Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 478
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Betyr alt dette at ingen er fornøyd med rx-v 2700???

Skal liksom kjøpe en imorgen, har solgt en av mine AX2.

Dag
    Jeg er veldig fornøyd med RX-V2700, men den har noen småting jeg ikke aksepterer (displayet kan ikke dimmes, litt problemer med drop-outs på digitale signaler). Filmlyden synes jeg var veldig bra.

Hvis du liker den, er det bare å kjøpe. Er det noen jeg har tro på går etter ørene sine her inne er det deg :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg er veldig fornøyd med RX-V2700, men den har noen småting jeg ikke aksepterer (displayet kan ikke dimmes, litt problemer med drop-outs på digitale signaler). Filmlyden synes jeg var veldig bra.

Hvis du liker den, er det bare å kjøpe. Er det noen jeg har tro på går etter ørene sine her inne er det deg :-)

Kan du være så snill å utdype det med drop-outs er du snill?, gjelder dette problemet DVD koblet med HDMI til forsterker?, eller er det andre kilder også i tillegg?. Dette er noe jeg har sett være et problem på andre forum, spesielt på "avsforum" som er amerikansk, hadde håpt at dette ikke gjaldt for oss Europeere, men men

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, skeptisk ja.

Tenkte å kjøpe imorgen, hva med Harman Kardon 745? Eller Denon 3806...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

Stoler absolutt kun på egne ører, men ønsker ikke å kjøpe trøbbel......og fokus ligger på stereo lyd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr alt dette at ingen er fornøyd med rx-v 2700???

Skal liksom kjøpe en imorgen, har solgt en av mine AX2.

Dag
    Har bare leket meg litt så langt med min 2700, og enda ikke fått se en hel film eller spille noe særlig musikk enda men det lille jeg har prøvd har vært positivt lydmessig ihvertall, det som ikke har og er noe særlig å rope hurra for er det automatiske oppsettet som var en skikkelig nedtur etter å ha brukt Pioneer VSA-AX10is automatiske MCACC som alltid er spot on, ihvertfall i mitt rom og med mine høytalere, nå er jo denne Pioneern riktignok i en annen prisklasse, men den er jo tross alt drøye 3 år nå, men for all del, løp å kjøp, 2700en er en knall forsterker med alt du kan ønske deg av koblinger og finesser

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler absolutt kun på egne ører, men ønsker ikke å kjøpe trøbbel......og fokus ligger på stereo lyd.

På stereosiden er etter det jeg har lest 2700 meget sterk, så her "går" du nok ikke feil om du velger den

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......og fokus ligger på stereo lyd.
    Da kjøper du en god stereoforsterker......:evil: ;-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Anfield sier så hadde jeg også sett meg om etter en stereoforsterker med prosessorinngang hvis du prioriterer stereo høyt.

Som jeg har skrevet tidligere så er jeg kjempefornøyd med 2700 bortsett fra noen bugs, men de betyr ingenting for sånne som deg og meg ( leser bruksanvisninger og tør prøve seg frem ).

I mitt oppsetter filmlyden helt konge, men mange ville nok valgt noe annet til kritisk lytting i stereo.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Kan du være så snill å utdype det med drop-outs er du snill?, gjelder dette problemet DVD koblet med HDMI til forsterker?, eller er det andre kilder også i tillegg?. Dette er noe jeg har sett være et problem på andre forum, spesielt på "avsforum" som er amerikansk, hadde håpt at dette ikke gjaldt for oss Europeere, men men
    Med drop-outs mener jeg små tap av digitale signaler når jeg bruker SPDIF (coax eller optisk) eller HDMI til overføring mellom spiller og receiver. Det høres som små "hakk" (ikke at lyden gjentas, men hoppes over). Det rare er at det kun har skjedd med 2700 og at det skjer de samme stedene på forskjellige CDer. Dette trenger ikke være 2700 sin feil. Analog overføring fra spilleren min fjerner problemet. Og det gjelder kun enkelte musikkCDer, ikke DVD.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ca 1 minutt i begynnelsen av en CD men ikke senere?

Har også hørt dette.

Det kan virke som om receiver bytter format eller inngang eller noe.

Har kanskje noe med autovalget av digital inngang.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Etter ca 1 minutt i begynnelsen av en CD men ikke senere?

Har også hørt dette.

Det kan virke som om receiver bytter format eller inngang eller noe.

Har kanskje noe med autovalget av digital inngang.
    Den vanligste "drop-out"en er de første 1 eller 2 SEKUNDENE av et spor når en hopper direkte til det. Dette skyldes normalt at receiveren trenger å identifisere signalet før den dekoder det. Dette er ikke unormalt, og kan på noen receivere unngås dersom den har mulighet for å sette "input priority" til PCM. At en får drop-outs midt inni en sang, gjerne bare noen millisekunder av gangen, er mer plagsomt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sovet på det, går for kjøp og test av Yamaha RX-V 2700, funker den ikke bruker jeg den i kinoen hvor stereo fokuset ikke er like høyt (bare veldig høyt...)
    Da får jeg brukt surround effect høyttalerne jeg har oppunder taket som jeg brukte forrige gang jeg hadde Yamaha.

Da blir det eventuelt test av Denon 3806 med Audyssey Multieq XT eller Harman Kardon 745 med 7.2 lyd, dvs stereo til de 2 subbene mine og nyutviklet fullfrekvent RK i stuen i andre omgang.

Jeg drar til Taiwan imorgen så det blir ingen resultater av test før om 2 uker.

Dag :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sovet på det, går for kjøp og test av Yamaha RX-V 2700, funker den ikke bruker jeg den i kinoen hvor stereo fokuset ikke er like høyt (bare veldig høyt...)
    Da får jeg brukt surround effect høyttalerne jeg har oppunder taket som jeg brukte forrige gang jeg hadde Yamaha.

Da blir det eventuelt test av Denon 3806 med Audyssey Multieq XT eller Harman Kardon 745 med 7.2 lyd, dvs stereo til de 2 subbene mine og nyutviklet fullfrekvent RK i stuen i andre omgang.

Jeg drar til Taiwan imorgen så det blir ingen resultater av test før om 2 uker.

Dag :-)
    Litt OT: betyr alt dette at du ikke er fornøyd med Pioneeren(e) din(e)?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til stereo angående 2700 og receivere generelt. Jeg har nå lyttet litt til stereo 2/7stereo på 2700en og synes den spiller glimrende, iallefall på de CDene som har god innspilling, for å være ærlig synes jeg ikke den står noe særlig tilbake for min andre forsterker (Pioneer VSA-AX10i) som jeg i tester har sett spille som en separat forsterker på musikk 2 kanals, nå er det godt mulig jeg rett å slett ikke har ører god nok for å kunne høre særlig forskjeller, ekte "hifi" ører har jeg nok deffinitivt ikke, kan også legge til at jeg biwiret mine Infinity kappa 600 fronter og stilte inn Pioneern på "biamp", og kunne rett og slett ikke høre noen som helst forskjell, så om jeg hadde hatt en dyr 2 kanals forsterker lurer jeg rett og slett på om jeg hadde hørt noen forskjell. Hadde før noen store gulvhøytalere(Audiopro) som jeg kjøpte i 98 tror jeg, sammen med en billig DVD spiller og en Sony receiver, disse høytalerne var gode i hjemmekinosammenheng, men ikke fullt så gode i musikk, disse høytalerne har nettopp min sønn arvet, og sammen med en ganske dyr Sony DVD spiller og en ny Pioneer 516 receiver fikk virkelig høytalerne en helt nytt(og bedre liv), det er rett og slett imponerende hvor mye bedre de spiller nå enn før, så en viss forskjell kan også jeg høre, men bare bytting av forsterker til mine høytalere synes jeg det er vanskelig å oppfatte forkjeller.

PS: noen som vet hva slags elektronikk som brukes med mine høytalere av stereofolket, er vel ikke mange som bruker receivere med disse?. Er vel også unødvendig å si at jeg ikke bruker "skjorta" på kabler rundbaut

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Z9 og lurer på å bytte til 2700 får å få HDMI innganger. Spent på hvordan den vil låte i forhold.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Har selv en Z9 og lurer på å bytte til 2700 får å få HDMI innganger. Spent på hvordan den vil låte i forhold.
    Spørs hvor gode ører du har kanskje, er jo en til har inne som har byttet ut Z9 til fordel for Marantz 8001 , og han i likhet med meg kunne ikke høre noen nevneverdig forskjell, så har du ikke spesielt kresne ører vil du nok bli fornøyd du også

PS: har også en Pioneer VSA-AX10i som er i klasse med Z9n, men jeg hører iallefall ikke ennå noe særlig forskjell mellom 2700 og AX10en

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RXV 2700 innkjøpt, resultater om ca 2 uker :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet litt inatt, oppsettet gikk greit, menyene var tøffe og lyden virker lovende!!! Men måtte sette fasen på reversed for å få dypest bassrespons, er det normalt???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel avhengig av rommet, så hvor normalt det er er ikke lett å svare på.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående stereolyd og musikk på 2700 gjør den vel ikke akkurat seg selv til skamme i denne testen, når man ser hva de har sammenlignet den med, og ikke minst hvilken høytalere de brukte

Yamaha RX-V2700 Receiver Review — Audioholics Home Theater Reviews and News

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •