Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 478
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ang. pre-out på 1700 / 2700

Jeg var ved en tilfeldighet på StereoFil i dag. I butikken var en person som jobbet med Yamaha-receivere, og da spurte jeg selvfølgelig angående pre-out på 1700 / 2700, og om "ryktene" angående den, hvis man kan kalle det. Han fortalte meg at de hadde hørt om noen som hadde fått slike resultater ved bruk av pre-out, selv kunne han ikke si noe fra eller til, siden han selv ikke hadde testet med effektforsterker på 1700/2700. Men, etter hva jeg husker hadde de generelt sett fått like gode resultater som med 1500/2500 og 2600, så det de var ute etter nå var å få inn receivere fra de som har opplevd disse problemene og sjekke dem for feil. Stereofil kommer sikkert til å teste det ut etterhvert, og det kan bli spennende å høre resultatene. Det er mulig noen produksjonskvoter har dette problemet og andre ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg var ved en tilfeldighet på StereoFil i dag. I butikken var en person som jobbet med Yamaha-receivere, og da spurte jeg selvfølgelig angående pre-out på 1700 / 2700, og om "ryktene" angående den, hvis man kan kalle det. Han fortalte meg at de hadde hørt om noen som hadde fått slike resultater ved bruk av pre-out, selv kunne han ikke si noe fra eller til, siden han selv ikke hadde testet med effektforsterker på 1700/2700. Men, etter hva jeg husker hadde de generelt sett fått like gode resultater som med 1500/2500 og 2600, så det de var ute etter nå var å få inn receivere fra de som har opplevd disse problemene og sjekke dem for feil. Stereofil kommer sikkert til å teste det ut etterhvert, og det kan bli spennende å høre resultatene. Det er mulig noen produksjonskvoter har dette problemet og andre ikke..
    Dette var jo også en god nyhet i tilfelle jeg skal putte på en rotel effekt forsterker i fremtiden :-D

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Dette var jo også en god nyhet i tilfelle jeg skal putte på en rotel effekt forsterker i fremtiden :-D
    Jeg har en Rotel 1092 på frontene og den spiller så det suser.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å anskaffe meg en ny reciever i 10k klassen.
    Vil 1700 være en forsterker jeg får utnyttet selv etter de nye formatene kommer ?
    Eller vil det lønne seg for meg å vente til hdmi 1.3 kommer ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet 2700 på film, og jeg må si den er en formidabel surroundformidler! Latterlig dynamisk :shock:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Akto Så du mener det er muligheter med de nye recieverne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vurderer å anskaffe meg en ny reciever i 10k klassen.
    Vil 1700 være en forsterker jeg får utnyttet selv etter de nye formatene kommer ?
    Eller vil det lønne seg for meg å vente til hdmi 1.3 kommer ?
    Som nevnt før i tråden støtter disse Yamahaene samtlige nye formater - både gjennom HDMI og analoge ledninger.

HDMI støttes dog kun dersom man har en blue-ray eller HDDVD spiller som kan sende lyden ut som ukomprimert LPCM - hvilket de fleste gjør.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres virkelig bra ut

Hva med romkorreksjonen på 1700 ? Vil ypao gi meg det jeg trenger, eller er det så mye mer å hente på 2700 ift pris at jeg bare må ha den ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utemmet bass - nesten for mye av det gode

RX-V1700 receiveren spiller som bare f - er svært fornøyd, men synes at den i pure direct modus gir en ALT for voldsom bass - særlig når man hører på CD'er.

Jeg bruker YPAO i "flat" for å temme bassen, og da blir det bra, men fortsatt er bassen godt over "gjennomsnittlig" kraftig.

Før hadde jeg en 2x90 watt denon stereo forsterker til å drive Snell'ene mine. Forskjellen på den og Yamahaen er intet mindre en enorm hva bass angår.

Noen andre med lignede erfaring? Hva synes dere om basstrøkket - og hvordan temmer dere den med Yamahaen?

Er det noen logikk i at jo mere energi en forsterker har, desto kraftigere bass vil man få? jeg kan desverre alt for lite om dette, da jeg kun har hatt Denon forsterken, og nå Yamahaen.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo litt med lydsignaturen også å gjøre, men generelt er min erfaring at jo mer watt jo feitere spiller det...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har jo litt med lydsignaturen også å gjøre, men generelt er min erfaring at jo mer watt jo feitere spiller det...
    Hvor mye utgjør egen effektforsterker lydmessig?
    Tenkte først og fremst på en RX-V1700 til Focalene mine.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel grenser for hvor mye guff du må ha på de Focalene, jeg vil tro en 1700 holder, men svømmer du i cash så er det jo bare å kjøpe...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en SVS PB12-NSD inn døra før 9 i dag tidlig! Kjørte romkorreksjon tvert. Trøtt som jeg var låt det ok. Nå har jeg sjekka litt forskjellige settings. I front=small og bass ut til SW låter det kanon på det meste.
    Ved front=large og bass ut til begge og får jeg mye mindre bass ut! Etter å ha satt fasen til revers i siste jussing kommer bassen veltende over meg igjen.
    Så spør jeg: hvorfor er det sånn etter å ha kjørt RK? Skulle tro RK i 2700 fant ut av fasefeil? Er det noen som har løsning på "utfordringen" så si fra.

Etter å ha plassert den brukbart bort i et hjørne, lurer jeg på hva en skal med mere volum enn det er på denne. Ble også anbefalt PB12-NSD til mitt rom fra L-sound. Sinte greier disse SVS-subbene:twisted:

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev tidligere i tråden her, fungerte pre out på min 1700 regelrett elendig i kombinasjon med min Cayin A50T som effekttrinn! Tydelig at det kan være noe i dette, jeg fikk ihvertfall knapt hørbart lydnivå i frontene ved normalt pådrag.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snodig OSD visning?!

Jeg har et problem som forhåpentligvis kan fikses enkelt, håper noen kan hjelpe. På begge mine siste Yamaha recivere rxv 1400 og nå 1700 har osd menyene sett skikkelig "commodore 64" aktige ut. Kun enkel blå bakgrunn, med hvite enkle menyer. Når jeg var ute på HiFi huset for å hente reciveren ble jeg vist flere ting på osd, men her var bakrunnen et lekkert "bilde", og alt så generelt fett og moderne ut i forhold til min 1700? Hva er det som gjør dette, og hvordan får jeg fikset dette? En kompis som overtok min 1400, og han har samme kjipe osd bildet..

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn at 1400 1500 1700 - modellene ikke har dette fancy OSD'et? Og at 2400, 2500 og 2700 har? Sikker på det var 1700 du så dette på? Fettern min har nemlig 1700, og jeg brukte en halvtime på å "finne" OSDet før jeg ga opp.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig jeg tar feil, men syns huske at begge to har osd'n.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn at 1400 1500 1700 - modellene ikke har dette fancy OSD'et? Og at 2400, 2500 og 2700 har? Sikker på det var 1700 du så dette på? Fettern min har nemlig 1700, og jeg brukte en halvtime på å "finne" OSDet før jeg ga opp.

Jeg er ganske så sikker på at det var en 1700 jeg så denne osd menyen på hos Hifi Huset.. Andrè påstår også at det skal være den "nye fine" osd`en på 1700, men skjønner ikke hvorfor jeg får det opp i kun blått og hvitt oldschool look. Hvordan ser dette ut hos dere andre med Yamaha RXV-1700??

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Yamaha laget noen ny fimware til 2700?

Det er jo en liten "bug" når man sender 1080p/24 i gjennom den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min OSD er av den gamle skolen (stygg og svart/grå tiki100 look - men ikke så farlig, da all info jeg trenger er der

Det er forresten en rxv1700 jeg har.

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •