cerwin vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33

Tråd: cerwin vega

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cerwin vega

Hei. Er ny her jeg. men... Har søkt litt på nett om de nye forsterkerene til cerwin vega da jeg lurte på om jeg skulle ha meg en sånn. men finner ikke noen som har testet de.
    Har nettopp kjøpt meg de nye cls215 som jeg er fornøyd med. Har en harmon kardon avr 635 som driver de. Lyden er bra men tror nok de trykker litt mer med større forsterker. tenkte på den største i serien.
    Skal også senere kjøpe resterende surround høytalere av cerwin vega så jeg får meg litt kino lyd igjen. Noen som kan komme med noen anbefalinger?

mvh

cls215

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cls215
    Hei. Er ny her jeg. men... Har søkt litt på nett om de nye forsterkerene til cerwin vega da jeg lurte på om jeg skulle ha meg en sånn. men finner ikke noen som har testet de.
    Det har vel ikke kommet noen tester av de enda...
    Har nettopp kjøpt meg de nye cls215 som jeg er fornøyd med. Har en harmon kardon avr 635 som driver de. Lyden er bra men tror nok de trykker litt mer med større forsterker. tenkte på den største i serien.
    Skal også senere kjøpe resterende surround høytalere av cerwin vega så jeg får meg litt kino lyd igjen. Noen som kan komme med noen anbefalinger?

mvh

cls215
    Bak høyttalere: CERWIN-VEGA CLS-10 Høyttalere
    Senter:CERWIN-VEGA CLS-6C Senterhøyttaler

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan love deg at de vil spille bedre med en kraftigere forsterker. Du kan nesten legge på en 0 bak effekten pr kanal hos H/K forsterkeren for å komme opp på det de høyttalerene fortjener. Synd vi ikke har fått noen tester av disse forsterkerene enda. Litt merkelig også egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da noen svære bakhøytalere du anbefalte da. hehe. får se når rommet er inndelt hvordan det blir med plasseringen av de, senter høytaleren var jo grei. Jeg sendte en mail til hifiklubben angående forsterker og resten av høytalerene. Men har ikke fått svar enda. vet ikke hvor kjapp de pleier å være for å svare på sånt. haster ikke så mye med bakhøytalere og senter da huset ikke er ferdig bygd enda. blir vel ferdig til over jul. men hadde vært artigt med en effektforsterker før den tid. Rister bra no men kan nok sikkert riste mer ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da noen svære bakhøytalere du anbefalte da. hehe. får se når rommet er inndelt hvordan det blir med plasseringen av de, senter høytaleren var jo grei. Jeg sendte en mail til hifiklubben angående forsterker og resten av høytalerene. Men har ikke fått svar enda. vet ikke hvor kjapp de pleier å være for å svare på sånt. haster ikke så mye med bakhøytalere og senter da huset ikke er ferdig bygd enda. blir vel ferdig til over jul. men hadde vært artigt med en effektforsterker før den tid. Rister bra no men kan nok sikkert riste mer ja
    Hehe
    CV folk pleier og like store høyttalere!
    Men om de blir for store så har du jo disse:
    CERWIN-VEGA CLS-6 Høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hehe
    CV folk pleier og like store høyttalere!
    Men om de blir for store så har du jo disse:
    CERWIN-VEGA CLS-6 Høyttalere
    Ja de så litt bedre ut. tror de andre blir litt store. Er spendt på hvordan det blir til slutt. og hvordan cls høytalerene spiller med ny effektforsterker. Det må jo bare bli sinnsykt rått??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de så litt bedre ut. tror de andre blir litt store. Er spendt på hvordan det blir til slutt. og hvordan cls høytalerene spiller med ny effektforsterker. Det må jo bare bli sinnsykt rått??
    AVR 635 er jo en ganske kraftig hjemmekino forsterker. Men vil nå tro du kommer til og få en merkbar bedre og råere opplevelse med litt mer krefter. Om det blir sinnsykt rått iforhold til slik du har det nå blir kanskje å ta litt vel mye i. Men som sakt, du vil nok merke en greit stor forskjell;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med inlegg nr 1000 Jens123

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Grattis med inlegg nr 1000 Jens123
    :-D
    Takk! Det var stort må jeg si! Hehe
    Har ikke lenge igjen du heller ser jeg;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hopper straks opp en level selv hehe 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 635 er jo en ganske kraftig hjemmekino forsterker. Men vil nå tro du kommer til og få en merkbar bedre og råere opplevelse med litt mer krefter. Om det blir sinnsykt rått iforhold til slik du har det nå blir kanskje å ta litt vel mye i. Men som sakt, du vil nok merke en greit stor forskjell;-)
    hva vil litt mer krefter si? er det nok med den minste effektforsterkeren til cv? gidder ikke betale i dyre dommer hvis ikke jeg merker den store forskjellen. Hørte rykte rom at lydogbilde skulle teste denne den kraftigste forsterkeren med cls 215. men når kommer neste nr ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva vil litt mer krefter si? er det nok med den minste effektforsterkeren til cv? gidder ikke betale i dyre dommer hvis ikke jeg merker den store forskjellen. Hørte rykte rom at lydogbilde skulle teste denne den kraftigste forsterkeren med cls 215. men når kommer neste nr ut?
    Testen skulle være i det nummeret som nettopp kom ut. Men det var den ikke... Så mulig vi kan vente oss en test i neste blad.
    Om du har mulighet for og komme deg til en HFK butikk så vil jeg anbefale deg det. Få deg en demo av alle de 3 cv effektforsterkerene på CLS 215, og se hva du liker best. Jeg har jo ikke hørt noen av disse cv forsterkerene. Så har ikke peilling. Men man får jo aldri for mye effekt da;-) (innfor rimelighetens grenser)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen skulle være i det nummeret som nettopp kom ut. Men det var den ikke... Så mulig vi kan vente oss en test i neste blad.
    Om du har mulighet for og komme deg til en HFK butikk så vil jeg anbefale deg det. Få deg en demo av alle de 3 cv effektforsterkerene på CLS 215, og se hva du liker best. Jeg har jo ikke hørt noen av disse cv forsterkerene. Så har ikke peilling. Men man får jo aldri for mye effekt da;-) (innfor rimelighetens grenser)
    Får ta meg en tur inn til bergen å høre på de når jeg kommer hjem fra nordsjøen. Men det første de sa når jeg kjøpte de var at forsterkeren var liten til de høytalerene. det er nok sant og, men en selger er en selger.. hehe. Vi får se til helgen. Takker for hjelp

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ganske mye strøm for å få kontroll over 4stk 15" og det skal ihvertfall en ganske heftig hjemmekino forsterker til å fikse det. Forsterkeren din driver ikke med juksewatt og er kjent for å være en god forsterker. Men 75watt blir altfor lite på høyttalere av denne typen. Du får mye lyd ut av de med en liten forsterker men kan garantere deg at elementer og sikringer vil ryke rimelig jevnt å trutt når du begynner å dra på en del med så lite power. Ergo ikke bare vil det spille vesentlig høyere men det vil tåle mye mer også.

Teoretisk sett klarer anlegget ditt nå 115db +/- , med den største CV forsterkeren skal det klare 10db mer ca. Det er over en 3 dobbling lydmessig men det er i teorien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det skal ganske mye strøm for å få kontroll over 4stk 15" og det skal ihvertfall en ganske heftig hjemmekino forsterker til å fikse det. Forsterkeren din driver ikke med juksewatt og er kjent for å være en god forsterker. Men 75watt blir altfor lite på høyttalere av denne typen. Du får mye lyd ut av de med en liten forsterker men kan garantere deg at elementer og sikringer vil ryke rimelig jevnt å trutt når du begynner å dra på en del med så lite power. Ergo ikke bare vil det spille vesentlig høyere men det vil tåle mye mer også.

Teoretisk sett klarer anlegget ditt nå 115db +/- , med den største CV forsterkeren skal det klare 10db mer ca. Det er over en 3 dobbling lydmessig men det er i teorien.
    ja vi får se hva det blir til, er ihvertfall fornøyd til nå, blir det bedre er det bare en ekstra bonus.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2 ac de minste?? 450watt er egentlig ikke nok til de høyttalerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hva med 2 ac de minste?? 450watt er egentlig ikke nok til de høyttalerne!
    Fikk nettopp svar fra hifiklubben. De anbefalte på det sterkeste den største forsterkeren. Har du en link til disse ac?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CERWIN-VEGA A-serie Effektforsterker

To av den nest største, brokobla skulle vel ha gjort susen!!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en gammel Onkyo integrert på 2x100 watt som jeg har brukt 215 på... kan jo spille høyt med så lite effekt ja, men fy så anstrengt det låter når det begynner og bli litt høyt og hvor lite man egentlig får ut av høytalerne... blir en annen verden når jeg kobler på Oberon6.1 istedet :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynn med 1stk av den største.. så kjøper du en til når tiden er inne.. tror uansett at du kommer langt med 1.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •