Elkjøp og HIFI - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 296
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aantom
    ikke for å være frekk,men jeg synes d blir litt arogant jeg å ikke kunne kjøpe et produkt eller bruke ett produkt bare fordi d ikke blir solgt i rett butikk eller har dyr nok prislapp.
    er mer opptatt av at jeg liker d jeg kjøper jeg,og kjøper ikke dyre ting bare for å tøffe meg for andre.på kanten av å bli litt patetisk d synes jeg...

Ikke sant..

slik sett er det jo like ille å kjøpe en komfyr der de selger mobiltelefoner eller osv osv osv osv osv

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Ikke sant..

slik sett er det jo like ille å kjøpe en komfyr der de selger mobiltelefoner eller osv osv osv osv osv
    Jepp. Er vel ikke lenge før f.eks Telekiosken tar i bruk sin egen versjon av Hifi klubbens idiotiske utsagn.

"Man får ikke skikkelig mobiltelefoner der de selger kjøleskap"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Uansett så føles det mer naturlig å kjøpe Hi-Fi på HiFi-klubben. Vil si det er unaturlig å kjøpe høyttalere mellom kjøleskap og kaffetraktere.
    Jeg tror de fleste som har vært innom Elkjøp skjønner hva de mener. Slagordet er jo ganske treffende på stemningen i en Elkjøp-butikk. Jeg mister stort sett alt av kjøpelyst der.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaha

Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Hva da med Hifi-klubben i Trondheim som plasserte demooppsett av de nye B&W 683 to meter foran kassaapparatet - midt i butikklokalet? Er det noe bedre?

Tror du finner sånne eksempel både i ekspertbutikker og "billigvarehus".

Og er du intressert i dem så får du det da søren meg satt opp i lytterom, det gjør du ikke på Elkjøp ! der vet ikke de som flytter rundt på det hvilke kabler som går hvor.

Tenkte jeg skulle høre på et par Energy høytalere en gang, (ikke koblet til)
    Selger var vertfall koslig nokk til å forsøke å koble til men jeg fikk aldri høre en lyd fra høytaleren lol.

Jeg fikk høre at de ikke hadde de riktige kablene (høytaler kabler og rca hadde de i massevis og det var rca koblinger på både cd spiller og den integrerte forsterkeren)
    Ville jo ikke si at jeg viste han bare rota, snill fyr jeg sån egentlig.

Nå skal det sies at de har rota en del med å sette opp på Klubben også men føler liksom at jeg kan forvente litt mer der sånnsett.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg tror de fleste som har vært innom Elkjøp skjønner hva de mener. Slagordet er jo ganske treffende på stemningen i en Elkjøp-butikk. Jeg mister stort sett alt av kjøpelyst der.
    Det kjøpet måtte i såfall blitt for å bli ferdig så fort som mulig.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del bryr jeg meg lite om service hvis varen er billigere!
    jeg kjøpte min yamaha forsterker på elkjøp og er kjempe fornøyd! sparte flere 1000,- 8-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som bor på Sørlandet - sjekk ut den "nye" HiFiCenter butikken i Kristiansand.
    Knut & co har fått en svært se&lytteverdig butikk!!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig om butikken til Hifi-center-kjeden. Noe annet enn det lille kottet som hifi-klubben rev i.

Hvis du vet hva du skal kjøpe og Elkjøp har det billig så er det jo bra, men lurer du på noe så er de fleste svarene du får feil eller misledende og de aner jo stort sett ikke hva noe av utstyret heter eller fungerer.

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ikke helt det store problemet med Elkjøp og AV-utstyr jeg..
    De fleste som er her inne på avforum vet sånn ca hva de vil ha når de skal kjøpe noe nytt. Har feks Elkjøp varen, så kjøp den der. Liker du ikke varen, så har du FULL RETURRETT med pengene tilbake - uten noe form for spørsmål.

(det har hverken Expert, Lefdal, Hificenter, Hifiklubben etc..)

Man får sikkert låne med seg utstyr fra spesialbutikkene, og det er bra.. men er som regel noe dyrere enn Elkjøp.

Jeg handlet alt på Elkjøp, uten å høre på noe først. Gikk etter testene og forslagene/rådene fra dere på avforum.no
    Fikk kjempe service og kanon bra pris.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av znork

Man får sikkert låne med seg utstyr fra spesialbutikkene, og det er bra.. men er som regel noe dyrere enn Elkjøp.

Jeg har lånt hos elkjøp også jeg! Gått inn avtale med selger! om at jeg betaler fullpris og at jeg kan levere den ( Jeg vet at de reklamerer for det ) og har brukt denne ofte

FORDELEN med Elkjøp og hifi er at hvermannsen slipper blikkbokser! og for oss som henger her inne så spiller det vel ikke så stor rolle?? Man kjenner jo produktet fra før

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Lefdahl på Lade i Trondheim synes jeg har fått en lytterack det må være lov å skryte av.. Selgeren (fra dataavdelingen) kunne også informere om at de skulle ta ned ett par av reolene i området, for å gjøre det mere lyttevennlig.

Thumbs up!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite tanke eksperiment:

Nå som disse kjedene skal satse på dette, kanskje de også lager noen steder der de faktisk kan selge det?? altså egne avlukker??

Husker at Lefdal på Alnabru hadde litt av dette..... mener å huske ja

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    for oss som henger her inne så spiller det vel ikke så stor rolle?? Man kjenner jo produktet fra før
    Så du kjenner alle produktene du?
    Står ekspert ved siden av her men føler jeg kjenner 0,1% av produktene fordet, men vet man hva man skal ha så er det greit nok.

Enig i at det er flott å kunne få ting rimligere såklart, men nå er et av eksemplene her på at elkjøp er så billig er at noen sparte et par tusen kroner på en reciver (til omkring 12k listepris). Og det etter noe som virket for meg som liten diskusjon med selger, så lurer jeg jo litt på om mange her kunn har besøkt HFK og at det er deres erfaring når man snakker om bransjebutikker?

Det kan nok hende at man må ta en liten prat med selgeren i bransjebutikken også, kanskje velge å handle litt ekstra på ett sted for å oppnå ønsket effekt, men min erfaring er hvertfall at tilbudene man får som god kunde hos en bransjeforetning er minst like gode som elkjøp og co.
    Jeg har åpenbart vert uheldig med de butikkmedarbeiderene jeg har snakket med på elkjøp skjønner jeg da ingen har gitt meg noe avslag å skryte av noen gang.

Får man ikke noen god service fra den lokale bransjebutikken er det verd å huske på at det finnes alternativer, og om "det ikke spiller så stor rolle for man kjenner jo produktet fra før" så kan man jo høre litt rundt hvaslags tilbud man kan få andre steder, dersom prisen er viktigst mener jeg.

Prisen er så absolutt viktig for meg men har til nå ikke kjøpt en kabel på elkjøp.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Så du kjenner alle produktene du?
    Står ekspert ved siden av her men føler jeg kjenner 0,1% av produktene fordet, men vet man hva man skal ha så er det greit nok.

Nå må vi ikke ta av her da..

Ikke ta alt så bokstavelig.

Jeg klarer faktisk ikke å svare mer en det når jeg ser at jeg har byttet en :smile: så klarer jeg ikke.

POENGET var at det er ikke et argument at selger ikke kjenner produktet.. Det er ikke hele tiden at selgere i hifi ........ butikkene kjenner det så godt heller..
    og da er vi jo like langt.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du på elkjøp MÅ du vite hva du skal ha på forhånd... Så enkelt er det; En 18 åring med allmenfaglig utdanning som har sluttet for å tjene penger er ikke alltid like greit når du skal få demo på ett oppsett: Og demonstranten ikke vet forskjell på Yamaha og Primare, COAX og RCA.

Enda verre når de har høyttalere som spiller helt rævva før de er innspillte (Kef IQ) til utstilling og tilgjengelig for demo når de har blitt spillt 1 time eller 2...

Enda verre når de lager oppsett til utstilling som OVERHODET ikke matcher Sist jeg opplevde dette var for noen uker siden på elkjøp Tromsø; Kef IQ9 og noe IPOD Rør med slutt ledd, pre-ledd + Ipod dock - Låt verre en ett kompaktanlegg til 2000,-

Håper virkelig ikke Hifi-Center og Hifi-Klubben kommer til å forsvinne pga dette - Men tviler også på at Elkjøp blir å ta inn Primare osv... Hva er den dyreste modellen de har pr idag? Abrahamsen sin elektronikk?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøps 30 dagers returrett er en gavepakke til alle kunder. Det er jo nettopp dette som gjør at kjøper ikke på forhånd trenger å ha så greie på hva han/hun skal ha. Det er jo bare å ta seg de 30 dagene hjemme og bestemme seg. Jeg byttet TV etter omtrent 14 dager, og det gikk uten spørsmål, selv om jeg hadde kjøpt en nedsatt demomodell i utgangspunktet.

Jeg vil hevde at selv om kunnskapsrike og hjelpsomme selgere er et absolutt pluss, så er det lite som slår å kunne teste ut produktene i ro og mak hjemme.

Man har for øvrig nesten like gode rettigheter ved kjøp på Internett, men der får man som regel kun 14 dager, og må betale dyr porto for returfrakt selv.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Skal du på elkjøp MÅ du vite hva du skal ha på forhånd... Så enkelt er det; En 18 åring med allmenfaglig utdanning som har sluttet for å tjene penger er ikke alltid like greit når du skal få demo på ett oppsett: Og demonstranten ikke vet forskjell på Yamaha og Primare, COAX og RCA.

Enda verre når de har høyttalere som spiller helt rævva før de er innspillte (Kef IQ) til utstilling og tilgjengelig for demo når de har blitt spillt 1 time eller 2...

Enda verre når de lager oppsett til utstilling som OVERHODET ikke matcher Sist jeg opplevde dette var for noen uker siden på elkjøp Tromsø; Kef IQ9 og noe IPOD Rør med slutt ledd, pre-ledd + Ipod dock - Låt verre en ett kompaktanlegg til 2000,-

Håper virkelig ikke Hifi-Center og Hifi-Klubben kommer til å forsvinne pga dette - Men tviler også på at Elkjøp blir å ta inn Primare osv... Hva er den dyreste modellen de har pr idag? Abrahamsen sin elektronikk?
    1: Jobber ingen slike på elkjøpen der jeg jobber, eller der jeg har jobbet før. Om det jobber noen slike noe sted er de som regel aldri alene på jobb. Er du forhåndsintatt? Tipper det.

2. Innspilling av høyttalere skal jeg være enig i vi burde bli bedre til, men hey, man er jo i startfasen av en større hifi-satsing.

3. Nå er det slik i butikkene at ALLE høyttalere er koblet slik at de kan brukes med ALLE recieverne, kun ved hjelp av et kontrollpanel på midten. Alle middels og store butikker skal ha dette klart. Dette betyr at om noe er teit satt opp, så er det kunder som har vært borte og trykket :-).

4. Små spesialforretninger vil nok bestå, så lenge de gjør en god jobb. Kanskje de blir tynt litt på sin altfor høye margin på feks høyttalere og recievere pga økt konkurranse, og må sette ned til tilsvarende margin de feks har på tv, men det går man ikke konkurs av.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    1: Jobber ingen slike på elkjøpen der jeg jobber, eller der jeg har jobbet før. Om det jobber noen slike noe sted er de som regel aldri alene på jobb. Er du forhåndsintatt? Tipper det.

2. Innspilling av høyttalere skal jeg være enig i vi burde bli bedre til, men hey, man er jo i startfasen av en større hifi-satsing.

3. Nå er det slik i butikkene at ALLE høyttalere er koblet slik at de kan brukes med ALLE recieverne, kun ved hjelp av et kontrollpanel på midten. Alle middels og store butikker skal ha dette klart. Dette betyr at om noe er teit satt opp, så er det kunder som har vært borte og trykket :-).

4. Små spesialforretninger vil nok bestå, så lenge de gjør en god jobb. Kanskje de blir tynt litt på sin altfor høye margin på feks høyttalere og recievere pga økt konkurranse, og må sette ned til tilsvarende margin de feks har på tv, men det går man ikke konkurs av.
    Ok, dette blir kanskje veldig direkte mot Elkjøp Tromsø; For slik er det der.

Det er heller ikke noe kontrollpanel, alt er bare frakoblet i hyller, noen av recieverne har strømtilførsel men thats it.

Er en veldig stor butikk, som desverre har den dårligste servicen i så og si hele tromsø

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Sitat Opprinnelig postet av Alastor

Det har vi ikke sett gitt, i det siste har jeg vert både i butikken på Dokka og Gjøvik og har vert i langt flere om man går et par mnder bakover og der var det heller ikke noe slike "supervegger".

Det jeg har møtt er folk som ruxxy nevner.....

Returetten er suveren den no problem there.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt lengre oppi her finnes denne veggen på den nye Lefdal-butikken her i Trondheim, kan jo sikkert svinge innom å knipse bilder sånn bare for moro

Ingen av Elkjøp-butikkene har det dog, men Elkjøp på Leangen har allikevel en meget ryddig lyd-avdeling med god plass og pene oppsett.

Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •