Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Enig i at rommet ditt er godt egnet for et slikt arrangement, Dag. Er det mulig å melde sin interesse til å sitte på sidelinjen (men helst i sweetspot) på dette arrangementet? Selv om jeg ikke får de enorme løftene av RK i mitt rom, betyr det langt i fra at RK ikke har noe for seg hos andre.

Jeg bruker gjerne ørene hos deg....:-D
    Klart du skal være med!!! :-)

Jeg drar til Rio imorgen, så det må bli etter den turen engang :-)))

PS. har du testet Pioneer MCACC Advanced?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har både på instrumenter og utstyr til lyd hatt en "mykere" lydfilosofi enn mye annet på markedet. Det er min erfaring. Det er vel derfor enkelte oppfatter annet utstyr, bl.a. Pioneer, som "skarp".

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Klart du skal være med!!! :-)

Jeg drar til Rio imorgen, så det må bli etter den turen engang :-)))
    Glimrende! Noen ide om hvor lenge det blir til?

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    PS. har du testet Pioneer MCACC Advanced?
    Ikke nok til å danne meg et definitivt inntrykk. Spennende å høre forskjellene i ditt rom.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Usikker, men jeg tipper før RK.
    Dette er jo et vesentlig poeng. Dersom en skal forsøke å beskrive et produkts "native" lydmessige signatur må en jo ta utgangspunkt i lyden før romkorreksjon. Dersom det viser seg at romkorreksjonen i dette rommet enten toner ned eller "booster" opp visse frekvenser i øvre eller nedre del av frekvensområdet, vil jo dette påvirke hvordan en oppfatter lyden.

Tradisjonelt er også min erfaring at Yamaha har en noe mykere og laidback lydsignatur enn Pioneer. Får vel snart lagt hånda på Arendals 2700 i mitt rom, da kan jeg mer kommentere mine erfaringer i så måte.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Anfield. Ikke ofte det da jeg holder til mest på Elland Road.
    Men som sagt enig i at det må testes "the native way". Viktig og sjekke den lydmessige signaturen før en kjører romkorreksjon. Deretter kan en sjekke hvilken vei de forskjellige frekvenser påvirkes av RK.
    Flott tiltak dette. Håper å kunne lese A/B testen om ikke lenge.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller, aller fleste som uttaler seg om Yamahas 1700/2700 refererer til tidligere modeller fra Yamaha. Det blir som om man skulle bedømme AX2/AX4 utifra eldre Pioneer-receivere...

Jeg ser frem til de som faktisk nå vil lytte til 1700/2700 (nå er ikke RK like i disse) i stereo / surround.

Det er vanskelig å huske lyd, men at 1700/2700 låter heeeelt anderledes enn den 1400 jeg hadde før. Det er banna bein. Og for the record: "I native lyd".

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg uttaler meg om receivere fra Yamaha som 7xx(?), 1500 OG 2600. Altså "gamle" ting som jeg har eid.
    Når det gjelder Yamaha generelt så er jo lyden deres spesielt kjent fra div. mykere musikk. Ofte er tendensen å skru lyden mot det myke og behagelige. Det har også vært filosofien deres på lydanlegg for PA. Synes også de har soft lyd på receiverene som jeg har hørt. Har vel hørt det meste frem til 2700 som jeg ikke har hørt. Har et fast kundeforhold i en instrument-sjappe som har Yamaha som sitt prioriterte merke. Også på utstyr for hjemmet. Da jeg skulle kjøpe ny receiver havnet jeg hos Pioneer og fikk en annen lyd. Og nettopp derfor gleder jeg meg til noen tester de opp mot hverandre. Veldig spent på om Yamaha har skiftet ut lyden som de har vært så stolte av i snart tusen år. Jeg håper det, men tror det ikke. Men det er vel ikke noen som slår de på meny-styring og valgmuligheter ennå?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 1400 og har 2700 og lyden er svært annerledes.

Mye mer dynamisk i 2700, ikke så "snill" om du vil. Bassen er mye mer dynamisk.

Jeg hadde AX4 fra før og 2700 trøkker mye mer helt i bunnen, faktisk så mye mer at jeg måtte gå over til "small" i steden for "large" for at ikke høyttalerene skulle hoppe ut av veggen på samme lydtrykk.
    Det er mye mulig at Pioneer bruker en eller annen form for begrensning på sine receivere, for den nye eieren av receiveren sier at han kan vrenge volumet på max på sine Kappa 7.2i uten noen form for forvregning når receiveren har nådd toppen. I motsetning til HK som gir på til noe går i stykker. Han har tenåringer i huset og synes det er veldig bra

Det var nok noe mer luft og romfølelse med AX4 enn 2700.

I min kino spiller det aller best med RK, det har det gjort på alle receivere unntatt Denon sine.

Jeg har ett svært vanskelig rom, som virkelig trenger RK.

I kinoen til Anfield er det motsatt, der høres alt best ut uten RK.

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en interressant tråd! Fikk min RX-V1700 for noen dager siden, og har akkurat begynt å teste. Denne erstattet min RX-V1400 som jeg har vært utrolig fornøyd med på alle måter(brukes kun til hjemmekino), ble kun oppgradert fordi den gikk i stykker...

Med 1400 var jeg veldig fornøyd med lyden, synes det var bra dynamikk og trøkk i anlegget. Pleide å legge volumet på 17 når jeg skulle se film relativt høyt. Stadig kjeft fra kjærringa ihvertfall ;-)

Igår skulle vi teste 1700`en, og dæven for en saftig nedtur....!!!
    Helt flatt og dødt lydbilde, akkurat som om alt plutselig var på lang avstand.
    For å i det hele tatt få noe trøkk må jeg ned på godt under 10 på volumkontrollen...? På 1400`en var det HØYT på 20... YPAO var selvfølgelig på. Alt av kabling er riktig, eneste forskjell fra forrige oppsett er at jeg nå bruker en integrert rør forsterker som effekttrinn til frontene, og kjører sub`en fra denne via høynivå. Har altså ikke aktivert suben via 1700`en, men den får signal fra frontene som får lfe signalene.

Skal koble om så 1700`en driver frontene også, i ettermiddag.Og koble suben til 1700`en slik det var satt opp med 1400`en..så får vi se. Kan ikke fatte at det skal bli dårligere lyd og dynamikk pga måten jeg har satt det opp på? Til og med kjærringa synes det låt flatt og livløst, noe hun kommenterte uoppfordret....

Skjønner ikke filla av dette, og savner virkelig 1400`en min!

Latterlig elendig visning av volumet også, må jo f*"€"## ha kikkert for å se
    volumet på displayet, mens det står SVÆRE bokstaver og streker med uinterressant info på displayet...!?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos deg er det NØDT til å være no gæærnt!! Skjønner ikke annet...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Hos deg er det NØDT til å være no gæærnt!! Skjønner ikke annet...
    Har en vemmelig følelse av det jeg også.... Kan legge til at 1400`en fungerte prikkfritt i 2 år, for så plutselig begynnne å smelle i ht ved signalkildebytte..?
    Fikk så en 1700 som eksploderte i gnister når jeg koblet inn nettstrøm ved første montering. Fikk så den siste for 2 dager siden, med skrøpelig lyd selvom alt nå tilsynelatende fungerer ellers i hele anlegget..

Har selvfølgelig målt at alt er bra i strømanlegget i stua...og at alt er riktig koblet i hele anlegget.

Mystisk sier nå jeg!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var godlyden på plass:-) Tydelig at noe ikke stemte i kombinasjonen med rørforsterkeren. Når alle ht og sub er koblet direkte på 1700`en svinger det som pokker på film..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalmann
    Og da var godlyden på plass:-) Tydelig at noe ikke stemte i kombinasjonen med rørforsterkeren. Når alle ht og sub er koblet direkte på 1700`en svinger det som pokker på film..
    Hvordan funker det i stereo da???

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, stereolyden står det best til med ;-) Kjører egentlig to separate anlegg, men felles høyttalere... Bytter bare om ht kablene med bananplugger når jeg switcher fra hi-fi til hjemmekino. Ville bare teste hvordan det ble å koble det sammen, og det var ingen suksess!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalmann
    Åh.... Det var godt å "høre". Måtte innom tråden igjen i dag for å se om du hadde kommet med noen flere tilbakemeldinger. Godt du fant ut av det!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk min RX-V2700 inn døren nå!

Bare pakken den opp og førsteintrykk ser meget lovende ut. Veldig tung i den ene enden betyr vel bra strømforsyning. Ellers ser den mindre brutal ut og langt penere enn AX2 - 4 til Pioneer synes jeg.

Så i kveld blir det fikling de luxe i kjellern.

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mer erfaringer etter første kveld med 2700

Satt opp maskinen og helt uten å gjøre noen ting var jeg litt skuffet. Synes liksom ikke det trykket så mye. Kjørte pure direct med volum på rundt -20.
    Trodde liksom 0 var maks volum. Men det var før jeg fant ut at 0 er mer en standard lyttenorm. Volumet går jo langt forbi. Trøkket noe helt voldsomt og endelig fikk jeg høre hvordan høytalerene spilte med skikkelig forsterkerkraft i forhold til pio 915 som jeg hadde før.

Så tok jeg en romkorreksjon. Alt gikk bra men rk fant ut at bakhøytalerene mine ( Dynavoice M 65 var i feil fase ) Dette var rart da alle kabler stemte, men tydeligvis noen kinesere som ikke var helt ederu den dagen de skrudde sammen disse. Switchet kabler og alt var bra etter enda en RK. Forsøkte meg på litt tveaking av EQ og avstand osv. og ny runde med 2 ch stereo med music enhancer. Mye bedre en tidligere, alt spiller klokkerent, høyt, varmt og fyldig lyd som virkelig engasjerer.

Så over til Supermann Returns i HD. Kjørte MPCM via HDMI og endret til True Digital HD. Helt enormt trøkk i kinoen. Bildet viste enda bedre sprut i farger og lyden var 10 ganger bedre enn det beste DTS Sporet jeg noengang har hørt. Utrolig crispt og rent samtidig som man hører uendelig mye mere dynamikk i lydbildet. Tror også denne reciveren gjør nødvendige korreksjoner med LFE sporet for det var skikkelig snært i subben.

Så jeg må si dette lover meeeeget bra. Anbefaler denne maskinen på det varmeste.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Larsern

Dette høres meget lovende ut spør du meg, har akkurat fått min 2700 levert på døren, men det blir enda en stund til den blir oppkoblet. Tenkte ikke man fikk trueHD lyd uten 1.3HDMI og ifølge bruksanvisningen(som ikke er skandinavisk, skal den ikke det da?) kan man også koble til presencehøytalerere selv om man kjører med surroundbakhøytalere, men forsterkeren er da kun en 7.1 og ikke 9.1 så jeg er litt usikker her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Larsern

Dette høres meget lovende ut spør du meg, har akkurat fått min 2700 levert på døren, men det blir enda en stund til den blir oppkoblet. Tenkte ikke man fikk trueHD lyd uten 1.3HDMI og ifølge bruksanvisningen(som ikke er skandinavisk, skal den ikke det da?) kan man også koble til presencehøytalerere selv om man kjører med surroundbakhøytalere, men forsterkeren er da kun en 7.1 og ikke 9.1 så jeg er litt usikker her
    Du kan koble opp surroundbak, men de kan ikke spille samtidig med Presence. Det er enten/eller. I forsterkeren kan du sette hva du vil skal prioriteres. Jeg har valgt presence som prio. Synes det funker best, men dette er jo smak og behag.
    Hvilken hd-spiller har du forresten? Lurer på å kjøpe en selv...

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Satt opp maskinen og helt uten å gjøre noen ting var jeg litt skuffet. Synes liksom ikke det trykket så mye. Kjørte pure direct med volum på rundt -20.
    Trodde liksom 0 var maks volum. Men det var før jeg fant ut at 0 er mer en standard lyttenorm. Volumet går jo langt forbi. .
    0 = standard lyttenorm ? ^^ Enten så har du utrolig tungdrevne ht eller så er du tunghørt :P

Hadde faktisk samme oplevelsen på min rx-v1600 at det trøkka litt dårlig før romkorektion. Men ble meget
    fornøyd etter at jeg hadde kalibrert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god forklaring weva

Jeg har ikke HD spiller enda, men vurderer HD spiller til Xbox 360 som vi har, ser forøvrig at vi også har samme TV. Har lest at mange med Yamaha 2700 har synk problemer som gjør at lyd og bilde detter ut på diverse kilder, men har inntrykk at dette spesielt gjelder Toshiba produkter, håper ikke jeg får dette problemet, må bare legge til at jeg også har en Pioneer VSA-AX10i så jeg kommer til å teste disse 2 forstekerne mot hverandre på et senere tidspunkt

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •