Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 478
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    I know, trøtt og skriver på feil link :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Virker ikke sånn, Yamaha selv oppgir et forbruk på 500w, men dunno om det gjelder "normal" bruk eller maks load...
    Tjena!
    Yamaha oppgir 500w i forbruk, de opplyser dette om de 500w:

Effektforbruk
    Oppgir effektforbruk for valgt produkt.

Dersom produktet er en receiver eller forsterker måles effekten i henhold til følgende norm: Hvor mye effekt drar forsterkeren/receiveren ved 4 ohm belastning når man tar ut 1/8 av maksimal effekt i samtlige kanaler. Med andre ord har denne sifren ingenting å gjøre med maksimal effektforbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angell
    Jeg kjøpte min RX-V1700 fra ekjøp nylig for 7999.- Det er en meget god pris for en fest av en reciever
    Er det slemt av meg å si at jeg nettopp har betalt 8995,- for RX-V1800. Også på Elkjøp?
    Men når jeg tenker meg om, så er det jo ikke det. Du kan jo løpe og bytte på 30dagersregelen om du har lyst:-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    1080/24p fungerer som en drøm:-D

På PS3 må man sette 24 frames til ON og ikke auto, da er det ingen problemer.
    På andre Blu-ray spillere er det også bare å sette ON.

Pokker heller, har jeg solgt 2700 til ingen nytte da.

Hvor aktiverer jeg 24p funksjon i PS3?, dette visste jeg heller ikke gikk an

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å "rub it in", Valhall, men; Jeg har en RX-V2700 i stua og en til på vei til hjemmekinoen. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor så mange selger 1700/2700 for å kjøpe 1800/3800. Sikkert jeg som er blit gammel og kjedelig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å "rub it in", Valhall, men; Jeg har en RX-V2700 i stua og en til på vei til hjemmekinoen. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor så mange selger 1700/2700 for å kjøpe 1800/3800. Sikkert jeg som er blit gammel og kjedelig.

Hehe, ja med tanke på at jeg kun brukte 2700 rundt 3 timer før jeg solgte den kan du nok si jeg angrer litt, men men. Det blir nok en 3800 på meg snart, og den skal jeg ha til pensjonisttilværelsen, ja det er faktisk sant

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene. Blir stresset selv når man ikke har det nyeste og kuleste. Men; "Ulempen" med Yamaha er at de kommer med 2 oppdateringer i året, mens andre produsenter tar det litt roligere.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hvor aktiverer jeg 24p funksjon i PS3?, dette visste jeg heller ikke gikk an
    Er ikke det i BD-menyen da? Jeg har aktivisert "ON" selv, men husker ikke helt i detalj hvor i menyen jeg gjorde det.. ops:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hehe, ja med tanke på at jeg kun brukte 2700 rundt 3 timer før jeg solgte den kan du nok si jeg angrer litt, men men. Det blir nok en 3800 på meg snart, og den skal jeg ha til pensjonisttilværelsen, ja det er faktisk sant
    Da antar jeg at du er 61 år

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være frykten for ikke å ha det nyeste antar jeg.

Man får jo ikke noe med 1800 / 3800 som man ikke får ved 1700 / 2700.

Og, før noen kommer med HD lyd argumentet så er dette behørig diskutert i ørten andre tråder her på forumet.

Jeg har lyst på selv, men det er bare sånn jeg er

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Er det slemt av meg å si at jeg nettopp har betalt 8995,- for RX-V1800. Også på Elkjøp?
    Men når jeg tenker meg om, så er det jo ikke det. Du kan jo løpe og bytte på 30dagersregelen om du har lyst:-)
    Hehe, jeg må bare være ærlig å si at jeg ikke gidder betale 1000.- for å gå opp til RX-V1800. Jeg er storfornøyd nå som jeg har fått kalibrert anlegget, og har en følese (dette kan jo hende er en av de gangene magefølelsen tar feil:P) av at energien og tusenlappen ikke vil være værdt bytte.
    Naboene mine er nok missfonøyde nok som det er nå

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalere til Presence ....

Lurer litt på hvilke HT en bør velge... satelitt stereo eller Dipol surround til jobben.

Har Klipsch HT så jeg er fri til og velge type HT.

Hva gir beste lydbilde ??? og har noen prøvd og sette dipole HT til den effektjobben ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Lurer litt på hvilke HT en bør velge... satelitt stereo eller Dipol surround til jobben.

Hva gir beste lydbilde ??? og har noen prøvd og sette dipole HT til den effektjobben ?
    Har ikke testet annet enn satelitter til denne jobben. Lyd & bilde sier i sin test av recieveren at det ikke er noen vits i å koste for mye på disse høyttalerne, da det bare er diffuse lyder som gjengis. Jeg føler etter mye testing at dette stemmer bra. Man bruker selvfølgelig ikke "søppel", men jeg savner ingenting med helt vanlige satelitter til denne jobben.
    But then again, man vet vel ikke hva man mangler før man har hørt alternativet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Jeg har brukt dipole til denne jobben og det fungerer utmerket!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis du kunne være "litt" mer spesifik i hva du lurte på så skal jeg gjerne hjelpe deg så godt jeg kan.

Jeg kjenner ikke høyttalerene dine, men generelt så synes jeg det er rart hvis du mangler trykk i bunnen for det har denne receiveren i overflod av.

Hvis du prøver deg frem med EQ i Normal og flat modus sp vil du høre stor forskjell.

Siden du ikke har sub bør du dobbeltsjekke at subwoofer står til NO, just in case.

Har fått spilt noen timer med høyttalerne nå og bassen begynner å komme seg nå. Har i tillegg investert i en XTZ 99W12 som jeg nettopp har hentet og koblet opp, og da ble det enda artigere.
    Prøver meg nå med følgende innstillinger: EQ-Flat, Front og Center - Large, Surround - Small, Bass Out - SWFR, Bass Cross Over - 80 Hz.
    På sub'en har jeg da skrudd av EQ og High Pass, Fasen til 0, og Frequency til maks. Volumet har jeg satt til mellom 1/4 og 1/2.
    Ser dette oppsettet greit ut? Sånn at jeg ikke er helt på jordet. Litt usikker på hva jeg skal sett volumet på sub'en på. (Er kanskje smak og behag som er fasiten der?).

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Jeg har brukt dipole til denne jobben og det fungerer utmerket!!!
    :-) kansje det blir dipol til jobben da.
    Må bare komme over noen rimelige :-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CraZee
    Har fått spilt noen timer med høyttalerne nå og bassen begynner å komme seg nå. Har i tillegg investert i en XTZ 99W12 som jeg nettopp har hentet og koblet opp, og da ble det enda artigere.
    Prøver meg nå med følgende innstillinger: EQ-Flat, Front og Center - Large, Surround - Small, Bass Out - SWFR, Bass Cross Over - 80 Hz.
    På sub'en har jeg da skrudd av EQ og High Pass, Fasen til 0, og Frequency til maks. Volumet har jeg satt til mellom 1/4 og 1/2.
    Ser dette oppsettet greit ut? Sånn at jeg ikke er helt på jordet. Litt usikker på hva jeg skal sett volumet på sub'en på. (Er kanskje smak og behag som er fasiten der?).
    Jeg ville også prøvd med alle høyttalerene til small ( selv om de spiller "helt ned" blir det ofte bedre lyd når man har subwoofer ).
    Ville da satt dele frekvensen til 80Hz til å begynne med.

Ville også prøvd med frem med EQ: normal da flat høres veldig sterilt ut i mine ører.

Jeg pleier å kjøre YPAO og justere volumet på subben sånn at den havner på 0dB på receiveren ( må kanskje kjøre YPAO'en noen ganger før du treffer ), og så hever jeg SWR nivået med ca 5dB på receiveren etterpå.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at det går an å slå av og på e forskjellige delene av YPAO mens man tester sånn at man trenger ikke å gå i gjennom hele greia hver gang.

Dette må man jo også gjøre om man vil overstyre noe, da setter men for eksempel høyttalerene til small og pass, sånn at ikke YPAO oversyrer dette.

Det fine med Yamaha sine receivere er at man har full kontroll selv med hva man vil gjøre automatisk og mauelt.

Jeg kjører alt manuelt unntatt EQ siden jeg vet avstand, størrelse og delefrekvens osv.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det var sånn at avstand måles i tid fra lyd kommer ut til det registreres i forsterker via mic. Det gjør at eventuelle hindringer og refleksjoner osv. gjør at manuell målt avtand, oppgitt i meter, kan variere fra en fysisk oppmålt lengde.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodern kjøpte nettopp Yamaha RX-V1700 på Elkjøp, til 7800kr.

Så tar jeg en liten titt gjennom tråden her, og ser at Elkjøp selger RX-V1800 til 9000kr.. Så er jo spørsmålet, er det verdt å betale 1200kr ekstra, for RX-V1800? Hva er de store forskjellene på 1700/1800 egentlig?

Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •