Elkjøp og HIFI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 296
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ca. 32K for 2 kanalær'n..

Hvis dette stemmer, gleder jeg meg skikkelig til å høre Abrahamsenprodukter i de flotte lokalene til Elkjip. :neutral:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Ikke så kjekt å kjøpe høyttalere til mange høvdinger hvor diskanter og støvhetter er trykket inn. Hva er det som driver folk til slikt?
    Ja, jøss!!
    Og det verste er jo at de selger dem med toppen 10-15% rabatt!
    minst 30%..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var på expert for noen måneder siden husker jeg de forhandlet jbl, HK og arcam. Jeg forstår at mange tror dette kommer forbrukerne til gode, noe som det også kanksje gjør. Men jeg tviler sterkt elkjøp ansatte har den rette kompetansen for å selge hifi produkter. Regner med de kan mye, mye mindre enn gjennomsnittsbrukerer'n her på avforum...

Ja, skal ikke se bort ifra at prisene kommer til å droppe, men hvis dette fører til at "alle" handler produktene sine i de store kjedene, som expert, elprice og elkjøp vil det da fortsatt være folk som handler i de dedikerte hifi-butikkene? Er vel det vi egentlig burde frykte...?!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi ønsker å beholde de små og gode hifi butikkene, må vi ikke handle hifi produkter hos Elkjøp - så enkelt er det. Da kan de lett få overtaket over hele markedet prismessig, og kjører da sine merker. Til slutt har vi ikke lenger noe å diskutere her, for vi må forholde oss til det lille elkjøp har. Litt overdrivi sagt sikkert, men jeg synes det er bekymringsverdig at elkjøp skal starte med slike merker.

Handlet i går Panasonic PV60 og et Pioneer surround anlegg m/ hdd til stua, la igjen 27.000 der,- La merke til i samme slengen at de hadde flere Onkyo modeller stående, blandt annet recievere etc. som forhandlet av mange hifi sjapper rundt i Norge. Har selv hatt to av recieverene som stod på elkjøp i hjemlån tidligere fra en hifi sjappe. Skremmende!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt se hvorfor det er skremmende at elkjøp har f.eks onkyo fordi noen andre småbutikker også har det. Om den lille butikken ikke overlever pga elkjøps nye satsing nå er det no feil med de som driver butikken. Trikset er å kjøre produkter konkurrenten ikke har men som er minst like ettertraktet. Hifi klubben klarer dette veldig bra så hvorfor skal ikke andre klare det. Elkjøp må fremdeles konkurrere mot expert,siba, deres egen lefdal,elprice og tror ikke de går konk med det første. Om elkjøp selger en receiver jeg har lyst på 10% billigere enn en hifi butikk kjøper jeg den jo hos elkjøp, penger gror ikke på trær her i heimen. Service og blabla er jeg uansett godt fornøyd med på min lokale elkjøp og service verkstedene er det produsentene som ofte bestemmer. Eneste problemet jeg kan se med hi-fi hos elkjøp er førsteinntrykket da man ikke kan få noen god demo i en diger åpen butikk.

Ikke så kjekt å kjøpe høyttalere til mange høvdinger hvor diskanter og støvhetter er trykket inn. Hva er det som driver folk til slikt?
    Ja, jøss!!
    Og det verste er jo at de selger dem med toppen 10-15% rabatt!
    minst 30%..
    Nå vet jeg ikke hvordan elkjøp selger varene sine hos dere men det intrykket jeg har fått er at elkjøp har et lager, gjerne på baksiden hvor man kan hente ut det man har kjøpt. Som oftest pleier de varene å komme pakket inn i esker å slikt med logo'er på osv..

Ingen tvinger dere til å kjøpe utstillings modeller, og har ikke butikken den varen du vil ha på lager kan de sikkert bestille den eller sjekke opp om en annen elkjøp i området har det. Tror folk har den vrangforestillingen at kjedene sitter med 30-40% fortjeneste på varene sine. Da skal jammen a meg jeg starte en kjede også med kun 25% fortjeneste og dermed bli norges billigste.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hear hear!!!

Elkjøp må tjene penger de også, og kan elkjøp selge en vare for 10000 kan andre også gjøre det!

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-butikkene møter jo stadig mer konkurranse fra nettbutikker og de store kjedene. De butikkene som fører h/k, pioneer, yamaha etc. og som har store fine demorom, greier ikke matche prisene fra f.eks. nettbutikkene, som har de samme produktene. Da blir hifibutikkene fort bare brukt som demorom også, mens produktene blir handlet på nett.

Regner med at det samme vil skje her, som har skjedd med mange små musikk-butikker, etter at kjeder som Platekompaniet har kommet på banen. De greier ikke å konkurrere med prisene til store kjeder og må legge ned.

Jeg kommer selv også til å handle der hvor jeg finner ønskede produkter billigst, men jeg er redd for at konsekvensen av sånne satsninger, fra kjeder som elkjøp, til slutt vil gi oss forbrukere færre valgmuligheter, når vi skal ut og handle utstyr.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem gidder uansett å dra til ekjøp for å høre på Hifi?? Elkjøp er kanskje tidenes verste sted å handle uansett hva det dreier seg om, de kan kanskje ett og annet om data, men thats it. Datautvalget er ikke bra det heller!

Når man kommer inn i en elkjøp butikk møter man et stort uoversiktelig lokale, Det er allitd masse folk der og man må pøve å komme forbi disse, i tilleg må man gå rundt hele butikken for å komme til kassen eller ut derfra.. Det finnes ingen snareveier.. Når man først har kommet til den avdelingen man skal handle i så står det kanskje bare en selger der og en lang kø med masse folk, gamle kjerringer og unger som bruker laaang tid på å bestemme seg. Det verste med dette er at selv om man vet hva man skal ha så må man fortsatt stå i denne køen for å registrere varen før man kan ta den til kassen, og det kan jo fort ta litt tid. Og når man så igjen har gåttrundt hele butikken og kommer til kassen sitter det 1 eller 2 udugelige folk i kassen som ikke har peiling på produktene. Det eneste de kan er å slå inn varen og ta i mot betaling. For å si det slik har jeg fåå velykkede turer til elkjøp det er slike steder jeg helst betaler ekstra for å slippe å handle der.. Jeg prøver allid å unngå å dra dit! Det samme gjelder ikea.. totalt udugelig! Gå dit, dra dit, hente varer her, hente andre varer der, betal der osv.. og det er bare etter man har gått igjennom en labyrint!

Nei, da står jeg heller med en arrogant selger på OHFC.. Men for all del, prismessig er det sikkert bra at ekjøp begynner med hifi!

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser absolutt ingen positive sider ved dette. Som en annen sa her: Kun de største elkjøpbutikkene kommer til å ta dette inn. Vet ikke når dere sist var på en stor elkjøpbutikk men i bergen er det da altså kølappsystem i de store butikkene Så lykke til med å få noe som helst ekspertise derfra. Tviler også svært mye på at de kommer til å begynne med lytterom. Så det som skjer er at kundene går og får hjelp/lyttet på Hi-Fi kjeden(eller sin nærmeste godbutikk) for deretter å løpe på elkjøp og kjøpe for en tusenlapp mindre. Dette kan ikke gavne de små butikkene på noen som helst måte. Og de vil da måtte gå over til andre beiter(les merker). Se bare på hva som skjedde med musikksjappene på nittitallet og hva som holder på å skje med dvdsjappene nå. Trekker en liten parallell til matbutikkene her i Norge. Men dere som synes denne utviklingen er bra og at pris absolutt er viktigst synes kanskje vi har bra utvalg i matbutikken også???

Litt krass nå men liker absolutt ikke denne utviklingen

Newcomer taumas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis jeg finner noe billigere på elkjøp så kjøper jeg det heller der.. tror ikke hifisjappene kommer til å merke så mye til dette, der jeg bor selger de ikke det samme som elkjøp gjør. selger ikke de kommende produktene heller.(abrahamsen og arcam)... må jo si at de på hifi sjappa er litt mer service innstilt og har mer kunnskap enn de på elkjøp..

forresten så var jeg på euronics der var det eget demo rom med PJ og alt.. var vinduer der da, kunne ikke se en dritt på lerretet
    expert har jo hifi produkter de også, de har mer kunnskap enn de på elkjøp..

vis du vet hva du vil ha kjøp på elkjøp, vis det er billigere..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette skulle stemme, er det jo meget spennende.

Dette vil vel bare være positivt for de fleste, hvis man ser bort fra dedikerte hifi-butikker? Greit nok at de sikkert ikke kommer til å ha prøverom, men man kan jo bare låne med seg hjem. Og økt konkurranse er jo bare positivt for oss forbrukere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mannen i gata som vi ha seg et semi-bra anlegg er nok ikke lytterom utslagsgivende. De fleste har ikke nok greie på det til å høre forskjell uansett. Jeg tror ganske mange er villig til å betale en del for noe de ikke har hørt, for å regne med at til den prisen låter det bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis dette skulle stemme, er det jo meget spennende.

Dette vil vel bare være positivt for de fleste, hvis man ser bort fra dedikerte hifi-butikker? Greit nok at de sikkert ikke kommer til å ha prøverom, men man kan jo bare låne med seg hjem. Og økt konkurranse er jo bare positivt for oss forbrukere.
    Enig. I tillegg kan vel Elkjøp som stor organisasjon bidra til økt hifi-interesse, hvis de satser på et ok konsept. Får inntrykk av at hifi er mer i vinden enn før.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte irriterer seg over dette. Jeg for min del synes det er gledelig hvis det gjennomsnittlige musikkanlegget i norske hjem blir bedre fremover. Nå er det desverre en lei tendens til at folk vil ha søppel til pluss/minus 1500 kroner stående i stuen....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det nye slagordet til hifi klubben igjen?
    "Du får ikke fet lyd der de selger kjøleskap!"

Neida, det må gjerne selges der for min del, men jeg ser ikke helt fordelene.

-Bedre tilgang på produktet? Nei, ikke så lenge det er forbeholdt de "store" butikkene. Og handler vi ikke mer og mer over internett i disse dager?

-Lettere å få produktet skikkelig demonstrert? Muligens, om Elkjøp satser på noen skikkelig demorom.... det er vel tvilsomt. En rask seanse i butikken ser jeg ikke vitsen på dyrere produkter.

-Lavere pris? Elkjøp setter nok veil. pris, så med pruting kan man vel slå av noen kroner... Konkurranse er jo bra, men hvem konkurerer de egentlig med?

Jeg ser en ulempe dette. At folk kjøper et slikt dyrt produkt uhørt, matcher det feil pga manglende kompetanse hos selger og blir da sittendes med et anlegg som slettes ikke representerer hva man kan få satt sammen til samme pris hos en faghandler... Så sier noen "men det er sikkert bra nok for Ola Nordmann som ikke er spesielt opptatt av lyd".... sikkert, men hva er da vitsen med å bruke så mye penger?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg ser en ulempe dette. At folk kjøper et slikt dyrt produkt uhørt, matcher det feil pga manglende kompetanse hos selger og blir da sittendes med et anlegg som slettes ikke representerer hva man kan få satt sammen til samme pris hos en faghandler... Så sier noen "men det er sikkert bra nok for Ola Nordmann som ikke er spesielt opptatt av lyd".... sikkert, men hva er da vitsen med å bruke så mye penger?
    da får vi som har litt peiling følge med på finn.no etter billige hi fi produkter som tilsynelatende skuffa sammen med noen jallahøytalere

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    da får vi som har litt peiling følge med på finn.no etter billige hi fi produkter som tilsynelatende skuffa sammen med noen jallahøytalere
    Det har du faktisk rett i.... Kanskje vi burde oppfordre Elkjøp til å ta inn litt en rekke dyre produkter og selge dem til palle-priser slik at det er bare for oss å sanke dem inn når det dukker opp 100-vis av slike produkter på finn.no til innbruddspris! God ide... *skriver mail til Elkjøp*

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes det er helt greit at kjedene tar inn sjikkelig hifiutstyr. MEN det vil sikkert ha sine negative sider, folkene som jobber i disse butikkene har skjelden noe særlig med kunnskap om slikt, og jeg synes det er rart viss bla Abrahamsen velger å selge sine produkter gjennom en kjede med "stor" kunnskap om vaksemaskiner og kjøleskap framfor butikker hvor de ansatte kan hifi. PÅ den andre siden kommer det sikkert til å blir solgt mye mer av slike produkter når de finnes på et hvert gatehjørnet, men det kan jo også være negativt da man plutselig ikke blir stolt av å eie " den og den forsterkeren" pga at de selges i den lokale elkjip butikken og står i samme hylle som et komplett philips anlegg til kroner 999.
    mvh Jørgen

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    jeg synes det er helt greit at kjedene tar inn sjikkelig hifiutstyr. MEN det vil sikkert ha sine negative sider, folkene som jobber i disse butikkene har skjelden noe særlig med kunnskap om slikt, og jeg synes det er rart viss bla Abrahamsen velger å selge sine produkter gjennom en kjede med "stor" kunnskap om vaksemaskiner og kjøleskap framfor butikker hvor de ansatte kan hifi. PÅ den andre siden kommer det sikkert til å blir solgt mye mer av slike produkter når de finnes på et hvert gatehjørnet, men det kan jo også være negativt da man plutselig ikke blir stolt av å eie " den og den forsterkeren" pga at de selges i den lokale elkjip butikken og står i samme hylle som et komplett philips anlegg til kroner 999.
    mvh Jørgen
    uenig selv om jeg er enig! om jeg kan spare 1000 lapper på dette så kan selgeren være så "dum" som han vil!! og hva om det står sammen med et "billig" anlegg!! de som har greie på dette kjøper det de vil ha! de som ikke bryr seg kjøper billigere!! i Don`t care!! la oss håpe at de selger MYE veldig billig

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt den store skepsisen til at elkjøp vil satse på noen flere produkter. Tror mangfoldet i dette landet er så stort, at selv om elkjøp tar inn 2-3 merker til, så blir det neppe et ras av konkuser på andre hifi-sjapper landet rundt.

Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •