Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 478
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det funker i hvert fall på en vanlig dvdspiller. Jeg har testa lyden via hdmi og bildet ble kjørt "through" - dvs uberørt. No problem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Her er en test av RX-V2700 i siste Home Cinema Choice. Ikke noe nedslående test, for å si det slik.

Sitat: "Arcam's excellent AVR-350 has a little more finesse...but in terms of exciting your senses, the RX-V2700 has it licked."

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Noen som har prøvd 2700 opp mot en HDMI 1.1 lydkilde slik som HD-DVD eller Blu-Ray? Hadde vært veldig artig å hørt om hvordan den håndterer videoswitching og lyd-dekoding.. Dersom mulig så hadde jeg ønsket at den kunne hente ut 1.1 lyden, og så sende bildet "untouched" videre til video-scaleren jeg har(dvs. *ikke* oppskalere 1080i->1080p).. Har noen erfaring med dette?
    Jeg har prøvd dette på begge formayer og det fungerer glimrende.

Man kan velge om man vil video konvertere eller ikke, og man kan også velge om man vil ha ekstra lydprossesering ( DPL 2x osv ) eller ikke.

Kommer inn over HDMI som MPCM.

Man har også alle muligheter ved bruk av 7.1 analog.

Alt i alt en meget bra receiver som nok blir stående til en versjon med HDMI 1.3 kommer på markedet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har iPod docking til RX-V2700?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Høres bra ut.

Her er en test av RX-V2700 i siste Home Cinema Choice. Ikke noe nedslående test, for å si det slik.

Sitat: "Arcam's excellent AVR-350 has a little more finesse...but in terms of exciting your senses, the RX-V2700 has it licked."
    Den testen skremmer vettet av meg!

De sier lyden blir mye mer hifi i pure direct.
    Med andre ord at YOAP forsøppler lydbildet og kanske er mest tiltenkt kun filmlyd ???

Med mine Pioneer receivere får jeg MYE bedre lyd i tokanals stereo med MCACC Advanced , har folk noen erfaringer med YOAP?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YPAO heter systemet Dag
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    YPAO heter systemet Dag
    :-)

Og hva gjør det med stereolyden???

Dag ;-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har et rom som ikke har spesielt optimal akustikk så vil det nok være en fordel å velge stereo i stedet for pure direct for å kunne benytte YPAO, men jeg anser det for rimelig sikkert at dette bladet har tilgang til testrom hvor man har jobbet med akustikk. I slike tilfeller er det ganske vanlig at totalresultatet blir bedre når man bypasser all "unødvendig" elektronikk i kjeden mellom kilde og opplevelse. Man bør derfor ikke lese konklusjoner i slike tester som den eneste saliggjørende sannheten. Det skal uansett vi i Hjemmekino finne ut av med vårt nye testrom. Målinger av receivere med og uten romkorreksjon kommer høyt opp på min liste over ting jeg har lyst til å finne ut av.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hvis man har et rom som ikke har spesielt optimal akustikk så vil det nok være en fordel å velge stereo i stedet for pure direct for å kunne benytte YPAO, men jeg anser det for rimelig sikkert at dette bladet har tilgang til testrom hvor man har jobbet med akustikk. I slike tilfeller er det ganske vanlig at totalresultatet blir bedre når man bypasser all "unødvendig" elektronikk i kjeden mellom kilde og opplevelse. Man bør derfor ikke lese konklusjoner i slike tester som den eneste saliggjørende sannheten. Det skal uansett vi i Hjemmekino finne ut av med vårt nye testrom. Målinger av receivere med og uten romkorreksjon kommer høyt opp på min liste over ting jeg har lyst til å finne ut av.
    Bra!

jeg har stridd med dette i flere år (ihvertfall 2....) og fokus hos testere og forbrukere har vært ALLE andre steder enn på romkorreksjon og stereolyd :-(

Nå har jeg (som mange andre) et rom hvor romkorreksjon virkelig får boltre seg i utfordringer, og det løftet Pioneers MCACC Advanced gir i både topp og bunn (stereo) er bare uunnværlig og jeg takker gudene for at dette har blitt tilgjengelig!

Det eneste jeg ikke får tatt råtta på er toppen på 40-50 hz i rommet mitt.....men kanhende vil jeg savne den når den blir borte?

Jeg er redd Yamahaen ikke vil gi meg samme luftige topp som Pioneer gjør, men det er vel bare å hoppe i det og prøve, Denon er jeg redd for pga manglende muligheter til manuelle korreksjoner etter at receiveren har gjort sitt......

Jeg og Bård snakket idag om å arrangere en romkorreksjons shootout mellom markedslederne Pioneer, Denon og Yamaha, hvor rommet mitt er ideelt sted for testing.

Så kan man både måle resultater i korreksjons-systemene (original og korrigert kurve med og uten subwoofere) samt se hvilket system man kan oppnå best lyd med etter manuelle justeringer/tweaks. Ved hjelp av ørene! :-)

Dag :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet RX-V2700 i to ulike rom den siste uka. Den ene rommet hadde mye gain i bass (muligens pga. et par stativhøyttalere plassert "nesten" helt inne i hjørnet), og YPAO ordnet opp dette effektivt slik at i det rommet var stereo klart best med YPAO aktivert.

I det andre rommet (som er marginalt større) så var forskjellen mellom Pure Direct og YPAO langt mindre. Høyttalerne der sto 1 meter fra bakvegg og 50 cm fra sideveggene.

Konklusjon: Som alltid er det rommet og høyttalerplasseringen som bestemmer om man bør benytte RK eller ikke.

De som sverger til RK i stereo kan jo ha et "trøblete" rom der RK er gull verdt.

...Jeg er redd Yamahaen ikke vil gi meg samme luftige topp som Pioneer gjør...
    Det kan jeg "garantere" ikke blir et problem. En som kjenner Pioneer AX2 godt synes Pioneeren var mørkere i lyden enn Yamahaen...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg og Bård snakket idag om å arrangere en romkorreksjons shootout mellom markedslederne Pioneer, Denon og Yamaha, hvor rommet mitt er ideelt sted for testing.
    Enig i at rommet ditt er godt egnet for et slikt arrangement, Dag. Er det mulig å melde sin interesse til å sitte på sidelinjen (men helst i sweetspot) på dette arrangementet? Selv om jeg ikke får de enorme løftene av RK i mitt rom, betyr det langt i fra at RK ikke har noe for seg hos andre.

Jeg bruker gjerne ørene hos deg....:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg "garantere" ikke blir et problem. En som kjenner Pioneer AX2 godt synes Pioneeren var mørkere i lyden enn Yamahaen...
    Før eller etter at RK var kjørt?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker, men jeg tipper før RK.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man kun skal bruke forforsterkeren, er det noen praktiske forskjeller på 1700 vs 2700?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1700 har 7 bånds EQ (ikke parametrisk) for høyttalerne og 2 bånd for subben. 2700 har samme antall men parametrisk og Q-justering. 2700 har tre soner, ethernet og USB for tilkobling av harddisk eller bærbare medier.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinneru

Har dere testet RX-V2700?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I nummer 10/2006. 1700 kommer nå i 01/2007
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det store forskjeller ute å går på 1600 og 1700 modellenes YPAO?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men må si meg "litt" uenig. Hadde en 2600 før jeg handla VSX-AX4ASi-S. Pioneer er vel ikke så mye lysere, men den virker mye luftigere og mere åpen enn Yamaha. Men det var altså 26`en...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Sorry, men må si meg "litt" uenig. Hadde en 2600 før jeg handla VSX-AX4ASi-S. Pioneer er vel ikke så mye lysere, men den virker mye luftigere og mere åpen enn Yamaha. Men det var altså 26`en...
    Det er den "luften/oppløsningen" jeg er livredd for å miste, hørte ikke ut som YPAO med 2700 ga noe løft ifølge han litt over her som testet dette i to forskjellige rom.....

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •