Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 478
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    For lang kabel?

Uansett intressangt å få vite om eventuell firmware update for 1700/2700. I statene er det sluppet firmware update for 1700 for en stund tilbake. Menne ikke noe liggnende sluppet for europeisk versjon enda.
    Spørs hva kabel du har, men har du en som er godt nok skjermet, Monster 400 f.eks. så skal den tåle det.

Yamaha har ingen firmwareoppdatering på trappene her i Norge sier de iallfall. Og sier og at det ikke ser ut for at det blir det i europa heller. Men det er nå foreløpig.

Sitat Opprinnelig postet av tostumpf
    Nå har jeg uansett levert tilbake HDMI kabelen i bytte mot Component. Eksperter jeg snakker med sier det er ikke noe bildeforskjell på HDMI/Component. Da bruker jeg heller bare Comp. Trenger jo uansett ikke lydsignaler opp til PJ.
    Det er ikke noen forskjell opptil 1080i, men skal man opp i 1080p, så går ikke det med en componentkabel. Så, hvis en skal oppskalere DVDer til 1080p eller kjøre full HD, så har det jo litt å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg vet. men prosjektøren støtter ikke mer enn 720p anyway. blir nok en stund til jeg satser på noe 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det noen som har funnet en webside med den amerikanske firmwaren?

edit: fant den tidligere i tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnekanin
    men er det noen som har funnet en webside med den amerikanske firmwaren?

edit: fant den tidligere i tråden
    Skal du prøve den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, såvidt jeg kan se, har den ingenting med hdcp å gjøre. så det vet jeg ikke om jeg gidder å teste, men skal ta med meg hjem en ett par andre receivere i mårra å se om jeg får samme feil, eller om jeg kan være heldig at det bare ligger i den receiveren som jeg har...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question yamaha recivere

hei folkens er ny her inne men har hatt hjemmekino som hobby i ca 10 år nå jeg har en rxv-1400 som jeg desverre ikke har fått testet fullt ut jeg i gang med å oppdatere hele hjemmekinoen men er litt usikker skal jeg gå for 2700 eller over til pioneer ax4 jeg har falt for infinity beta høytalere da de største jeg er usikker om flat skjerm eller projektor/lertet noen som har noe info om noe av dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kurtskjold1
    hei folkens er ny her inne men har hatt hjemmekino som hobby i ca 10 år nå jeg har en rxv-1400 som jeg desverre ikke har fått testet fullt ut jeg i gang med å oppdatere hele hjemmekinoen men er litt usikker skal jeg gå for 2700 eller over til pioneer ax4 jeg har falt for infinity beta høytalere da de største jeg er usikker om flat skjerm eller projektor/lertet noen som har noe info om noe av dette
    Yamaha RX-V2700 kan absolutt anbefales! Kjempe reciver med masse fine funksjoner og stor trafo som leverer masse strøm! Skikkelig kraftkar!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og knoter litt med 1700, men skjønner ikke helt input systemet til optisk/coax. Hvordan velger jeg 1-2-3 optisk til fks cd/dvd etc

Har coax fra dvd så den er grei, men optisk fra pc og xbox sliter jeg litt med. mulig jeg har misforstått endel, men dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool muligens et svar

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Sitter og knoter litt med 1700, men skjønner ikke helt input systemet til optisk/coax. Hvordan velger jeg 1-2-3 optisk til fks cd/dvd etc

Har coax fra dvd så den er grei, men optisk fra pc og xbox sliter jeg litt med. mulig jeg har misforstått endel, men dog.

hei jeg vet ikke helt sikkert men på 1400 har jeg ps2 dvd og dvdrw spiller jeg bruker optisk på alt men vet ikke hvordan 1700 er men jeg kjører ps2 i front på 1400 og dvd/dvdr der de skal men har ikke prøvd pc, tror ikke jeg har inngang. håper jeg har skjønnt spørsmålet ditt:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kurtskjold1
    hei jeg vet ikke helt sikkert men på 1400 har jeg ps2 dvd og dvdrw spiller jeg bruker optisk på alt men vet ikke hvordan 1700 er men jeg kjører ps2 i front på 1400 og dvd/dvdr der de skal men har ikke prøvd pc, tror ikke jeg har inngang. håper jeg har skjønnt spørsmålet ditt:-D
    Du misforsto meg nok, men jeg skjønte det selv. Var bare litt tett.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har oversikt over hva som er forskjell på euro og USA modellen av 2700, er det 110/220 switch på disse eller må man ha ekstern omformer. Vurderer og kjøpe en fra USA da prisen er gunstig, har sjekket et par bilder fra baksiden, men de var forskjellige så jeg ble usikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Noen som har oversikt over hva som er forskjell på euro og USA modellen av 2700, er det 110/220 switch på disse eller må man ha ekstern omformer. Vurderer og kjøpe en fra USA da prisen er gunstig, har sjekket et par bilder fra baksiden, men de var forskjellige så jeg ble usikker.
    Det er ikke noe switch på den. Det er nok en helt annen nettdel i den amerikanske utgaven bereget for 110V inn. Ellers har jeg forståt at eneste forskjell er at de europeiske modellene har RDS radio. Kan ikke s noen andre store forskjeller.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radio trenger jeg ikke så det er ikke noe prob, får sjekket opp noen omformere og se om det er noe ide, takk for svar foresten!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har gått glipp av det, men hvordan i all verden kan en lagre 2 oppsett med ypao ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Mulig jeg har gått glipp av det, men hvordan i all verden kan en lagre 2 oppsett med ypao ?
    det går ikke an på min hvertfall, så vidt jeg har funnet ut...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke 1700 to minne innstillinger og 2700 seks minne innstillinger da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2700 har 6 minneposisjoner, hvorav alle kan lagre YPAO. 2 av disse kan igjen nås lett via fjernkontrollens knapper "Memory 1" og "Memory 2". Egentlig ganske enkelt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de disse to * og ** som menes med minneposisjoner ?

Mitt spørsmål er vel egentlig hvordan lagrer jeg de ulike minne posisjonene ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gått igjennom manualen og fin lest alle knappene på fjernkontrollen. Men finner ingen plass der jeg kan lagre minne innstillinger. ? Hva i all verden er det jeg har misforstått ?

EDIT: Er ikke sikker på om jeg har ypao på engang, eq står på front, men skal det ikke stå ypao enchanced i displayet hvis ypao er aktivert da? Er det mulig at jeg ikke har aktivert ypao på et vis ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fankern den er muligens ikke så veldig fremtids retta rx-v1700 hvis Yamaha ikke kommer med en firmware update.

Update: Det kan hende dette er en ATI feil og ikke Yamaha. Har dukka opp en som har samma problemet med en Sony.

Kjøpt nytt ATI 2600XT skjermkort med hdmi til pcen. Når jeg plugger skjermkortet med hdmi kabel via yamahaen så blinker hele skjermen hvert 15 sekund når jeg ser på hd-dvd med hdcp. Ellers ser det bra ut bortsett fra et blink hvert 15 sekund.

Ser jeg en hd-dvd backup hvor hdcp er fjerna, så blinker ikke skjermen.

Tar jeg hdmi kabeln å setter den rett i tven så kan jeg fint se hd-dvd uten at det blinker hvert 15 sekund.

Dette problemet skjer ikke med ps3. Men er avhenig av å plugge via forsterkern da tven ikke har flere hdmi/dvi innganger.

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •