Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 478
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    når dere har konfigurert receiveren med YPAO systemet - hva velger dere? "Natural", "Flat" eller "Front"?

Jeg er klar over at dette antakelig varier mye avhengig av hvilke høytalere folk har.

En svaket med rx-v1700 (som jeg har) kontra rx-v2700, er at 1700 modellen ikke tillater at man lagrer forskjellige YPAO oppsett slik 2700 modellen gjør, så testing av "Natural", "Flat" og "Front" blir en noe mer tungvint prosess med 1700 modellen da man må kjøre YPAO hver gang man vil høre forskjellen .

Hadde egentlig tenkt å teste ut forskjellen på "Natural", "Flat" og "Front" i går kveld, men da lov min bedre halvdel å sov, så jeg stod over

så hva synes dere der ute er den optimale YPAO settingen for deres høytalere? "Natural", "Flat" eller "Front"?
    Med engang jeg fikk receivern så kjørte jeg YPAO med standard innstillinger. Det ble ikke så bra. Menne var nok fordi den stod satt til natural i YPAO. Jeg har mye bedre front + center høyttalere enn bak høyttalere.

Så jeg resatte receivern, og satte den opp manuelt uten YPAO (ble faktisk ganske bra).

Skal ta å teste å kjøre YPAO igjen senere (en gang i fremtiden), men da med receivern satt til FRONT i YPAO.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Det jeg vil frem til er egentlig om jeg kan utnytte frekvensområdet til høyttalerne oppover mot 44kHz og at det ikke stopper på 20kHz (vet jeg ikke hører mye over 20kHz).

Det står jo: Frekvensomfang: 10Hz - 100.000Hz +0dB/-3dB på yamaha sin hjemmeside for 1700 og 2700.
    så vidt meg bekjent tillater ikke CD mediet andre frekvenser en de mellom 20 herz og 20 kiloherz, så jeg tror ikke det spiller noen rolle.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt meg bekjent tillater ikke CD mediet andre frekvenser en de mellom 20 herz og 20 kiloherz, så jeg tror ikke det spiller noen rolle.
    Har noen DVD audio plater med DTS 96/24.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sak jeg lurer på. Leser litt på avsforum tråden angående rx-v1700/2700.

I tidligere poster ser det ut som disse har et problem med lfe -10db på MPCM 7.1 fra hd-dvd og ps3.

Har disse receiverne et problem med -10db lfe på MPCM 7.1 kilder?

Noen som ser blueray fra ps3 eller bruker hd-dvd spiller til denne receivern som kan bekrefte dette?

Har jo tenkt å få meg dette etterhvert og hvis denne receivern har dette problemet bli det å levere den tilbake på elkjøp i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sak jeg lurer på. Leser litt på avsforum tråden angående rx-v1700/2700.

I tidligere poster ser det ut som disse har et problem med lfe -10db på MPCM 7.1 fra hd-dvd og ps3.

Har disse receiverne et problem med -10db lfe på MPCM 7.1 kilder?

Noen som ser blueray fra ps3 eller bruker hd-dvd spiller til denne receivern som kan bekrefte dette?

Har jo tenkt å få meg dette etterhvert og hvis denne receivern har dette problemet bli det å levere den tilbake på elkjøp i alle fall.
    Jeg gjorde grundig research på det samme innen jeg kjøpte Yamahaen. Det stod mellom den og en Pioneer. Meg bekjent har Yamaha rxv1700/rxv2700 INGEN LFE problemer mht. ukomprimert 5 eller 7 kanals lyd via HDMI lydsignal inn fra hddvd eller blueray spillere. Den nye Pioneer serien har dog dette problemet, men de har kommet med en software oppgradering som fikser problemet (krever dog at receiveren leveres til et service senter).

Jeg har selv desverre inntil videre kun en xbox 360 HDDVD spiller som kun kan sende flerkanalslydsignaler i form av optisk kabel inn til receiveren, hvilket umuliggjør ukomprimert flerkanalslyd (grunnet båndbreddebegrensningen optiske kabler har).

Det jeg er usikker på, er om man selv må justere LFE nivået manuelt på Yamaha receiverne til pluss 10 db ved ukomprimert MPCM lyd inn, eller om receiveren ordner dette på egen hånd.

Noen der ute som har testet dette med en hddvd eller blueray spiller mot rx-v1700/2700?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det står bare "bass 0" og "treble 0" på min. Er du sikker på at det står "bass bypass" og "treble bypass" på din? merkelig dette her.....
    Når jeg trykker inn control på receivern min :

Det står "bass bypass" istedenfor bass 0.
    Det står "treble bypass" i stedenfor treble 0.

vrir jeg da hjulet oppover kommer bass 0.5 etc. menne straks jeg tar det til 0 står det bass bypass.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde grundig research på det samme innen jeg kjøpte Yamahaen. Det stod mellom den og en Pioneer. Meg bekjent har Yamaha rxv1700/rxv2700 INGEN LFE problemer mht. ukomprimert 5 eller 7 kanals lyd via HDMI lydsignal inn fra hddvd eller blueray spillere. Den nye Pioneer serien har dog dette problemet, men de har kommet med en software oppgradering som fikser problemet (krever dog at receiveren leveres til et service senter).

Jeg har selv desverre inntil videre kun en xbox 360 HDDVD spiller som kun kan sende flerkanalslydsignaler i form av optisk kabel inn til receiveren, hvilket umuliggjør ukomprimert flerkanalslyd (grunnet båndbreddebegrensningen optiske kabler har).

Det jeg er usikker på, er om man selv må justere LFE nivået manuelt på Yamaha receiverne til pluss 10 db ved ukomprimert MPCM lyd inn, eller om receiveren ordner dette på egen hånd.

Noen der ute som har testet dette med en hddvd eller blueray spiller mot rx-v1700/2700?
    Les posten m@rkus til her: The Official Yamaha RX-V1700/RX-V2700 Thread - AVS Forum

Looks like the LFE is missing on RX-V1700 via the HDMI connection when playing hi-def discs (blu-ray and HD DVD). I picked up this unit last night and everything was working great until I started viewing Ice Age 2. I noticed a lack of bass and sure enough, while on that input, I ran the test tones and got nothing from my sub. Am I doing something wrong here? When I switched to my regular dvd input, I ran the test tones again but this time had bass output.

Dette er på side 24. Dette fortsette forbi side 30 menne har ikke komt lenger enda.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vrir jeg da hjulet oppover kommer bass 0.5 etc. menne straks jeg tar det til 0 står det bass bypass.
    Leser man bruksanvisningen står det skrevet noe om dette også. Se side 50, (i den svenske utg.)

Tips:"Tryck lämpligt antal gånger på TONE CONTROL
    för att välja BYPASS, så att tonklangsreglering
    kopplas ur".

Bare MÅ spørre: hva betyr "menne"? Tipper du mener "men"?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer med 1700 og bass på hverken Blu-Ray eller HD-DVD.. Eller.. Okey, naboene klager.. Men det er ikke. pga. mangel på bass..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Leser man bruksanvisningen står det skrevet noe om dette også. Se side 50, (i den svenske utg.)

Tips:"Tryck lämpligt antal gånger på TONE CONTROL
    för att välja BYPASS, så att tonklangsreglering
    kopplas ur".

Bare MÅ spørre: hva betyr "menne"? Tipper du mener "men"?
    Dette var ment som et svar til janullrich77. Ikke noe jeg lurte på.

menne = men (mer dialekt).

Så til tklev. Det var kjekt å høre

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilleggsopplysninger...:wink:

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pre + vanlige utganger

Spekulerer litt på 2700 og lurer litt på en ting..
    Jeg har 7 monoblokker, så hovedhøytalerene får kraft fra dem..
    Er det muligt å bruke høytaler utgangene til Yamahaen til satelitter i tillegg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar gutter. Tklev - du som har både blueray og HD-DVD up and running i tospann med 1700 receiveren - har du en kommentar til mitt innlegg #309? jeg undrer på om du selv må justere LFE nivået mht til LPCM eller om receiveren tar seg av dette automatisk.

Ellers må jeg si det er merkelig at det står bass og treble 0 på min receiver. Jeg antar det er forskjellige firmware versjoner på våre respektive receivere.

Som et siste punkt må jeg nevne at navnet "janullrich77" nå er noget uheldig. Jeg likte ham før, men nå er jævelen avslørt for EPO doping. Uansett er det vanskelig for meg å endre navn i forumet, så dere får bare leve med det

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Spekulerer litt på 2700 og lurer litt på en ting..
    Jeg har 7 monoblokker, så hovedhøytalerene får kraft fra dem..
    Er det muligt å bruke høytaler utgangene til Yamahaen til satelitter i tillegg ?
    Det er mulig å bruke både pre-out og høyttalerutgangene samtidig, ja. Men gain får du ikke justert individuelt mellom disse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm - har oppdaget noen annet pussig. på alle inngangene min (CD, DVD, Tuner etc.) står det bass 0 og treble 0 - men på inngangen "multi channel input) så står det "Tone Bypass" - der får jeg heller ikke lov å justere tone settingene. Merkelig dette her.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Det er mulig å bruke både pre-out og høyttalerutgangene samtidig, ja. Men gain får du ikke justert individuelt mellom disse to.
    Takk for svar =) Ny problemstilling nå =) hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm - har oppdaget noen annet pussig. på alle inngangene min (CD, DVD, Tuner etc.) står det bass 0 og treble 0 - men på inngangen "multi channel input) så står det "Tone Bypass" - der får jeg heller ikke lov å justere tone settingene. Merkelig dette her.
    Vi skulle nesten ha kontakta Yamaha og spurt dem angående den firmware oppdateringen for RX-V1700 som jeg fant. Hvis den passer for vår europeiske model så hadde vi i alle fall fått nyeste/samme firmware.

Siden den amerikanske modelen har et problem er det jo stor sannsynlighet for at våres model har det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Takk for svar =) Ny problemstilling nå =) hehe.

Hm på side 25 i min rx-v1700 bok står det:

When you make connections to the pre out jacks, do not make connections to the speakers terminals.

Regner med at hvis du f eks pre amper frontene dine kan du da ikke bruke front l/r på receivern til høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm på side 25 i min rx-v1700 bok står det:

When you make connections to the pre out jacks, do not make connections to the speakers terminals.

Regner med at hvis du f eks pre amper frontene dine kan du da ikke bruke front l/r på receivern til høyttalere.
    Da tok vi et skritt tilbake igjen =/ Takk for svar...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel praktisk sett er det mulig, det har jeg testet. Om det er skadelig, eller om det gir nedsatt lydkvalitet i en av endene vet jeg sannelig ikke..

For noe møl. :wink:

Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •