Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 478
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det Johnno. Driver og "jusser" litt hver dag jeg vettu. Har ikke kasta ut samboeren så jeg sitter ikke kliss midt i sweetspot ennå:-D , men har justert både utstyr og lyd etter MIN plass. Den er vel "bare", som hun sier, en halv meter skeiv. Gjennstår bare bittelitt nå så er jeg der.
    Når det gjelder Yamaha vs. Pioneer så er det nok i toppen det mangler for Yamaha. Synes den låter litt lukket i forhold til Pioneer. Etter å ha målt opp og flyttet HT`ene på millimeteren likt i rommet så kom det lille ekstra i bunn som jeg har savnet. Satt i går og lyttet til "Hey you" med PF og tenkte på hvor åpen i topp og stram i bunn Pioneer var i forhold til Yamaha. Yamaha likte seg best på slick jazzrock og Toto-musikk synes jeg. Poengterer at jeg hadde en RX-V2600. Har også spilt mye uten MCACC i det siste. Men det er heldigvis hver sin smak, hvis ikke hadde dere alle hatt samme anlegget som meg!

Smaken er som baken, den er delt i to. Og stakkars den som som faller i mellom...:???:

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster litt om autokalibrering kontra Yamaha RX-V2700s yapo og Pioneer VSA-AX10i MCACC, her er det rimelig klart at yapo klarer seg svært dårlig når det gjelder å sette høytalerne med rett størrelse og subbens avstand. Når det gjelder subbens avstand i yapo resulterer det at den leverer et trykk som blir altfor høyt i forhold til rommet og man må nedjustere level i sub. Ser også at mange syns yapo er mye raskere enn MCACC, men husk nå på at MCACC også justerer EQ på mer enn en konfigurering noe yapo kun gjør enten på front, flat eller natural, men alt i alt er 2700 en fantastisk receiver både på musikk og film

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er også at Pioneer "gnistrer" mer i toppen enn Yamaha, men at den har mer i bunnen igjen.

Det fine med YPAO'en er at den er relativt oversiktlig og at man kan skru av og på de tingene man vil ha justert automatisk.

Jeg har gjort alt manuelt unntat EQ, altså er avstand og størrele samt delefrekvens satt manuelt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Vallhall angående subnivå hos Yamaha. Gjør også bassen litt for ullen. Lønner seg å sjekke litt avstand på sub når en setter den manuelt. Etter hvor suben min stod i rommet, justerte Yamaha lengden for kort eller for lang fra sub til sweetspot. For det er vel ikke bare den fysiske lengden den skal justere. Den legger vel inn refleksjoner fra vegger, tak og gulv også i beregningen etter det jeg forstår.
    Men det er vel ingen som kan ta fra Yamaha premien for "beste menystyring". For alle er jo best på noe :-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min RX-V2700 i går og det er en ting jeg stusser over og som jeg lurte på om dere vet noe mer om. På fremre halvdel av toppen er det satt på et plastdeksel som jeg først tenkte var noe transportbeskyttelse som skulle fjernes, men den er jo perforert helt likt med plata under og sitter godt fast. Hva er hensikten med denne? Skal den fjernes? Jeg finner ingenting om dette i bruksanvisningen.

John Roger

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme selv. Jeg tipper det rett og slett er et kjekt deksel som beskytter receiver mot riper når man skal sette andre komponenter oppå.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Men det er vel ingen som kan ta fra Yamaha premien for "beste menystyring". For alle er jo best på noe :-D
    Nja, er ikke så sikker på det.. :wink: , Sony STR-DA5200ES har greie menyer i 1080p den:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var flott ja. Har ikke sett den før.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Lurer litt på det samme selv. Jeg tipper det rett og slett er et kjekt deksel som beskytter receiver mot riper når man skal sette andre komponenter oppå.
    Man skal vel ikke sette andre komponenter oppå denne? I bruksanvisningen står det at man skal ha 30cm lufting over (og 20cm til hver av sidene og bak). Ikke det at jeg følger dette til punkt å prikke. Jeg har 5cm til sidene og 8 cm over.

Jeg skjønner ikke nytten av denne plast-saken, hverken i transportsammenheng eller i bruk. Er det noen som har tatt den av?

John Roger

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle prøve med "presence" høytalere og bakhøytalere, noe forslag om hva slags presence høytalere jeg skal bruke?, er jo ikke innstilling for størrelse i menyen på disse

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Tenkte jeg skulle prøve med "presence" høytalere og bakhøytalere, noe forslag om hva slags presence høytalere jeg skal bruke?, er jo ikke innstilling for størrelse i menyen på disse
    Utifra manualen (skisse og funksjonen til disse høyttalerne) så ville jeg valg monitorer á-la surround. Presence er jo en erstatning for bakre surroundhøyttalere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Jeg skjønner ikke nytten av denne plast-saken, hverken i transportsammenheng eller i bruk. Er det noen som har tatt den av?
    Er det ikke bare å ta den bort da?

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt den bort. (Plasten på toppen.)
    Regner med det bare er en beskyttelse under transport og montering.
    På min sorte receiver så det uansett fælt ut, så jeg fjernet den med en gang.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg forstått det riktig når jeg tror RXV-1700 ikke skalerer til 720p/1080i, mens 2700 gjør det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt at 2700 har ABT-scaler, og 1700 ikke har det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Utifra manualen (skisse og funksjonen til disse høyttalerne) så ville jeg valg monitorer á-la surround. Presence er jo en erstatning for bakre surroundhøyttalere.

Takker tiger

Har lyst til å bruke gulvhøytalere i surround(igjen) og bruke mine kappa surround(som jeg nå bruker til surround festet i bakvegg) til bakhøytalere og en eller annen type surroundhøytalere til presence. Jeg brukte mine kappa 600 til front og noen store audiopro høytalere til surround før og det var en opplevelse jeg ikke har fått etter at jeg kuttet ut gulvhøytalerne til surround, "das boot", kunne ikke være mer virkelig i virkeligheten enn med oppsettet jeg brukte før

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Har nevnt det før, men gjentar det gjerne igjen: Gulvstående i surround har en langt høyere "funfactor" enn monitorer montert oppe på veggen. Men, hvor riktig lydbildet blir...det er en smakssak. Fungerer best til 1-manns sweetspot.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg OSD over HDMI med RXV-2700?