Elkjøp og HIFI - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 296
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nå at Per har stilt rav ovenfor Elkjip...
    Tror ikke han vile ha gjort noe sånt forruten at det var ett skikkelig opplegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    uenig selv om jeg er enig! om jeg kan spare 1000 lapper på dette så kan selgeren være så "dum" som han vil!! og hva om det står sammen med et "billig" anlegg!! de som har greie på dette kjøper det de vil ha! de som ikke bryr seg kjøper billigere!! i Don`t care!! la oss håpe at de selger MYE veldig billig
    selvsagt har egentlig ingen ting av dette egentlig noe med saken å gjøre, men jeg tror mange tenker slik både bevist og ubevist. At prisene kommer til å bli billigere fordi elkjøp selger dem tviler jeg på. de tar nokk akkurat samme avansen som alle andre forhandlere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror nå at Per har stilt rav ovenfor Elkjip...
    Tror ikke han vile ha gjort noe sånt forruten at det var ett skikkelig opplegg.
    nei det vil jeg egentlig tro, eller det burde han absolutt ha gjort!!
    men at det kommer mer av slike produkter i vanlige elektro sjapper er vel naturlig når det bare selges mere av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på serien som skulle lanseres på Elkjøp på Electroworld i dag. Snakket med Abrahamsen selv. Serien som skal lanseres er en "økonomiserie" om man kan kalle det det. Er ihvertfall langt rimeligere enn EC-produkter. Dette er vel et resultat av det er laget fo rå selge i større kvantum.

I Elkjøpsammenheng vil dette selges i pakker sammen med diverse Energy-høyttalere, men selvfølgelig også enkeltvis.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mye av grunnen skyldes nok at de får rett å slett ikke solgt høyttalere til 10k+ fordi hi-fi entusiaster drar andre steder. Men for all del "time will show" Hadde vært veldig morro om man kunne dra til sin lokale elkjøp og få skikkelig hifi. Der er det ofte litt mer rom for bedre pris også.
    Ja, hvorfor ikke?
    De selger jo high-end TV´er, så hvorfor ikke skikkelig hi-fi? Jeg ser egentlig ikke noe galt i det.
    Ekspertisen hos selgeren kan nok fortsatt variere endel, dessverre. Men den / de som sikter etter utstyr fra Abrahamsen&Co, vet nok kanskje mere enn selgeren.
    Det som kanskje er mer beklagelig er at man på sikt kanskje kverker de butikkene som spesialiserer seg på god lyd, og dermed mister man jo også muligheten til mer inngående og saklige diskusjoner omkring temaet, med den kunnskapen og entusiasmen som befinner seg der.
    "It´s a hard world"....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har vore på Electroworld i dag og kan komme med nokon tilbakemeldinger om Abrahamsen produktene? Tenker da på design, bygge kvalitet, lyd, kraft på forsterkeren osv. Synst alltid det er spennandes med norske produkt.

PS: Hadde forsterkeren pre out og RIAA?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er informasjonen jeg fikk, her kan du ihvertfall se designet og noe specs:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ja, hvorfor ikke?
    De selger jo high-end TV´er, så hvorfor ikke skikkelig hi-fi? Jeg ser egentlig ikke noe galt i det.
    Ekspertisen hos selgeren kan nok fortsatt variere endel, dessverre. Men den / de som sikter etter utstyr fra Abrahamsen&Co, vet nok kanskje mere enn selgeren.
    Det som kanskje er mer beklagelig er at man på sikt kanskje kverker de butikkene som spesialiserer seg på god lyd, og dermed mister man jo også muligheten til mer inngående og saklige diskusjoner omkring temaet, med den kunnskapen og entusiasmen som befinner seg der.
    "It´s a hard world"....
    Skulle akkurat til å dra opp det der. Folk her sitter å syter over at elkjøp ødelegger for entusiast butikkene og skiter over hifi markedet. Lurer på hvor tv'ene til 90% av brukerene her kommer fra jeg. Burde det ikke stått Loewe eller kanskje Bang&Olufsen i fronten på tv'ene deres for å støtte service innstillte butikker? Dessuten... Jeg har møtt flere dyktige selgere hos elkjøp enn hos hifi klubben bare så det er sagt.

En annen ting.. Elkjøp trenger ikke demo rom, de har 30 dagers full retur rett. Og det står ikke noe med liten skrift angående disse produktene. Men leverer man dem med riper eller mangler så kan man regne med negativ respons fra dem også. En låner ikke bilen til naboen og leverer den brettet rundt en lysestolpe å later som det er greit.

(Måtte bare blåse ut litt damp til fordel for elkjøp der)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rulleguru
    Var å så på serien som skulle lanseres på Elkjøp på Electroworld i dag. Snakket med Abrahamsen selv. Serien som skal lanseres er en "økonomiserie" om man kan kalle det det. Er ihvertfall langt rimeligere enn EC-produkter. Dette er vel et resultat av det er laget fo rå selge i større kvantum.

I Elkjøpsammenheng vil dette selges i pakker sammen med diverse Energy-høyttalere, men selvfølgelig også enkeltvis.
    Kanskje ikke så godt "taima" uansett..
    Hvis noen har fulgt med så har EC akkurat lansert en billigserie som skal konkurrere med feks vincent, Cayin++
    Blir tøft i det prisområdet.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var virkelig en verdenspremiære...
    Syns Abrahamsen kunne tatt en litt annen vri på designen enn EC-looken.
    Men som en abrahamsen så er jo det noe som må komme inn i stua med tiden.
    Hører snakk om rundt 13k for den integrerte..!?
    -
    Abrahamsen

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bidrar jo bare til mer priskonkurranse på enkelte produkter. Vet også at de butikkene (som desverre blir de "største" i starten) har fått en grundig gjennomgang av de aktuelle abrahamsen produktene som skal selges og bør da kunne gi mer enn nok informasjon til de spec-hungrige...

Tviler for at det blir dedikerte lytterom dette året, men ser jo at flere og flere varehus bygger "soner" der det blir satt opp tv, surround, stol, osv osv - så jeg tror vi nærmer oss noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny EC serie? hvilke prisområde vil dette ligge i, og hvor kan en se noe om det? den gamle EC serien fåes jo integrerte forsterkere til langt under 20lapper... Og hvor kan en finne priser på abrahamsen serien?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info,

Abrahamsen's V-serie skal pares med Energy høyttalere og settes opp i pakke løsninger. Abrahamsen skal også utvikle nye høyttalerkabler for elkjøp, ettersom det man finner der i dag er av tvilsom kvalitet. La meg quote Abrahamsen "you can hang someone with them, but thats it"(ref. kabler)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde Monster Cable var ganske bra jeg..

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, var ikke Monster han siktet til i det tilfellet heller... Jeg spurte han om det samme, men han mente de nye kom til å overgå det Elkjøp fører av Monster.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trodde jeg også..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe don't they all. Men hvis man tenker på det Hama greiene de har så skal det ikke så mye til for å overgå det nei.

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er positiv til Abrahamsen og Arcam, men om de kan parres opp med verdige høytalere fra elkjøps utvalg er jeg mer skeptisk til... Blir i alle fall spennende å sjekke ut....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når det er meninga at de skal begynne å selge dette?

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Noen som vet når det er meninga at de skal begynne å selge dette?
    November ser det ut som Lyd og Bilde : Electroworld 2006: Sensasjon fra Abrahamsen

Side 3 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •