Elkjøp og HIFI - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 296
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg har et tenkt eksempel. Produkt A er et produkt som er meget bra og du har bestemt at du skal kjøpe dette. Det er tilsalgs hos en hi-fi kjede og hos Elkjøp. Det koster 30k hos hifi butikken og 21k hos Elkjøp. Du kan få 25% rabatt og en gratis kabel hos din hifi butikk. Hvor kjøper du?
    Altså en prisforskjell på 1500,- -kabel. Personlig hadde jeg kjøpt på Elkjøp, da jeg som regel er veldig trygg på det produktet jeg kjøper. Men på hifi-butikken er det langt større sjangs å treffe fagfolk som vet hva de snakker om, og kan gi deg god service en de deltidsansatte skoleungdommene som jobber på elkjøp (no offence for de som jobber der, jeg vet jeg generaliserer nå). Ergo vil ofte folk føle seg langt tryggere med å handle et hifi produkt hos en faghandler, der de også kan få låne med seg produkter hjem gratis. Forøvrig har jeg tilgode å se noen hifi-produkter som selges så billig på Elkjøp, så jeg vet ikke helt hvordan eksemplet ditt samsvarer med virkligheten.

SVAR: Mange av bidragsyterne i denne tråden kjøper da et helt annet produkt som det blir vanskelig å sammenligne med, som koster 40k med 30% rabatt, er sjeldent å se i Norge og kun selges hos en hifi butikk.
    Med slike uttalelser, går jeg ut i fra at du kjenner "de fleste" av bidragsyterne i denne tråden slik at du vet hva du snakker om? Finner man et produkt man "forelsker" seg i, går man ikke å kjøper noe dyrere som ikke er bedre bare fordi det selges til en tusenlapp lavere på Elkjøp. Skjønner ikke helt tankegangen din...

De får en underlig følelse av velvære over å eie dette produktet.
    Hobbypsykolog.......brevkurs? :-D

Dersom for mange andre kjøper dette(mer enn 5-10 stk), blir det umiddelbart solgt, og et produkt som er enda sjeldnere blir kjøpt inn.
    Limitid edition, kun en av 500 modeller etc.
    etc etc....ja jeg kjenner opplegget. Slik er mennesket, vi begjerer det sjeldne. Men da må du nok lengere opp i pris enn 20k.....så fremt vi ikke snakker om kabler. Kanskje du er på feil forum?

Jeg venter 6 mnd og kjøper et produkt på Lidl til 25% av prisen og skryter uhemmet over hvor mye bedre det er enn alt annet på markedet i håp om at de som har det "beste", skal få tårer i øynene og begynne jakten på noe enda mer eksklusivt.
    Dersom det gir deg glede i livet vil jeg si at du har større issues enn de fleste av bidragsyterne i denne tråden. Går ut i fra at du snakker om Lidl-spilleren til 500. Om du sammenligner den med 2000,- (25%) spillere er det sikkert et knallkjøp. Men for de som skal ha det beste, og jakter på det eksklusive, kan jeg forsikre deg om at summen ligger betraktelig høyere enn 2000,-.

Her inne tror jeg neppe mange som får tårer i øynene om du mener Lidl spilleren er bedre enn noe annet. Du må finne et forum der folk virkelig bruker energi på å overbevise at det de har er best, og at "sære" konstruksjoner fungerer bedre noe annet. Ta med deg motet ditt, og all din energi og irritasjon mot de som handler noe som er dyrere enn deg, så starter du et skikkelig rabalder inne på HFC. Vi skal heie på deg..... :-D

Mitt produkt detter fra hverandre etter en måned og jeg kjøper en til siden det er så billig, mens reparasjonen av det første produktet trekker ut i over 6 mnd, hvorpå begge produktene må til reparasjon igjen.

Jeg kommer da over en del penger og kjøper noe som er vanvittig bra og dyrt som jeg blir veldig fornøyd med. Så kommer det en jypling på forumet som påstår han har et annet og mye billigere produkt som er like bra eller bedre. Naturlig nok avfeier jeg dette som rent vås. Jeg har jo det beste........
    Du har ikke bare det beste, du har også erfaring nok med flere ulike produkter i ulike prisklasser til å åpne kjeften din, ikke bare det, men som en bonus så vet du hva du snakker om også....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Med merker som Abrahamsen og Arcam så er det ikke fritt for god HIFI på elkjøp, men det er klart du finner mer på en dedikert HIFI sjappe. Tror vel ikke elkjøp satser så mye på de som er såpass spesielt interesserte som oss på forumet, men det er vel ikke så rart vi er jo ganske sære :-)
    Syns det er fint at folk har muligheten til å få tak i litt bedre utstyr der og.
    Helt enig med deg der. Folk her på forumet som kan kan sno seg i markedet trenger ikke nødvendigvis gå på Elkjøp, men for vanlige folk som ellers hadde kjøpt en plastboksmedtilhørendeplastboksersomlagerlyd så er jo det bra.
    Selv om kanskje Elkjøp er billig på utvalgte produkter så spørs det hvilken kompetanse de sitter inne med hvis du kommer inn med din Arcam og stiller noen ubehagelige spørsmål?
    En ting er så selge utstyr, noe annet er å supportere det. Tok lang tid før Elkjøp opparbeidet seg kompetanse nok på de produktene de har hatt i 10 år snart. Ellers er jo Elkjøp av de bedre store EL-kjedene generelt synes jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til HåkonN. Jeg er sikker på at du snart vil skifte ut dine komponenter med en alt i et pakke fra Elkjøp, og multirom løsningen din vil bli byttet ut med billigste type radioer som selges på lidl til 59kr stykket.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til HåkonN. Jeg er sikker på at du snart vil skifte ut dine komponenter med en alt i et pakke fra Elkjøp, og multirom løsningen din vil bli byttet ut med billigste type radioer som selges på lidl til 59kr stykket.
    Det er derfor jeg holder meg langt unna Lidl, jeg orker ikke se sannheten i øynene... Som de sier på Mythbusters, "I reject your reality and substitute my own!" :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zettie
    Dette er ikke akkurat kun Elkjøp og Hifi, men rører greit nok ved temaet til at jeg tillater meg poste....

Var i dag på Elkjøp og nappet ut en V1 og en V2 samt Energy C-500..
    Kom hjem og skuffelsen var stor gitt.. V2'en har utpreget humming på høyre kanal og virker som om den gir lite effekt på venstre kanal Lyttet til den jeg kjøpte (demo-forsterkeren) i butikken, men var aldri så stille der at jeg klarte høre hummingen, hadde jeg gjort det hadde den aldri blitt tatt med hjem.

Til alt overmål har tydeligvis ene C-500'en manglende (død) diskant og dem har også tydeligvis vært i demo (siden jeg fant ett ekstra sett med annet merke spikes i ene esken).

Noen nevner på andre forum at denne forsterkeren (V2) ble forsinket fordi dem kalte dem tilbake for bytting av utgangstransistorer (URL: Hifisentralen - Skriv ut)
    Andre sier dem har opplevd volumet som å være lavere på ene siden enn andre siden..

Kan alt dette være relatert til demoutgavene og kan det være at vi har en utgave uten oppgraderte transistorer - om denne påstanden skulle være riktig? Noen fra Elkjøp som kan belyse dette? Noen andre som vet noe?

I tillegg låste menyen seg på V2 slik at jeg ikke får byttet mellom utganger, totalt dødt, men hjulet responderer enda...

Jeg bruker garantert angreretten, men dem frister fremdeles litt da dem låter godt når dem er i orden - selv om hele denne opplevelsen ble en gedigen skuffelse fra ende til annen... Forventer i det minste at utstyret fungerer feilfritt selv om det ikke er high-end og det er kjøpt på Elkjøp... Er tross alt 23k det er snakk om...

Servicenivået til selger var storslagent og meget bra på alle måter, men hvordan fungerer koblingen mot leverandørene? Butikken burde jo vite det om forsterkeren dem selger til 10k var tilbakekalt?

Bør jeg forsøke på nytt med Elkjøp + Abrahamsen, eller er det bare å løpe til nærmeste hifisjappe?
    Den feilen med "brumming" og lavere lyd i den ene kanalen er et "kjent" problem og i de tilfellene har det vært CD spilleren som forårsaker det og ikke forsterkeren. En annen ting er også om man setter V2 i HT mode så slutter volum knapp å fungere samt man må velge cancel i menyen for ingen ting annet fungerer å trykke på.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg nevnte at jeg stakk en tur innom der for å sjekke oppsettet til Abrahamsen for noen mnd siden...
    Var innom igjen og da var energy-ht'er kobla til og heller ikke kobla via en koblingsboks..
    Joda, låt greit nok, men litt vanskelig når sweetspot var satt på midten av en hylle som stod 1,5m unna:s
    Så mye for den seriøsiteten..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja var innom der selv for å sjekke ut Abrahamsen da det kom. Spurte en kar på elkjøp, men han sa jeg måtte vente litt så skulle han hente eksperten deres; De hadde nemlig en som var ekspert på hifi og Abrahamsen. Han kom og kunne fortelle meg hvor bra sakene var. Den integrerte gav 2 x 70 watt, men var jeg seriøs kunne jeg kjøpe forforsterkeren og effekt. Forforsterkeren ville gi meg 2 x 70 watt og effektdelen ytterligere 2 x 70 watt som gav totalt 2 x 140 watt. Som kilde stod det en Pioneer DVD-spiller de solgte ut for 399,-. Mistet litt av trua på det da...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    . Forforsterkeren ville gi meg 2 x 70 watt og effektdelen ytterligere 2 x 70 watt som gav totalt 2 x 140 watt. Som kilde stod det en Pioneer DVD-spiller de solgte ut for 399,-. Mistet litt av trua på det da...
    Oiiii...
    Piiiiiiinlig!!!! Hahahaha!!!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Oiiii...
    Piiiiiiinlig!!!! Hahahaha!!!!
    Hehe, jo, jeg anser meg selv for å være en lekmann innen faget, men jeg ble målløs da han fortalte meg hvor mye watt jeg fikk fra pre-en. Men men, han gjorde sikkert sitt beste

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja var innom der selv for å sjekke ut Abrahamsen da det kom. Spurte en kar på elkjøp, men han sa jeg måtte vente litt så skulle han hente eksperten deres; De hadde nemlig en som var ekspert på hifi og Abrahamsen. Han kom og kunne fortelle meg hvor bra sakene var. Den integrerte gav 2 x 70 watt, men var jeg seriøs kunne jeg kjøpe forforsterkeren og effekt. Forforsterkeren ville gi meg 2 x 70 watt og effektdelen ytterligere 2 x 70 watt som gav totalt 2 x 140 watt. Som kilde stod det en Pioneer DVD-spiller de solgte ut for 399,-. Mistet litt av trua på det da...

Bra man har eksperter sier jeg, man lærer stadig nye ting

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jo, jeg anser meg selv for å være en lekmann innen faget, men jeg ble målløs da han fortalte meg hvor mye watt jeg fikk fra pre-en. Men men, han gjorde sikkert sitt beste
    ..og muligens en smuuuuule overivrig :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Elkjøp i Drammen selger de Abrahamsen, Kef, Denon, Arkam, Harman kardon, audiopro, Polk Audio, Energy, Rockfordfosgate, McItosh.

Så ser ut som om denne kjeden går nye veier ja.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jojo, de går sikkert nye veier - men målet er vel å tjene penger.
    Så da hjelper det dessverre fint lite med high-end produkter hvis betjeningen er low-end (sorry, no offence - de kan sikkert litt om alt, men ikke mye om alt)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jojo, de går sikkert nye veier - men målet er vel å tjene penger.
    Så da hjelper det dessverre fint lite med high-end produkter hvis betjeningen er low-end (sorry, no offence - de kan sikkert litt om alt, men ikke mye om alt)
    Joda, hjelper hvis en selv er oppegående og vet hva en vil ha og de har gode priser på det...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig - glemte jo akkurat det punktet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og Elkjøp har jo prisgaranti, det tvinger jo hifi butikker til å innse fortjenesten de har sittet på en stund må ned

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    og Elkjøp har jo prisgaranti, det tvinger jo hifi butikker til å innse fortjenesten de har sittet på en stund må ned
    De har da aldri hatt prisgaranti? Kunn Lefdal som har hatt det og i etterkant måtte fjerne det da man ikke har lov til og markedsføre med det. Men de har en reklamefilm med prispoliti Og fraser som vi sjekker andres priser osv. Men prisgaranti er det kunn Lefdal som har hatt, og fått svi for.

De har jo forøvrig 30 dagers full retur rett. Noe som går ut på det samme. Finner du det billigere et annet sted og man gir butikken valget og ta varen tilbake eller gi tilbake så gir de vel tilbake.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, hjelper hvis en selv er oppegående og vet hva en vil ha og de har gode priser på det...
    Men, synes de skyter seg litt i foten med å selge seriøse lydprodukter, og ikke vet en døyt om dem...
    Når det gjelder priser: tror man kan få bedre priser hos frittstående butikker siden det er begrensninger hos kjedene for hvor mye rabatt man kan gi.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    De har da aldri hatt prisgaranti? Kunn Lefdal som har hatt det og i etterkant måtte fjerne det da man ikke har lov til og markedsføre med det. Men de har en reklamefilm med prispoliti Og fraser som vi sjekker andres priser osv. Men prisgaranti er det kunn Lefdal som har hatt, og fått svi for.

De har jo forøvrig 30 dagers full retur rett. Noe som går ut på det samme. Finner du det billigere et annet sted og man gir butikken valget og ta varen tilbake eller gi tilbake så gir de vel tilbake.
    Feil. Elkjøp hadde prisgaranti og reklamerte med det i full stil, men måtte fjerne det som du sa. Lefdal hadde/har 150% prisgaranti.

Mer reell prisgaranti - forbrukerportalen.no

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

den var grov ja

Dette er en av de verre jeg har hørt!
    Jeg forsøkte selv å få jobb hos Elkjøp for et års tid tilbake og selv om jeg ikke er noen ekspert så kan jeg skryte på meg å kunne noe mer enn det basice om AV etter hvert, så jeg var ved godt mot egentlig når jeg møtte opp. Første møtet gikk fint det samme gjorde nummer to hvor jeg måtte selge en penn til en av de som var tilstede, jeg fikk to penner og jeg skulle selge den fineste av dem....greit nok.
    tredje gang jeg trappet opp der fikk jeg høre at de var svært fornøyde med det de hadde fått høre og mine kunnskaper om lyd&bilde og at jeg skulle bli kontaktet med nermere info neste dag.

Hehe hørte aldri noe, eneste de gjorde for meg var å beholde orginalt militærbevis og bruke nye av min tid

jeg har en sterk mistanke om at de helst vil ha inn folk som ikke kan så mye om disse tingene fordi selgerene da lettere kan bli nesten litt hjernevasket til å mene at noe er helt utrolig bra uten å faktisk vite hva annet som finnes.
    Det jeg har fått bekreftet er at de ikke tar vare på sine ansatte, kjenner en avdelingsleder og et par tidligere annsatte som har bekreftet det for meg.

Jeg handler fortsatt mye på elkjøp jeg altså men jeg rådfører meg ikke med noen av de annsatte og kommer ikke til å søke jobb på gulvet der igjen for å si det slik.

En annerkjent øknonom jeg kjenner godt sa til meg når jeg var yngre at alt salg er svindel, og på et eller annet nivå syns jeg det stadig virker mer og mer sant.

Side 10 av 15 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •