Elkjøp og HIFI - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 296
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

så har du unntakene da!!

Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    På Elkjøp i Drammen selger de Abrahamsen, Kef, Denon, Arkam, Harman kardon, audiopro, Polk Audio, Energy, Rockfordfosgate, McItosh.

Så ser ut som om denne kjeden går nye veier ja.....

En elkjøp butikk er ikke en elkjøp butikk, du har jo noen gode unntak der også. Håper de har hyret inn litt bedre kunnskap også med noen av de merkene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De små untak

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    En elkjøp butikk er ikke en elkjøp butikk, du har jo noen gode unntak der også. Håper de har hyret inn litt bedre kunnskap også med noen av de merkene.
    Ettersom jeg forstår det så er de enkelte butikkene frie til å kunne ta inn andre merker... Husker jeg snubla innom EK på Mo i rana, og der hadde de Proceed, Rotel, Infinity og Patos bla. Forsto det sånn at sjefen der var lydinteressert så

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finn 1 feil:)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

huff da

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden

Kunne ikke se det med engang fordi bilde var litt stort men det var jo en utmerket plassering da

Var det noe mer enn at det var en vegg rett forran det beste systemet på bilde ?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    børster litt støv av denne tråden jeg

Men jeg sitter å ser på nettsidene til Elkjøp.. OG hva finner jeg??

Joda... JBL E100 Til en meget hyggelig pris også.. Hva skjer a?

Elkjøp - Løskomponent

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varierende priser på elkjøp.

Liten oppfordring til alle som skal handle på elkjøp: Sjekk prisen på nett før dere går i butikken! Fikk en liten overaskelse når jeg skulle kjøpe ny mobiltlf her om dagen. Faktisk hele 1300 i forskjell fra nettbutikken, til butikken i Tromsø. Snakk om forskjell! Eneste minus er at da må man vente på den alt for kjappe posten i norge :?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slurpe
    Liten oppfordring til alle som skal handle på elkjøp: Sjekk prisen på nett før dere går i butikken! Fikk en liten overaskelse når jeg skulle kjøpe ny mobiltlf her om dagen. Faktisk hele 1300 i forskjell fra nettbutikken, til butikken i Tromsø. Snakk om forskjell! Eneste minus er at da må man vente på den alt for kjappe posten i norge :?
    Mhm
    Men jeg har også erfart det motsatte.

På HIFI-klubben ba jeg om et kjempetilbud på Denon AVR-3808. Uansett argumentasjon fikk jeg til svar at prisen ER et gromtilbud.

På Elkjøp ba jeg om et grmtilbud på Yamaha RX-V1800. Etter argumentasjon fikk jeg kjøpe den for kr 7400 - kr 4100 under veil.pris.

Til orientering har jeg handla det meste av mitt hjemmekinoutstyr på HIFI-klubben tidligere. Yamahaen er mitt første kjøp på Elkjøp.

Altså: De påståtte spesialbutikkene må gjerne klappe hverandre på skuldrene, og behandle stamkundene som om de eier dem. Men så lenge Elkjøp tilbyr kvalitetselektronikk og kan gi meg 30-40 % rabatt for å få gjennomført et salg, så skal jeg også benytte en hver anledning til å fortelle venner og spesialbutikkene om det.

Elkjøp har iallfall smilekurs for ansatte. Det kunne også enkelte spesialbutikker trenge

Og til de som er bekymret for at Elkjøp ikke vil lage lytterom... På mitt lokale Elkjøp må jeg høre produktene i butikklokalet, ja, men min nærmeste hifiklubb sitt lytterom er faktisk ikke noe bedre... og de tre-fire siste gangene jeg har vært på HIF-klubben og bedt om å få høre på høyttalere, har aldri noen tilbudt meg å få satt det opp i lytterommet, men slått det på i butikklokalet.

Hvis en spesialbutikk skal ha livets rett, må de hver eneste dag vise i praksis at de tar kundene mer på alvor, og er bedre. Men så lenge de ikke gjør det, og i tillegg har en kjip prispolitikk, synes jeg Elkjøp og andre billigkjeder mer enn gjerne må tråkke dem på føttene. Det kommer kun kundene til gode, mener nå jeg da, som en liten enkel mann fra Trøndelag...!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Mhm
    Men jeg har også erfart det motsatte.

På HIFI-klubben ba jeg om et kjempetilbud på Denon AVR-3808. Uansett argumentasjon fikk jeg til svar at prisen ER et gromtilbud.

På Elkjøp ba jeg om et grmtilbud på Yamaha RX-V1800. Etter argumentasjon fikk jeg kjøpe den for kr 7400 - kr 4100 under veil.pris.

Til orientering har jeg handla det meste av mitt hjemmekinoutstyr på HIFI-klubben tidligere. Yamahaen er mitt første kjøp på Elkjøp.

Altså: De påståtte spesialbutikkene må gjerne klappe hverandre på skuldrene, og behandle stamkundene som om de eier dem. Men så lenge Elkjøp tilbyr kvalitetselektronikk og kan gi meg 30-40 % rabatt for å få gjennomført et salg, så skal jeg også benytte en hver anledning til å fortelle venner og spesialbutikkene om det.

Elkjøp har iallfall smilekurs for ansatte. Det kunne også enkelte spesialbutikker trenge

Og til de som er bekymret for at Elkjøp ikke vil lage lytterom... På mitt lokale Elkjøp må jeg høre produktene i butikklokalet, ja, men min nærmeste hifiklubb sitt lytterom er faktisk ikke noe bedre... og de tre-fire siste gangene jeg har vært på HIF-klubben og bedt om å få høre på høyttalere, har aldri noen tilbudt meg å få satt det opp i lytterommet, men slått det på i butikklokalet.

Hvis en spesialbutikk skal ha livets rett, må de hver eneste dag vise i praksis at de tar kundene mer på alvor, og er bedre. Men så lenge de ikke gjør det, og i tillegg har en kjip prispolitikk, synes jeg Elkjøp og andre billigkjeder mer enn gjerne må tråkke dem på føttene. Det kommer kun kundene til gode, mener nå jeg da, som en liten enkel mann fra Trøndelag...!
    Her har vi helt lik erfaring.
    Spesialbutikkene oppførere seg som om de er tatt rett ut av Øystein Sunde-låta om "byens hifi asyl" i måten de behandler kundene nedlatende og bedrevitersk på, samtidig som de ikke firer en tomme på som 50-100% avanse for å få fornøyde kunder og å gjennomføre salg.
    Elkjøp er en helt annen sak.
    Jeg har handlet RXV1800 jeg også, på elkjøp skøyen, og fått samme pris som deg. Dyktig og kunnskapsrik selger, som gikk den ekstra mila for å hjelpe meg, og ryddet grundi opp da det ble tull og fanteri med kundeservice og kassa.
    Jeg kommer iallefall til å sjekke med Elkjøp skøyen neste gang jeg trenger elektronikk for å se om de kan skaffe det jeg vil ha, før jeg setter mine ben i spesialbutikker igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste minus jeg ser med å handle på Elkjøp er mangelen på demorom. MEN der er det heller ingen som spør om noe som helst hvis jeg har "lånt" et produkt i noen dager, og kommer tilbake med det for å få pengene tilbake. Mangelen på demorom er oppveid. Og vel så det. Har man en liten anelse om hva man er ute etter så er det en flott plass å handle, det er i hverfall min mening:-D

Må også nevne dette med den påståtte elendige kundeservicen. Jeg kjøpe min Hitachi pjtx200 på en "spesialist" -butikk. Alt var fint og greit til jeg skulle ha ny pære til den, og ingen på "spesialist" sjappa kunne hjelpe meg siden den (projektoren) ikke var i utvalget deres lenger. På expert var dette derimot ikke noe problem, de ringte t.o.m. rundt for og skaffe meg pære fra den plassen med kortest leveringstid! Det var god service må jeg tørre påstå.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slurpe
    Når jeg nevnte prisforskjellen på 1500,- på en LE40M86 fra elkjop.no, til selgeren på Elkjøp Sluppen her i Trondheim, slo han av 1500,- før jeg hadde sagt ferdig setningen..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja

Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Når jeg nevnte prisforskjellen på 1500,- på en LE40M86 fra elkjop.no, til selgeren på Elkjøp Sluppen her i Trondheim, slo han av 1500,- før jeg hadde sagt ferdig setningen..

Prøv en annen spesialbutikk sier nå jeg

Jeg har så absolutt blitt møtt av sure fjes både på Elkjøp og spesialbutikker (noen verre enn andre).

At klubben ikke gir tilbud skulle da søren meg ikke slå ned som en bombe lenger eller hva ?

Jeg har handlet mye på flere forskjellige Elkjøp butikker, Dokka, Gjøvik, Lillehammer, Skøyen og et par til, har til gode å møte noen som kann lyd.

Er enig i at det er dumt med prisene på klubben, men det finnes andre muligheter !

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke tilfeldigvis ifra Buskerud Storsenter..?

Der har de nemelig plassert et Abrahamsen oppsett helt likt!

-fantastisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp tar faktisk inn utrolig MANGE gromme merker, så er bare å spørre de om de vil ta inn diverse merker. Er også mange privateide elkjøp butikker som fører flere merker enn hva du finner på storsentrene. Handla selv en yamaharx-v1800 på en privateid elkjøpbutikk og sparta et par lapper på det, varen var riktig nok ikke på lager, men de bestilte forsterkern rett fra yamaha samme dag og forsterkern stod i racket mitt 2 dager senere:-D

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som veit hvilken sang som er spor 2 på alle de "demo cd"-ene som ser ut til å ha blitt standard på Elkjøp og Lefdal?

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pathlos.-
    Elkjøp tar faktisk inn utrolig MANGE gromme merker, så er bare å spørre de om de vil ta inn diverse merker. Er også mange privateide elkjøp butikker som fører flere merker enn hva du finner på storsentrene. Handla selv en yamaharx-v1800 på en privateid elkjøpbutikk og sparta et par lapper på det, varen var riktig nok ikke på lager, men de bestilte forsterkern rett fra yamaha samme dag og forsterkern stod i racket mitt 2 dager senere:-D

hva måtte du gi for den? har store planer om å skaffe meg samme receivern :O

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17

...men du må innrømme at det blir litt feil når de presterer å sette en reol 1 meter foran ht'ene så man ikke har en mulighet til å høre på det på en skikkelig måte? Bildet ligger vel på en av de første sidene. Synes det er ett hån mot norsk hi-fi bransje!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    hva måtte du gi for den? har store planer om å skaffe meg samme receivern :O
    Kommer ann på hva selgern er villig til å selge den for
    Han jeg handla av slo av 2000 på veil. pris som var på rundt 11700 hvis jeg ikke husker feil...

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mkay. greit å vite hva folk har fått i avslag=)

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men du må innrømme at det blir litt feil når de presterer å sette en reol 1 meter foran ht'ene så man ikke har en mulighet til å høre på det på en skikkelig måte? Bildet ligger vel på en av de første sidene. Synes det er ett hån mot norsk hi-fi bransje!
    Hva da med Hifi-klubben i Trondheim som plasserte demooppsett av de nye B&W 683 to meter foran kassaapparatet - midt i butikklokalet? Er det noe bedre?

Tror du finner sånne eksempel både i ekspertbutikker og "billigvarehus".

Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •