Elektronikk på Focal 1000be-serien? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var litt usikker på hvilket innlegg du svarte så "kryptisk" til. Best Hifi selger vel hverken McIntosh eller Parasound (ifl nettsidene)....

Ok, kall meg gjerne dum...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Parasound A21 på 1027 hos hanspf, og det spilte utrolig bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg var litt usikker på hvilket innlegg du svarte så "kryptisk" til. Best Hifi selger vel hverken McIntosh eller Parasound (ifl nettsidene)....

Det spørs om ikke isen hinter om sin egen.. Han reklamerer mye

Selger Geir nå også M? Jeg har skrytt mye av Geir og gjør det gjerne igjen. Han virker som en ærlig kar.
    Pass deg for HiFi spøkelset Cybervision.. Det dukker opp til stadighet og er ikke alltid så snill med andre prioriteringer. Musikk er viktigere enn HiFi:-D

Jeg tvinger meg selv til å lytte mere til musikk enn HiFi parametre.. jeg spiller Jack endel nå.. kjøpt pga din anbefaling.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ukult at du driver med egenreklame Snickers.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Selger Geir nå også M?
    Nei.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Selv om det plager Antonx og wotg at jeg svarer på spørsmålet ditt så var det en kombo med Oberon 6.1 han beskrev. Hva han selger av forsterkere vet jeg lite om siden det på websiden nesten ikke ligger produkter i det hele tatt. Vil tro han har en del mer i butikken.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det spørs om ikke isen hinter om sin egen.. Han reklamerer mye

Selger Geir nå også M? Jeg har skrytt mye av Geir og gjør det gjerne igjen. Han virker som en ærlig kar.
    Pass deg for HiFi spøkelset Cybervision.. Det dukker opp til stadighet og er ikke alltid så snill med andre prioriteringer. Musikk er viktigere enn HiFi:-D

Jeg tvinger meg selv til å lytte mere til musikk enn HiFi parametre.. jeg spiller Jack endel nå.. kjøpt pga din anbefaling.
    Hoi!

Long time no see. Jauda, jeg holder meg langt unna hifi-spøkelset, men og er fantastisk fornøyd med Atollen, men jeg tror at 1007 har mer å hente PÅ SIKT. Blir ikke noe snarlig kjøp, men jeg kikker litt for moro. Er sub som trekker mest akkurat nå, men jeg er redd BSUen blir prioritert fremover mot jul

Jack er konge, du kjøpte On and On? Kan og anbefale Brushfire Firetales og In Between Dreams, gode de også!

Ingenting vondt om MA Oberon, og jeg synes det er ok at snickers anbefaler litt, bare ikke det tar helt av, men Oberon er ikke aktuelt, jeg kjører raffinement foran kraft.

P A23 virker som en ok effekt da, er bare litt usikker på om det vil være en vesentlig oppgradering lydmessig i forhold til Atoll, har liksom gåsehud og ørevoks i munnvikene som det er.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever du krefter og raffinement som to motsetninger Cybervision?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen når det gjelder påstanden om at Snickers-IS reklamerer mye for Midgard. IMHO pleier han å være veldig flink til å holde seg nøytral, enda hvor hardt det kan være for en produsent. Se på andre forum der det ofte tar helt av for enkelte, og noen oppgir ikke engang hvor de egentlig jobber.

Syntes han må få lov til å svare på spørsmål. Det står forøvrig klart i fra i signaturen hans hvor han jobber.

Midgard og Focal kjenner jeg ikke til. Jfinneru har brukt Oberon 6.1 til det meste av Focal sine nyere "dyre" høyttalere, og tar jeg ikke helt feil bruker han de nå på en av verdens beste høyttalere. Sikkert flere grunner til dette, men det låter helt sikkert ikke helt på trynet. TrallTrall bruker Midgard på sine Diva Utopia, og slik jeg forstår på han er han ganske fornøyd.

Personlig er jeg meget nysjerrig på en god rørforsterker til Focal, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal klare å integrere dette i en 5-kanals hjemmekino. Og slike produkter har jeg desverre null peiling på.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt en Nakamichi CA5EII pre på Oberon 6.1, 4.1 og 2.1 med stort hell på Onkyos referanse-stativhøyttaler samt noen høyttalere fra HiVi. Dette var meget vellykket. Finner du en forforsterker som passer lydpreferansen så har du også krefter nok.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo bare å kjøpe den minste icepower da cybervision, slipper unna med 5k og mer raffinement

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Selv om det plager Antonx og wotg at jeg svarer på spørsmålet ditt så var det en kombo med Oberon 6.1 han beskrev. Hva han selger av forsterkere vet jeg lite om siden det på websiden nesten ikke ligger produkter i det hele tatt. Vil tro han har en del mer i butikken.
    Han selger mye men mest høyttalermerker tror jeg. Forøvrig finnes Oberon i salg ikke stort mere enn 100m unna Best HiFi. Geir er Jungson mann men også begeistret for 1027 så sikkert verdt å spørre hva slags erfaringer han har/hørt.

Nei det plager meg ikke i det hele tatt Snickers-is.. Synes du er veldig ryddig angående dette. Men reklame trenger bare å være navnet i seg selv og dem finnes det 7.200 av på avforum og over 4000 på HS ;-) (men det plager meg ikke nei..8) )

Cybervision; det var ikke ment for å ta fra deg gleden alså men kjente meg bare veldig igjen. Det er jo morsomt å høre hva andre eiere erfarer og gruble over fremtidige oppgraderinger. Kanskje dukker det opp en godt tilbud på bruktbørsen og har hørt tidligere at nettopp den spiller bra med mine høyttalere. jack- In between Dreams. Ble anbefalt Ottervil River av en annen her. Verdt å sjekke ut.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Opplever du krefter og raffinement som to motsetninger Cybervision?
    Hehe, nei selvfølgelig ikke, heller at de går hand i hand, men dersom begge faktorer skal være bra koster det som regel endel mer, og Focal er relativit lettdrevne så jeg tror ikke man trenger 2x600 på dem. De spiller ihvertfall veldig høyt på ca 40% av max effekt på Atollen jeg har nå. Når jeg skriver at "jeg kjører raffinement" foran kraft så mente jeg at med lettdrevne høyttalere vil jeg ha en forsterker som spiller oppløst og med en klang som passer meg, enn noen store effektmonstre. (Uten referanse til MA)

Skal jeg ha noe nytt om et års tid tenker jeg heller mer i retning rør, eller annet. Men som sagt så er dette ikke en "finn forsterker til cybervision-tråd", var mer tenkt som diskusjon av forskjellige forsterkere og andre medlemmers erfaringer med dem opp mot 1000be-serien.

Når det gjelder å kjøpe mindre modeller av Oberon, så synes jeg personlig at prisdifferansen er så liten at jeg heller hadde kjøpt største konsekvent.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra embla koster 100wattern 5k og 600 12k, altså en økning med 140%
    har du hørt desse modulene siden du mener de ikke er raffinert? har ikke jeg... men begynner å komme på andre tanker etter å ha lest litt på sentralen.
    den minste 200ASC skal ha samme kvalitet som den største ASP også, bare mer kontroll på høye volum. med dine høyttalere merker du neppe noe til det.... viss jmlab er så lettdrevne som snickers har hevdet rundtomkring...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt MA, men har hørt Embla og sammenlignet med en transistor-amp (kan ikke huske hvilken), og der og da syntes jeg at lyden var litt flat og "teknisk" til sammenligning. Men for alt jeg vet kan MA være en annen verden, og jeg ser jo at mange er fornøyd med dem. Jeg kan være litt preget av at slike blokker ikke er helt i "min gate".

Lettdrevne og lettdrevne, joda det skal ikke mye til for å få lyd, men jeg syntes det man fikk et godt løft med større forsterker, alt ble strammere, ryddigere, bredere,dypere osv osv... Klisjéer....hmmm...

Vel, uansett, er det noen som har erfaringer med P A23/21 på Focal.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •