Hvor blir det av bassen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan få myye bass med midgard, det er bare det at du trenger en preamp/data der du kan stille bassen opp.
    Da blir alt mye bedre , jeg var også sjokket over hvor lite bass det var da jeg bare brukte thule pr100.Men skjønnte at jeg måtte få koblet den til noe med bass instillinger på, så først kobla jeg preamp til en boomblaster(cd spiller) og da ble det mye mer bass, men nå har jeg kobla til data og bruker eq på dataen til å stille bass og treble opp og ned.
    Kjøpte nylig en Parasound p3 som det er mer instillinger på, og da klarer jeg meg fint uten å koble til data også, så preamp har mye å si!
    Lyden ble forresten også mye finere da jeg bytta til p3.
    Og når det gjelder høyttaleren, er det ikke bare sikringen som er gått da??:P
    Skjønner ikke hvorfor ikke noen har nevnt det!
    Kanskje du har sjekket det, men er jo sikkert ikke alle vet om at det faktisk er en sikring der,hehe.
    Mine ryker hele tiden, så måtte bytte til 10amp, og nå er det mye bedre

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bruker du biwireing? Du har ikke tatt av skinnene imellom terminalene om du ikke bruker det? Et intrykk jeg har er at receivere ofte er dårlig på bass generellt selv om de står innstillt på large. Prøv med en stereo forsterker (som har preamp) eller en dedikert forforsterker.
    stemmer dette. har opplevd d samme selv med diverse surroundrecivere.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bruker du biwireing? Du har ikke tatt av skinnene imellom terminalene om du ikke bruker det? Et intrykk jeg har er at receivere ofte er dårlig på bass generellt selv om de står innstillt på large. Prøv med en stereo forsterker (som har preamp) eller en dedikert forforsterker.
    Øh, biwire'ing; vil det si at jeg har 4 kabler i den ene enden inn på høyttalerne og 2 inn til forsterker? For det har jeg. Skinnene har jeg tatt av.. skal jeg ikke det?
    Har gjort det på den andre også, men den spiller jo som bare det... Aldri vært noe problem tidligere hvertfall. Og det var slik jeg fikk beskjed av hifiklubben å gjøre det.

De tok jo inn høyttalern, men de sjekka ikke hva som kunne være galt. De skulle sende den videre sa de.. Kunne liksom ikke sjekke den i butikken for de drev å pusset opp :P

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2