elkjøp begynner å selge seriøse hifi/av komponenter (utenom tv) så vil nisje butikkene muligens ligge noen få hundrelapper over, men de kan noe ikke elkjøp (sålangt meg bekjent)ikke kan og det er å svare seriøst på det du spør om (altså kompetanse). Min erfaring med elkjøp/expert osv er ganske tvilsom. Er du heldig får du et fornuftig svar (råd), men treffer du en person som ikke har peil. Tror du han har vett nok til å inrømme det..... Min erfaring at de stiller seg undrende til hele problemstillinga, de skjønner ikke engang problemet. Jeg som kunde skulle da ønske at de sa kanskje du burde snakke med mr(s) X som kan gi deg et fornuftig svar istedet for å komme med "tåke svar".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Må bare smelle til litt her nå.
    Jeg / vi er i den heldige(?) situasjon at vi har mange EL-Kjøpansatte på kurs hos oss.
    De aller fleste deltakerne har faktisk passért skolealderen, og "gamle husmødre" som kunder(?) kan jeg faktisk ikke si at jeg til stadighet snubler over! Og slår dermed langt på vei beina under slike påstander.
    Og la gå at de ansatte i hovedsak kurses på "hvordan selge bedre/og mere" (noe som betinger en viss innsikt i de forskjellige produktene), men er det strengt tatt noe galt i det?
    Men én ting skal jeg gi deg rett i, 2mj: At de rigger opp et dedikert demorom for lyd og bilde hadde slett ikke gjort noe.....
    Så fint, men dette gjelder iallefall ikke i Skien. Var der senest i dag.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha?
    Og der vrimlet det med skoleelever uten noensomhelst kunnskap om hverken det ene eller det andre??
    Antakelig en frenchaise-butikk, uten krav til nødvendige minimumskunnskaper for de som er ansatt der.
    Synd, i den forstand som at det er ødeleggende for konseptet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jaha?
    Og der vrimlet det med skoleelever uten noensomhelst kunnskap om hverken det ene eller det andre??
    Antakelig en frenchaise-butikk, uten krav til nødvendige minimumskunnskaper for de som er ansatt der.
    Synd, i den forstand som at det er ødeleggende for konseptet.
    Neida, det gjorde det ikke. Må innrømme at jeg satte ting noe på spissen... Handler gjerne på Elkjøp/expert osv jeg
    Men, det som er sant at jeg traff en som ikke kunne svare på det jeg spurte om. Hun hadde tydeligvis ikke peil. Det var flere ledige ekspeditører (var der tidlig) og hun lirte av seg masse bullshit. Jeg mener at hun i dette tilfellet burde sagt dette har jeg ikke så mye peiling på, så snakk heller med mr(S) X.
    Jeg var innom for å kjøpe en mp3 spiller. Dama skjønte ikke hva jeg mente når jeg spurte om spilleren hadde harddisk (hva mener du med det? spurte hun). Itunes, hva mener du med det (nok et sitat fra elkjøp).
    Skal ikke dømme de store kjedene nord og ned av den grunn, men når man som kunde opplever en kundebehandler som skal gi råd/selge og som er "helt blåst" blir man noe oppgitt. Hadde personlig fått mye bedre inntrykk om dama hadde svart: du dette er ikke mitt felt kanskje du burde snakke med mr(s) Y

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp på Hamar har Arcam i utstilling med Energy rc50, rc30 osv. Jobber der selv så jeg er nok litt farga av det, men jeg mener bestemt at de aller fleste kommer til å få den hjelpen de trenger i forbindelse med kjøp av hifi. Jeg er ingen ekspert på hifi det skal jeg innrømme, men jeg vil si jeg kan mer enn nok for å selge det. Som noen nevnte tidligere i denne tråden så er kunnskapsnivået hos selgerne tilfredsstillende når det gjelder plasma lcd osv og det fordi elkjøp har hatt disse produktene lenge og er kjent med dem. Det er ikke rart at selger ikke har mye kunnskap om god hifi når elkjøp ikke har ført produktene hittil. Jeg tror det blir veldig bra å få inn litt dyrere og bedre produkter både for selgerne og for kundene. Var selv på messa og lyttet på de nye Abrahamsen produktene, og det låt sinnsykt bra. Veldig enkle produkter å forholde seg til hvor lyden taler for seg selv, noe kunden vil få mulighet til å erfare i butikken(ihvertfall på hamar) selv om det ikke blir i eget lytterom med det første. Jo flere hifi entusiaster som er innom jo bedre, still mange spørsmål så blir vi tvunget til å lære.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL!
    "Nobody´s perfect, 2mj!".
    Uten dermed å forsvare hverken EL-Kjøp eller tilsvarende kjeder. Men faktum er vel som så:
    Vår verden er etterhvert blitt ganske så mangeslungen og ikke minst komplisert, hva kunnskap om emner angår. Av den grunn vil man nok bli nødt til å spesialisere seg innenfor de enkelte fag, uansett?
    I seg selv kan disse være vanskelige nok, om man til enhver tid skal forfekte full oversikt innenfor de enkelte fag eller områder.
    Beklageligvis, vil vår verden bevege seg i en sådan retning, i negativ forstand.
    Av den grunn, vil man mer og mer sjelden, oppleve folk med virkelig kompetanse innenfor de forskjellige områder, enten det være seg kjøleskap, induksjonsovner eller hi-fi.
    Dermed er det langt på vei opp til en selv, å skaffe seg informasjon og kunnskaper om de forskjellige produktene, uansett.
    Nettopp av den grunn, har vi heldigvis AV-forum m.fl til disposisjon.
    Vel og merke som en rettesnor!
    Uansett, vil det til syvende og sist være din oppfatning omkring de forskjellige produktene som vil gjelde, altså den enkeltes krav og behov.....

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Tror ikke det blir problematisk med litt hi-fi på Elkjøp. Dette med at selgere ikke har kompetanse innenfor enkelte fagfelt kan selvsagt være, men tviler på at f.eks. Arcam slipper sine produkter til en kjede som ikke kan filla om produktet de skal selge. Dessuten kjøper man sjelden kjøleskap og forsterker av samme selger.

Her i Tyskland er kjedene som er for Elkjøp/Expert å regne, kjeder som selger en del hjemmekino/hi-fi. De har f.eks. h/k, Denon, Marantz, JBL, Quadral, noe NAD og Audio Physics til og med, alt av Yamaha, Pioneer, Onkyo + enda litt til i forskjellige prisklasser. Dessuten har de ALT av TV'er. De har demorom for hjemmekino, og demorom for hi-fi. Og de to selgerne som har med dette å gjøre kan det de selger. Det står 20 forskjellige høyttalere i demorommet, og de vet hvilke høyttalere som passer med hvilke forsterkere (ja, har prøvd, for å finne ut om de kunne dette).

På Spaceworld i Tønsberg f.eks. jobber det to stk 14-åringer. Hvorfor? De kan nesten alt om data og spillkonsoller, fordi få på 35 gidder å sette seg inn i om GTA eller Saint's Row er best.

Just my 2 cents.
    Hjelper ikke godt når prisene er ganske dyre. Hvem er det som uansett kjøper spill i butikken som de aldri har hørt om? mødre og fedre som kjøper presanger til barna sine tenker jeg, men er lov å regne med de har fått "handleliste" av sine små før de kjøper noe..

Dette som er problemet, de på 35 gidder ikke sette seg inn i "you name it". De har ikke den kunnskapen som de Burde ha, selvom det kanksje er de som driver sjappa.
    Var på fotoknudsen i tønsberg, sjefen visste ikke hva jeg snakka om da jeg spurte om støvproblemet til Olympus E300 og hvorvidt mye støy var et problem på olympus dslr'ene kontra eos350/d70. COME ON !!
    Ikke rart folk handler på nettet når de i en butikk (denne gangen i en spesialbutikk på foto) ikke vet hva du snakker om, i tillegg til at det alltid er billigere på nettet..! (sett bort i fra japanphoto)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, tror ikke perminow og evt andre bør frykte så mye. De verste freakerne, de kommer kun om produktene er "gode nok".
    Men generelt, jeg som kunde vil heller bli henvist til rette mann/dame enn å snakke med en som ikke har peil. En ting er sikkert (gjelder for meg) jeg kjøper ikke (om ikke prisen er bra da) av en som prater bullshit! Om prisdifferansen til annen lokal aktør en liten handler jeg heller der.
    Tror også at man må forvente at i de store kjedene vil folk ha "noe kompetansen på alt", men at det som alltid vil finnes noen med en spesiell interesse. Som kunde ønsker jeg da og bli henvist til han/henne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke noe å diskutere engang, Elkjøp gruser alle på pris..:-D