Elkjøp og HIFI - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 296
    Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke det samme om man kjøper produktet i en HiFi-butikk eller Elkjøp.. Så lenge man kan slippe å kjøpe noe hos Elkjøp, så styr unna..

Det hjelper også veldig lite at det er kjente og gode produkter de selger.. Er det noe som kan gå i stykker, så tenk deg at det går i stykker, og du må betale mye hos Elkjøp, mens i en Hifi-butikk så er det gratis..

Alle som har hatt noe inne til rep. hos elkjøp vet vel hva jeg snakker om..

Surt å tenke på at du ville spare 100 kroner på ett kamera, mobiltelefon, dvd spiller eller what ever, når du må betale flere hundre kroner, kanskje over tusen for å få den tilbake..

Jeg blir kvalm av tanken på at folk vil gå på Elkjøp for å kjøpe seg Hjemmekino utstyr.. eller hifi.. blææ...
    Du får ikke god lyd der de selger kjøleskap! -Tenk over det!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres da litt merkelig ut?
    Om utstyret fortsatt ligger under garanti, så må man vel ikke betale noe for en reparasjon hverken her eller der?
    Dessuten tviler jeg litt på om en dedikert hifi-butikk vil reparere ting som faller utenfor garanti, alldeles gratis.
    Synes det var et litt snålt argument, Klienten.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klienten
    Det er ikke det samme om man kjøper produktet i en HiFi-butikk eller Elkjøp.. Så lenge man kan slippe å kjøpe noe hos Elkjøp, så styr unna..

Jeg blir kvalm av tanken på at folk vil gå på Elkjøp for å kjøpe seg Hjemmekino utstyr.. eller hifi.. blææ...

Så hvis jeg kjøper f.eks en Pioneer ax2 forsterker hos Elkjøp, så er den dårligere enn om jeg kjøpte den hos HI FI Center kjeden???? Til 2000 kr mer.... :-?
    Hmmm.. Høres ganske vettugt ut....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er LATTERLIG!!!! Eneste jeg kjøper der er filmer, men når de annonserer i avisa si, så drar jeg dit for å kjøpe en ny film som det står at har kommet "idag" så slår det aldri feil at de ikke har den.. Så nei heretter kjøper jeg ikke mer på elkjøp.. Folka har jo f... ikke peil på noe da.... Flyger å gjemmer seg så fort det kommer en del folk jo... Service det ja...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, vips så var denne tråden bare blitt rar!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    Elkjøp er LATTERLIG!!!! Eneste jeg kjøper der er filmer, men når de annonserer i avisa si, så drar jeg dit for å kjøpe en ny film som det står at har kommet "idag" så slår det aldri feil at de ikke har den.. Så nei heretter kjøper jeg ikke mer på elkjøp.. Folka har jo f... ikke peil på noe da.... Flyger å gjemmer seg så fort det kommer en del folk jo... Service det ja...
    Hvorfor kjøper du filmer der da??? Fordi de er billigere kanskje???
    Er jo akkurat samme filmen, med samme innholdet som andre plasser... :-D

Å da blir det jo samme med andre HIFI saker da.....??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt rart formulert da, jeg kjøpte filmer der, men etter de bynte med å juge på seg at de hadde fått filmer de ikke har fått alikevel så er det slutt på det!

Dra på elkjøp å spør litt om hifi da, så skjønner du greia med å ikke handle slike ting der...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nekter ikke for att Elkjøp suger på kunnskaps nivå og alt det der..
    Det er jo tross alt nesten bare skole ungdom som jobber der..

Men jeg mener att når du vet hva du skal ha, så handler du der det er billigst..
    Det gjør hvertfall jeg... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jojo, men teller ikke service for deg? Ikke stygt ment.. Men jeg betaler gjerne litt ekstra for bra service.. (ikke flere tusenkr da)..

Men som nevnt oppi her så er det ganske viktig det med reperasjoner å slik.. Å der er ikke ak elkjøp så veldig bra vel?.. Alt tar så ekstremt lang tid der da!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler gladlig 500 ekstra for en mobil for å kjøpe den et annet sted enn elkjøp... mobilavdelinga der har jeg fått meeeeeeeer enn nok av... Men Når jeg kjøpte tv der, så fikk jeg jo følelsen av at folka var mer enn nok kompetente til å selge tv`er hvertfall... Noen som jobber der har sikkert peil på hifi også... det gjelder vel bare å treffe den rette selgeren...

Vi snakker 7500 for interert forsterker her... det var jo rett og slett ganske billig... ikke at jeg vet noe om spesifikasjoner men...

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leeer meg ihjel! Tror dere det er Elkjøp selv som reparerer mobiler eller?
    Det er eksterne selskaper som reparerer for en rekke bedrifter som selger mobiler avhengig av hvor i landet du er... så det med lang rep. tid må du nok revurdere.. :-D :-D :-D :-D

Ellers det med kunnskap er det vel slik at det kan være veldig forskjellig på hva slags selger en møter. Det vil naturligvis være slik at i helger - fredager og lørdager - er det en større andel personer som akkurat er ferdig på videregående, eller til og med går siste året som jobber både på elkjøp, expert, lefdal osv osv...

Men tror at på de fleste elektrobutikkene er det en eller flere personer som innehar mye kunnskaper til enhver tid og hvis en da bruker nøtta spør en etter en person som har litt utvidet kunnskap om det aktuelle produktet du er interessert i! Da får en jo både i pose og sekk!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Jeg betaler gladlig 500 ekstra for en mobil for å kjøpe den et annet sted enn elkjøp... mobilavdelinga der har jeg fått meeeeeeeer enn nok av... Men Når jeg kjøpte tv der, så fikk jeg jo følelsen av at folka var mer enn nok kompetente til å selge tv`er hvertfall... Noen som jobber der har sikkert peil på hifi også... det gjelder vel bare å treffe den rette selgeren...

Vi snakker 7500 for interert forsterker her... det var jo rett og slett ganske billig... ikke at jeg vet noe om spesifikasjoner men...
    Damn right. Skulle ha et batteri tilbake fra reperasjon, de skrev "HASTER" til de som skulle sende batteriet fra oslo. Expresspakker tar ikke mere enn et døgn, men det tok 5 uker før jeg fikk et batteri. Nok en skrekk scenario fra elkjip!

Poenget mitt er, de Suger generelt ganske hardt når det kommer til service og reklamasjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klienten

Det hjelper også veldig lite at det er kjente og gode produkter de selger.. Er det noe som kan gå i stykker, så tenk deg at det går i stykker, og du må betale mye hos Elkjøp, mens i en Hifi-butikk så er det gratis..

Alle som har hatt noe inne til rep. hos elkjøp vet vel hva jeg snakker om..

Surt å tenke på at du ville spare 100 kroner på ett kamera, mobiltelefon, dvd spiller eller what ever, når du må betale flere hundre kroner, kanskje over tusen for å få den tilbake..

Elkjøp sender mobiltelefoner og kameraer etc til samme verksteder som alle andre, det er ikke butikken som tar seg av garantisaker og reklamasjoner.

Og hva mener du med at det er gratis å fikse ting som blir ødelagt i hifibutikker? Mener du at hvis JEG ødelegger en høyttaler kjøpt på en "ekspert" betaler de gladelig for reperasjonen? Det må jo være det du mener, for garantier og reklamasjon blir behandlet likt overalt, av produsenten, ikke forhandleren.

Dere som sier dere lett betaler 2000kr for at selgeren vet hva han prater om, hvorfor bry dere om det? Når dere henger her på forumet vet dere vel selv nok hva dere prater om, å ta tips fra en selger er ikke alltid lurt selv om det er en ekspertbutikk, de har varierende marginer de også, bare se på HIFI-klubben som har sine "egne" merker de tjener fett på. Vil dere lytte skikkelig på produktet først har du også 30 dager på å levere tilbake varen.

Jeg har såå mange negative opplevelser fra såkalte spesialbutikker, enten om det er HIFI, foto eller Spill. Veldig ofte er selgerne bedrevitere som himler fort med øynene om du ikke vet helt hva du prater om. Kunnskapsnivået er like ofte elendig på slike steder, jeg var innom to "spesialistforretninger" på foto for å finne utstyr til å rense ccd-brikken på speilreflekskameraet mitt, ingen av de jeg pratet med skjønte hva jeg ville frem til, eller nødvendigheten av å rense den for støv.

Det er over 100 elkjøpbutikker, mange egeneide franchisebutikker. Det er forskjellige folk og eiere og ansatte i alle disse butikkene, så om du vil dele erfaringene dine er det usakelig å nevne den ene butikken du har handlet i å ta det for gitt at det er likt over alt.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg frykter mest er kompetansen til de 14 år gamle arbeidsukearbeiderene som jobber der.... De har ingenting sammen med serriøse komponenter og gjøe...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Det jeg frykter mest er kompetansen til de 14 år gamle arbeidsukearbeiderene som jobber der.... De har ingenting sammen med serriøse komponenter og gjøe...
    Ikke at jeg noengang har sett 14åringer på en elkjøpbutikk, men så har jeg ikke vært i alle.

Men si du vet hva du vil ha, og de har det på Elkjøp. Du huker tak i en 14åring, forteller han hva du skal ha, han slår det inn på pcen, du betaler og går på lageret og henter varen. På hvilket av punktene ødelegger 14åringens kompetanse for kjøpet?

Hvis du tenker på 14åringer som jobber med rydding i butikken og på lageret ser jeg ikke noe forskjell på at de behandler pcer og tver til titalls tusen og godt innpakket hifi-utstyr.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lenge til jeg kan få kjøpt oppvaskmaskin hos Hifiklubben?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    tror det blir lenge til, å jeg vil frarøde å kjøpe det der fra, hva vet vel de nerdene om oppvask??

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Touchè

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å rydde opp i et par misforståelser:

Med mindre det dreier seg om en VELDIG liten butikk, er det ikke de samme folka som jobber med Hi-Fi og vaskemaskiner i kjedebutikkene. De er spesialister innenfor hvitevarer, brunevarer, data og tele.

Hvorvidt de som jobber i kjedebutikkene har peiling på Hi-Fi eller ikke varierer veldig fra butikk til butikk og fra selger til selger, men i utgangspunktet er det ingen grunn til å tro at PRODUKTENE i en kjedebutikk er dårligere kontra produktene hos en spesialist.

Det er kanskje ikke så rart at personalet ikke har all verdens peiling på Hi-Fi så lenge dette heller ikke har vært et satsingsområde for butikken? Blir det satset på mer "seriøs" Hi-Fi vil dette etter hvert vises i kunnskapsnivået hos selgerne. Tror ikke Abrahamsen og Arcam vil slippe produktene sine til hvem som helst uten grundig opplæring.

Servicegraden vil ofte være lavere i en kjedebutikk enn hos en spesialist, men dette er gjerne også gjenspeilet i prisnivået. Det ER sjelden man får i pose og sekk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du får ikke fet vaskemaskin der de selger høytalere.

Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •