NAD hjemmekino/musikk anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD hjemmekino/musikk anlegg?

Jeg har kjøpt en brukt NAD C272 som jeg tenkte bruke som effektforsterker for frontsett i hjemmekino. Planen er å bygge BEL ES F høytalere og kjøpe NAD surround receiver + DVD spiller.

Noen som vet om f.eks. den minste NAD receiveren (743?) kan brokobles slik at den leverer 3 kanaler ut - og om den har pre-out på front-kanalene slik at disse kan kjøres via C272 til frontsettet?

Noen som har sjekket ut om den nye DVD spilleren til NAD (515) er verdt å stase på istedetfor den rimeligere 514? Og, ja, jeg vet at 515 har HDMI...

Noen som har tanker om andre kombinasjoner av receiver/DVD spiller som ville virke godt sammen med NAD C272?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T743 har PreOut på alle kanalene. Og den har main in på front+center så da tar du ut metallstanga mellom for- og effektforsterkeren (kun på frontene) og ledning til 272. Da står 2 av effektforsterkerene ledige så da kan du enten biampe begge bakhøytalerne eller center med ledning fra pre out til main in front....:-D Den nye DVD-spilleren dems er bedre på alt; lyd og bilde!

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar. Eneste jeg da lurer på er om jeg da kan brokoble front og bak-kanalene for å få mer effekt bak?

Og vil denne NAD'en f.eks. kunne drive en BEL ES bakhøytaler og BEL ES center på en god måte uavhengig av brokobling eller bør jeg gå et hakk eller 2 opp i størrelse på receiver?

Forstår det slik at du mener NAD 515 også er dugende til musikk (slipper å investere i CD spiller, iallefall i første omgang...)? Og til slutt: Hvordan er 743 som pre-amp for musikk mot C272, evt. gitt at jeg også kjøper dedikert CD spiller?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •