Hvordan drive mitt nye B&W anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan drive mitt nye B&W anlegg?

Har for tiden lett etter nytt anlegg og har nå komt over noe jeg ser meg rimelig fornøyd med i forhold til pris. Problemet mitt nå er at jeg er usikker på hvordan jeg vil drive anlegget. Bør jeg kjøpe meg en større receiver eller er det like greit å kjøpe en effektforsterker som kan hjelpe receiveren jeg har i dag? Evt selge min nåværende receiver å kun bruke effektforsterker og forforsterker (dersom dette fungerer, har ikke spesielt god peil på anlegg:???: ).

Høyttalerene jeg skal kjøpe er som følger:

B&W DM 605 S2 - Front
    B&W DM LCR6 S2 - Center
    B&W DM 602 S2 - Bak

Dette får jeg for 10 000,- føler selv at det er en grei pris, men om noen mener jeg heller bør kjøpe noe annet så si fra

Receiveren jeg har i dag er en Denon AVR-2106, har også en stereo effektforsterker som hjelper til på dagens fronter, LTO MAC 2,4 (For info: http://www.altoproaudio.com/manual/MAC2_English.pdf ).

Noen som kunne hjulpet meg med oppsett av dette anlegget? Vil ikke bruke for mye penger, så brukt er veldig aktuellt. Hvordan ville det foreksempel blitt å bruke min nåværende receiver å kjøpe en 5 kannals effektforsterker? Har sett litt på Rotel sine pga jeg har lest meg til at de går godt i lag med B&W, men er åpen for alle forslag. Vil helst ikke bruke mer enn 10 K på forsterker, kan kanskje strekke meg til 15-20 dersom folk mener det er nødvendig på dette anlegget.

Har som så mange andre akkurat kjøpt meg en BenQ 8720 og ser derfor på en receiver med HDMI som en grei investering dersom jeg må ha ny. Noen andre forslag til dette?

Setter pris på om noen kunne hjelpe meg litt her!?!:-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg ville sett etter en større center i den serien...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lurt på å oppgradere til LCR600, men dette er en brukt pakke så jeg kan desverre ikke velge :neutral:

Kan jo evt benytte den nåværende som senter nummer to ved senere anledning. Eller mener du 10 000 er drøyt for det anlegget?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt 605 S2, så jeg vet egentlig ikke hvor disse står idag. Her er endel erfaringer av de iallefall: B&W DM 605 S2 Reviews at AudioReview.com
    Har selv bl.a 602 S3 og LCR600 og er meget godt fornøyd med disse, drevet av Rotel.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske så billig. B&W 605 S2 er jo knallhøytalere, og de trenger ikke sååå mye kraft siden de har aktiv bass... Tror det er et bra kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er dette B&W settet i forhold til Patos Lyric 501 som front, 401 bak og 201 som senter? Vil patos være utrolig mye bedre? Isåfall trenger jeg vell vanvittig med muskler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenwee
    Hvordan er dette B&W settet i forhold til Patos Lyric 501 som front, 401 bak og 201 som senter? Vil patos være utrolig mye bedre? Isåfall trenger jeg vell vanvittig med muskler?
    Ja
    Både B&W å Patos er jo høyttalere som krever en del strøm. Men nå har jo disse B&W høyttalerene dine forsterker innebygd, så ja, Patos vil trenge en del krefter mer...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo en annen kar som slet med B&W høyttalere og en VSX-1015 pga at høyttalerene representerer en vanskelig last da de faller lavt på ohm skalaen. Har absolutt ingen tro på at Denon er noe bedre da den er både svakere og rimeligere så pass opp for den fella der. Han hadde dog b&w 604

Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM LCR6 S2 er rett senter til DM 605 S2. Har hatt den selv og var godt fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Var jo en annen kar som slet med B&W høyttalere og en VSX-1015 pga at høyttalerene representerer en vanskelig last da de faller lavt på ohm skalaen. Har absolutt ingen tro på at Denon er noe bedre da den er både svakere og rimeligere så pass opp for den fella der. Han hadde dog b&w 604
    Tror heller ikke Denonen min vil kjøre dette noe bedre som du sier, men jeg hadde brukt effektforsterkeren min på dem, så det ville nok hjulpet. Uansett har jeg hørt 604 skal være ganske hard kost for en forsterker. Så tror ikke 605 er like vanskelige som dem pga de har en forsterker med 130W selv..

Ellers vil jeg takke for svar, men ingen som kunne hjulpet meg med forslag til forsterker løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt meg en Rotel RMB-1075 for å hjelpe receiveren jeg har i dag. Sattser på at det bør fungere som en midlertidig løsning hvertfall. Så får jeg heller oppgradere litt mer siden

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle til frodo? Isåfall, har du nok gjort et godt kjøp:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, snakket faktisk med ham om den for noen dager siden, men tror den ble solgt :/ Men fikk tak i en i dag som jeg fikk for 7000 inkludert frakt, så er stort sett fornøyd selv om den var noe eldre enn Frodo sin. Tror ikke det har så veldig mye å si?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb B&W 602 S2, Litt hjelp.

Jeg sliter med det samme,, har B&W 602 S2 som er kjørt av Arcam Alpha One Amp, Alpha One CD player.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet FunkieBear! ...men jeg vil tro at Mortenwee setter pris på om du lager en egen tråd i stedet for å "ta over" denne med dine spørsmål...:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do,

Jeg følte at det ville ha kommet under det samme tema. Beklager.

Skal lage ny og slette inlegget.

:-?
    FunkieBear

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •