Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 478
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Hmmm - har oppdaget noen annet pussig. på alle inngangene min (CD, DVD, Tuner etc.) står det bass 0 og treble 0 - men på inngangen "multi channel input) så står det "Tone Bypass" - der får jeg heller ikke lov å justere tone settingene. Merkelig dette her.
    Nå resatte jeg receiveren, og nå viser tone control BYPASS når bass og treble er satt til 0 slik som hos dere andre. Jeg aner ikke hva slags innstilling det var som gjorde at den viste 0, men noe må det ha vært...jaja - nå er det mulig å forholde seg til bruksanvisningen igjen i allefall, og det er jo fint

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar gutter. Tklev - du som har både blueray og HD-DVD up and running i tospann med 1700 receiveren - har du en kommentar til mitt innlegg #309? jeg undrer på om du selv må justere LFE nivået mht til LPCM eller om receiveren tar seg av dette automatisk.
    Jeg har ikke behøvd å gjøre noen endringer i så måte, fungerer utmerket! Yamaha 1700/2700 har jo fått mye skryt for denne egenskapen, dvs. at det ikke er noe tull med LPCM..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Les posten m@rkus til her: The Official Yamaha RX-V1700/RX-V2700 Thread - AVS Forum

Dette er på side 24. Dette fortsette forbi side 30 menne har ikke komt lenger enda.
    Det er ganske gamle meldinger du linker til der, her er iallefall en litt mer oppdatert en:
    LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

Receivers boosting PCM LFE input by 10dB

Yamaha RX-V1700/RX-V2700: No option. Latest tests suggest it is okay.

I henhold til den oppsummeringen så er både 1700 og 2700 frikjent for problemer med LFE boostingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er ganske gamle meldinger du linker til der, her er iallefall en litt mer oppdatert en:
    LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

Receivers boosting PCM LFE input by 10dB

Yamaha RX-V1700/RX-V2700: No option. Latest tests suggest it is okay.

I henhold til den oppsummeringen så er både 1700 og 2700 frikjent for problemer med LFE boostingen.
    Jo forsatte videre og på side 47 så det ut som det ble bekrefta at det virka.

Men det var tidligere noen meldinger om at det ikke gikk, kanskje det hadde noe med firmware versjon i Yamahaen å gjøre, eller med utstyret som sender kilden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo forsatte videre og på side 47 så det ut som det ble bekrefta at det virka.

Men det var tidligere noen meldinger om at det ikke gikk, kanskje det hadde noe med firmware versjon i Yamahaen å gjøre, eller med utstyret som sender kilden.
    Jeg ville tatt dette med knusende ro MagnusR. Tklev har bekreftet at det funker som bare juling, og hadde det vært et issue mht til LFE boosting på RXV1700/2700 hadde det florert med debatter om det på nettet. Søk f.eks på følgende stikkord som pioneer LFE issue HDMI i google ang Pioneer, som rent faktisk HAR dette problemet og se antall treff du får.

Nei, problemet jeg og du har MagnusR, er at vi enda mangler HD spillere som sender LPCM ut

Skulle ønske jeg hadde anledning til å teste HD lyd kontra normal dts eller dolby digital for å høre om forskjellen er så enorm som folk sier.

Jeg personlig har stor tro på det i allefall, med tanke på at DTS og Dolby Digital sender ut en typisk samlet båndbredde på mellom 384 kbps opp til 1,5 mbps som skal fordeles på 5 eller 7 kanaler.

Jeg vet faktisk ikke hva båndbredden på ukomprimert LPCM er, men at den er betraktelig høyere og tilbyr langt klarere lyd burde være hevet over enhver tvil.

Moralen i historien er vel at en umiddelbart bør løpe og kjøpe en hddvd/blueray spiller som støtter LPCM, men så var det det med penger igjen da....ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt dette med knusende ro MagnusR. Tklev har bekreftet at det funker som bare juling, og hadde det vært et issue mht til LFE boosting på RXV1700/2700 hadde det florert med debatter om det på nettet. Søk f.eks på følgende stikkord som pioneer LFE issue HDMI i google ang Pioneer, som rent faktisk HAR dette problemet og se antall treff du får.

Nei, problemet jeg og du har MagnusR, er at vi enda mangler HD spillere som sender LPCM ut

Skulle ønske jeg hadde anledning til å teste HD lyd kontra normal dts eller dolby digital for å høre om forskjellen er så enorm som folk sier.

Jeg personlig har stor tro på det i allefall, med tanke på at DTS og Dolby Digital sender ut en typisk samlet båndbredde på mellom 384 kbps opp til 1,5 mbps som skal fordeles på 5 eller 7 kanaler.

Jeg vet faktisk ikke hva båndbredden på ukomprimert LPCM er, men at den er betraktelig høyere og tilbyr langt klarere lyd burde være hevet over enhver tvil.

Moralen i historien er vel at en umiddelbart bør løpe og kjøpe en hddvd/blueray spiller som støtter LPCM, men så var det det med penger igjen da....ops:
    Jeg gjorde et raskt søk på LPCM, og fant ut at "The maximum bit rate is 6.144 Mb/s."

med teoretisk ca.10 ganger informasjonsmengde som kan sendes ut i forhold til dolby digital burde det være rom for vesentlig lydforbedring skulle jeg tro, selv om om hddvd og blueray platene neppe kjører med full bitrate ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell DTS DD. HD LYD

Forskjellen er ikke enorm, men enormt merkbart. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Forskjellen er ikke enorm, men enormt merkbart. :twisted:
    Hehe...det var jo et noe kryptisk svar Larsern

Jeg er egentlig ganske skuffet over utvalget hd spillere. Synes det er merkelig at det ikke finnes å få kjøpt noe annet omtrent en samsung og toshiba med tanke på at hddvd og blueray har vært tilgjengelig i snart et år.

Dersom microsofts nye xbox konsoll vil støtte å sende LPCM ut via HDMI ledningen den får, vurderer jeg å bytte ut min gamle xbox med en ny for å oppnå dette. Kommer antakelig til å kjøpe en kombi hddvd/blueray maskin om kanskje et års tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hd-dvd spiller i pcen. Kobla til skjermen. Råbra bilde kvalitet. Menne gir vanlig lyd DD og DTS.

Selv venter jeg på ATI HD2900XT skjermkortet som kommer ca 14 mai. Der skal det komme versjoner med hdmi ut. Det skal også klare PCM 5.1 lyd sies det på nettet. Så da vil jeg for første gang få høre hd lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...det var jo et noe kryptisk svar Larsern

Jeg er egentlig ganske skuffet over utvalget hd spillere. Synes det er merkelig at det ikke finnes å få kjøpt noe annet omtrent en samsung og toshiba med tanke på at hddvd og blueray har vært tilgjengelig i snart et år.

Dersom microsofts nye xbox konsoll vil støtte å sende LPCM ut via HDMI ledningen den får, vurderer jeg å bytte ut min gamle xbox med en ny for å oppnå dette. Kommer antakelig til å kjøpe en kombi hddvd/blueray maskin om kanskje et års tid.
    I statene får de jo stand alone hd-dvd spillere fra 300 USD (1800 kroner).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare gled deg til vår-patchen til Xbox 360, da kommer du til å få vesentlig bedre lyd på 360'ien ifra HD-DVD filmer.. For det første blir det støtte for re-miksing til full-rate DTS(1,5mbit) istedet for dagens 640kbit AC3, og for det andre så kommer de til å fjerne "night-modus" begrensingen som idag blir lagt til på 360 pga. en ting de overså i AC3 enkoder modusen. Dette er i henhold til hva amir på Insider-tråden på AVS sier.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre, det er ikke planlagt å støtte LPCM på den nye Xbox-konsollen.. :-( Selv om den får HDMI, så kommer den til å få samme begrensninger som om den bruker optiske. Den eneste fordelen er at du får overført lyd og bilde via samme kabel.

Dersom du er ute etter LPCM bør du satse på en "skikkelig" HD-DVD spiller med HDMI ut. PS: Jeg har en ekstra Toshiba HD-DVD spiller (den amerikanske Toshiba HD-A1) som jeg skal selge, send meg en PM dersom du er intr..

OBS: Evt. flere spørsmål ang. 360 bør dere ta i riktig tråd..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå resatte jeg receiveren, og nå viser tone control BYPASS når bass og treble er satt til 0 slik som hos dere andre. Jeg aner ikke hva slags innstilling det var som gjorde at den viste 0, men noe må det ha vært...jaja - nå er det mulig å forholde seg til bruksanvisningen igjen i allefall, og det er jo fint
    Gutter - jeg setter pris på om dere kan hjelpe meg litt her, for dette blir mer og mer uforklarlig. Tone control viser BYPASS etter at jeg har resatt enheten, men med en gang jeg kjører YPAO etter det, så vises bass og treble som 0 igjen. Dette gjelder også etter at jeg har gjort manuelle endringer i forhold til YPAO slik at YPAO lampen i panelet slukkes. Såvidt jeg har forstått er det ingen av dere som har tilsvarende problem, og hos dere vises bypass hver gang treble eller bass settes til 0.

Dette fatter jeg lite av, og jeg finner ingenting om dette i manualen. Kan det være en software bug i min receiver mon tro eller kanskje en annen firmware versjon??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører vista på media center pcen min med et x-fi lydkort. Kobla til rx-v1700 med optical (spdif).

Si meg støtter denne forsterkern 44kHz pcm lyd over optical/coaxial koblinger?

Har en sånn test i windows der en kan velge hva den støtter over spdif. Har valgt 44kHz, 48kHz og 96kHz. Hvis jeg setter forsterkern i straight mode og går inn på set menu så signal info så setter forsterkern til å vise sampling.

Når jeg spiller 44kHz så viser forsterkern 48kHz.
    Når jeg spiller 48kHz så viser forsterkern 48kHz.
    Når jeg spiller 96kHz så viser forsterkern 96kHz.

Hva skjer med 44100Hz lydkilder? Skal vel bli 44kHz på forsterkern da? Ikke 48kHz som den viser? Er det vista/lydkort som er problemet? Eller er det forsterkern? Eller spiller den 44kHz men viser bare 48?

Noen som har en 44kHz kilde med optical/coaxial som kan teste (cd spillere har vel det kanskje i dag?)?

Merka meg også at Yamaha ikke støtter WMA Pro Audio slik Pioneer skal gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle nesten ha kontakta Yamaha og spurt dem angående den firmware oppdateringen for RX-V1700 som jeg fant. Hvis den passer for vår europeiske model så hadde vi i alle fall fått nyeste/samme firmware.

Siden den amerikanske modelen har et problem er det jo stor sannsynlighet for at våres model har det også.
    Jeg ringte til Yamaha Norge (lette en evighet etter supportavdelingen), og kom til slutt til en kar som jeg spurte om jeg kunne oppgradere firmwaren på min rxv1700 modell (via den amerikanske yamaha siden).

Han hadde ikke kjennskap til denne problemstillingen engang (typisk support:-D ), men anbefalte klokelig å IKKE legge inn amerikansk fw.

Jeg vet det er endel forskjeller på amerikansk og europeisk modell (bl. annet RDS radio kun på europa modeller, samt PAL støtte o.l.).

Konklusjonen er derfor inntil videre at INGEN bør legge inn ny fw inntil det evt. kommer ut på Yamaha Norges nettsider.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte til Yamaha Norge (lette en evighet etter supportavdelingen), og kom til slutt til en kar som jeg spurte om jeg kunne oppgradere firmwaren på min rxv1700 modell (via den amerikanske yamaha siden).

Han hadde ikke kjennskap til denne problemstillingen engang (typisk support:-D ), men anbefalte klokelig å IKKE legge inn amerikansk fw.

Jeg vet det er endel forskjeller på amerikansk og europeisk modell (bl. annet RDS radio kun på europa modeller, samt PAL støtte o.l.).

Konklusjonen er derfor inntil videre at INGEN bør legge inn ny fw inntil det evt. kommer ut på Yamaha Norges nettsider.
    Takker for svar

Men ingen som vet om rx-v1700 støtter pcm 44100Hz over coaxial/optical signal? Noen som har en cd spiller med coaxial/optical output som kan se hva som står under signal info på rx-v1700 når de spiller fra en slik kilde. Om det da står 44kHz eller 48kHz på receivern.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter - jeg setter pris på om dere kan hjelpe meg litt her, for dette blir mer og mer uforklarlig. Tone control viser BYPASS etter at jeg har resatt enheten, men med en gang jeg kjører YPAO etter det, så vises bass og treble som 0 igjen. Dette gjelder også etter at jeg har gjort manuelle endringer i forhold til YPAO slik at YPAO lampen i panelet slukkes. Såvidt jeg har forstått er det ingen av dere som har tilsvarende problem, og hos dere vises bypass hver gang treble eller bass settes til 0.

Dette fatter jeg lite av, og jeg finner ingenting om dette i manualen. Kan det være en software bug i min receiver mon tro eller kanskje en annen firmware versjon??
    Issue solved. Det viser seg at bass og treble viser 0 når man kjører YPAO med FLAT eller NATURAL innstillingen. Kjører man med FRONT innstillingen vises bass og treble som BYPASS i displayet når man setter tone controllen til 0.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spm ang "basic setup" av receiveren.

Bør man sette høytallerstørrelse ut i fra hvor dypt høytalerne kan spille?

YPAO detekterer alle høytalerne mine som LARGE, og setter delefilteret til 40.

I mitt hode gir dette ikke mening da mine Snell Acoustics fronter går ned til 32 hz. Senteren min fra B&W går ned til 60 hz, og bakhøytalerne mine (også B&W) går ned til 75 hz.

Blir det ikke da "teoretisk riktig", å sette front til Small, surroundhøytalere til Small, Fronter til Large, og sette delefilteret til 80 hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spm ang "basic setup" av receiveren.

Bør man sette høytallerstørrelse ut i fra hvor dypt høytalerne kan spille?

YPAO detekterer alle høytalerne mine som LARGE, og setter delefilteret til 40.

I mitt hode gir dette ikke mening da mine Snell Acoustics fronter går ned til 32 hz. Senteren min fra B&W går ned til 60 hz, og bakhøytalerne mine (også B&W) går ned til 75 hz.

Blir det ikke da "teoretisk riktig", å sette front til Small, surroundhøytalere til Small, Fronter til Large, og sette delefilteret til 80 hz?
    Front til large, senter og surround til small og deling på 80 kan være bra, jeg har senter til large men den går dypere enn din.

Prøv å lytt litt, noen ganger er front som small bedre også.

dag:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at YPAO systemet på våre modeller (1700 og 2700) også konfigurerer bass/LFE kanalen om jeg har forstått det korrekt.

Mitt spm:

for å la YPAO helt og holdent styre innstillingen av min SVS SB12 Plus, er det da nærliggende å sette innstillingene på den som følger:

phase: settes til 0
    gain: ca litt under halv styrke
    parametric eq: sette level på minimum (dette skal deaktivere både Q og Freq om jeg har forstått det riktig ut i fra manualen til SVS).
    crossover: disables
    Room comp: Bypass

http://www.lsound.no/webedit_images/10551_original.jpg

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •