Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    gjelder ikke denne problemstillingen for rx-v1700? bare rx-v2700?

mvh
    jk
    Vet ikke, men skulle kanskje tro de ikke er helt ulike i pre out utgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fins det en firmware oppdatering for rx-v1700?

Ser det står noe nederest på denne siden: RX-V1700

RX-V1700 / HTR-6090 FIRMWARE UPDATE NOTICE

Kanskje ok hvis den fikser potensielle feil? Ofte forsterkerne ligger på lager en stund.

Kjøpte min denne måneden. Menne så på eska at det stod oktober 2006.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Fordi man kobler kilder som CD-spiller direkte i den dedikerte forforsterkeren for best mulig lyd i stereo. RX-V2700 er kun koblet til en prosessorinngang for å slippe å flytte på en mengde kabler når man skal se film.
    Har vurdert en slik løsning selv, men uten å ha hørt hva slags forbedring av stereolyd en får, er jeg i utgangspunktet skeptisk til forbedringspotensialet. En dedikert stereoforforsterker fremstår for meg som en ekstremt dyr kabel mellom kilde og effekforsterker, ihvertfall hvis surroundforsterkeren er noenlunde oppegående. Men temaet er vel det samme som i en annen tråd, nemlig hva som betyr mest for lydgjengivelsen; høyttalere, kilde, forforsterker, effekforsterker, rommet, kabler etc.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har vurdert en slik løsning selv, men uten å ha hørt hva slags forbedring av stereolyd en får, er jeg i utgangspunktet skeptisk til forbedringspotensialet. En dedikert stereoforforsterker fremstår for meg som en ekstremt dyr kabel mellom kilde og effekforsterker, ihvertfall hvis surroundforsterkeren er noenlunde oppegående. Men temaet er vel det samme som i en annen tråd, nemlig hva som betyr mest for lydgjengivelsen; høyttalere, kilde, forforsterker, effekforsterker, rommet, kabler etc.
    Da vil jeg gjerne få invitere deg på demo for å oppleve forskjellene. Dette er definitivt noe annet enn kabelteori, og de lydmessige forskjellene kan bli mye bedre med enn dedikert forforsterker enn en "alt-i-ett-boks". Det er klart at det vil bli et fordyrende ledd, men forforsterkerbiten er en ekstremt viktig del av den totale lydkjeden.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du som stereo pre mellom receiver og effekttrinn, Anfield?

Jeg forstår at om man bruker en stereo pre mellom receiver og effekt vil man ha muligheten å bruke denne eksterne forforsterkeren til kilder man ikke vil bruke en receiver til, (som for eksempel en CD-spiller), men hvordan signaler fra en reciever med en pre-out som i utgangspunktet er dårlig blir forbedret ved å koble den via en ekstern forforsterker til effekttrinnet ser jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig en RX-V1700. Er egentlig fornøyd med den. Kjøpte den siden den kan takle MPCM 5.1/7.1 (5.1 er mest intressangt for meg).

Men dette med mulig dårlig pre amp utganger bekymrer meg litt.

Har Tannoy Eyris 3 front, Tannoy Eyris C center, og noen eldre Tannoy mercury mm/m4 bak.

For et par mnd siden fikk jeg et bra tilbud på Eyris 3 + C brukt for 9000 så jeg slo til.

Flere sier at disse Eyris 3 høyttalerne fortjener en bedre forsterker (gjerne en effekt forsterker). Syns det virker bra jeg da men (men som sagt har aldri hørt dem på en effekt forsterker). Virker ut som det er nok effekt i denne forsterkern for min bruk.

Menne hadde vært greit å ha mulighet for effekt forsterker hvis jeg f eks kjøpte en rotel effekt forsterker i fremtiden for å hente ut litt bedre lyd fra frontene mine (hvis det er bedre lyd å hente da?).

Noen som har noe å si angående RX-V1700 sine front pre amp utganger? Noen som bruker effekt forsterker på denne receivern? Noen som har målt utgangene?

Audioholics sin 2700 kan vel ha hatt en feil? Rart hvis Yamaha lager dårligere pre amp utgaver på 07 modell i forhold til 06 modell?

Menne er Yamaha RX-V1700 en dårlig forsterker for Tannoy Eyris 3? Virker da ut som det er nok krefter. Høres bra ut (menne har ikke testa noen andre forsterkere i denne klassen). Så jo testen av rx-v1700 på lydogbilde. Stod den mangla en tanke i øvre mellomtone, ellers meget bra. Menne på testen av eyris stod det vel også at de mangla litt i øvre mellomtone. Så siden begge mangler litt i øvre mellomtone skulle det vel være bra match (lol)?

Så fikk jeg jo eyrisene for 9000, og rx-v1700 for 8500. Skal jeg begynne med en annen forsterker blir det jo fort dyrt...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Hva bruker du som stereo pre mellom receiver og effekttrinn, Anfield?
    Arcam FMJ C31, som det står i signaturen min.... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av mattmann
    Jeg forstår at om man bruker en stereo pre mellom receiver og effekt vil man ha muligheten å bruke denne eksterne forforsterkeren til kilder man ikke vil bruke en receiver til, (som for eksempel en CD-spiller), men hvordan signaler fra en reciever med en pre-out som i utgangspunktet er dårlig blir forbedret ved å koble den via en ekstern forforsterker til effekttrinnet ser jeg ikke.
    Du gjør jo ikke signalene og lydkvaliteten til receiveren noe bedre ved denne løsningen, men oppnår et bedre lydmessig resultat i ren stereo. For å ta mitt eget tilfelle:

Jeg har koblet fra preout på 5200ES til TAPE/PROC-inngangen på C31. Til filmbruk aktiverer jeg da den inngangen og C31 går i passiv modus og sender signalet upåvirket igjennom til effekttrinnet.

Jeg har CD og LP koblet til C31 og da er selvfølgelig ikke prosessorinngangen aktivert. Da bruker jeg anlegget som et rent stereooppsett med pre, effekt og kilde uten å koble til eller fra noen kabler.

Noe mer kostbart, men det beste fra begge verdener....

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da vil jeg gjerne få invitere deg på demo for å oppleve forskjellene. Dette er definitivt noe annet enn kabelteori, og de lydmessige forskjellene kan bli mye bedre med enn dedikert forforsterker enn en "alt-i-ett-boks". Det er klart at det vil bli et fordyrende ledd, men forforsterkerbiten er en ekstremt viktig del av den totale lydkjeden.
    Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg, og vurderer fortsatt en slik løsning, men det er en price/performance avveining :-)

Men jeg vil veldig gjerne fortsette å ha sub både til film og musikk. Har da vurdert å koble sub til pre-out på stereoforforsterken (den aktuelle kandidaten har dobbelt sett pre-outs), fortelle surroundreceiveren (hvor pre-out front L/F er koblet til AV-inngangen på stereoforforsterkeren) at jeg ikke har sub og dermed rutes LFE til frontene. Skaper dette noen utfordringer jeg bør tenke på i forkant?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam FMJ C31, som det står i signaturen min.... ;-)
    Aha, la ikke merke til at signaturen var forskjellig fra minhjemmekino-profilen.
    Lurte godt på hvor du hadde gjemt tokanals forforsterker på bildene dine.

Du gjør jo ikke signalene og lydkvaliteten til receiveren noe bedre ved denne løsningen, men oppnår et bedre lydmessig resultat i ren stereo.
    Ja, nettopp. Dette er en god løsning for kilder du ønsker å ha i best mulig stereo, det begge fra begge verdener. Dette er kanskje løsningen jeg kommer til å velge med tiden. Fortsatt litt ergelig at ikke pre-out utgangene på receiverne vi snakker om har blitt prioritert litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fins en firmware oppdatering til 1700. Vet ikke om denne gjelder for de modellene som selges i Norge da men. Noen som vil teste?

Fikk info om dette her: The Official Yamaha RX-V1700/RX-V2700 Thread - AVS Forum

Offisiel link til pdf (pdf har firmware update link i seg): RX-V1700

La en kopi av pdfen her: http://home.c2i.net/micropop/rxv1700/1700.pdf
    La en kopi av firmware her: http://home.c2i.net/micropop/rxv1700...6090update.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du tak i firmwaren? den offisielle siden etterspør jo brukernavn og passord når man trykker på linken for nedlasting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Hvordan fikk du tak i firmwaren? den offisielle siden etterspør jo brukernavn og passord når man trykker på linken for nedlasting.
    Jeg registrerte meg som bruker å lata som jeg bodde i alabama. Gikk fint det (lol).

Noen som vil prøve den firmwaren (skeptisk selv siden vi vel har europeisk model, spørs om firmwaren er 100% identisk)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...ok

Dog vil jeg ikke anbefale oss her i Norge å ta sjansen på å legge inn denne med en gang - jeg tror de har andre spillere i USA en vi her i Norge har...og det er litt kjedelig å risikere å trikse til en forsterker til ti tusen før man vet med sikkerhet om opppdateringen er kompatibel med våre forsterkere.

Men klart...om noen vil være prøvekanin så gjerne for meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen ting... i manualen på side 50 for rxv1700 står det at man kan trykke gjentatte ganger på tone control for å velge bypass. dette skal koble ut tone control justeringen av bass og diskant.

dette stemmer ikke. på min forsterker veksler den kun mellom "bass" og "treble" når jeg gjentatte ganger trykker på tone control knappen.

løsningen blir selvfølgelig å sette både bass og treble til 0, men det er merkelig at det står man kan velge bypass i manualen på side 50.

Noen andre som har samme erfaring som jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen ting... i manualen på side 50 for rxv1700 står det at man kan trykke gjentatte ganger på tone control for å velge bypass. dette skal koble ut tone control justeringen av bass og diskant.

dette stemmer ikke. på min forsterker veksler den kun mellom "bass" og "treble" når jeg gjentatte ganger trykker på tone control knappen.

løsningen blir selvfølgelig å sette både bass og treble til 0, men det er merkelig at det står man kan velge bypass i manualen på side 50.

Noen andre som har samme erfaring som jeg?
    Syns å huske at det stemmer ja. Menne hvis du satte den til Bass 0 kom det vel opp Bass Bypass? Samme med treble 0 ble Treble Bypass? Ikke 100% sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det står bare "bass 0" og "treble 0" på min. Er du sikker på at det står "bass bypass" og "treble bypass" på din? merkelig dette her.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det står bare "bass 0" og "treble 0" på min. Er du sikker på at det står "bass bypass" og "treble bypass" på din? merkelig dette her.....
    Er på jobb nå. Må sjekke når jeg kommer hjem.

En ting jeg lurer på. I manualen står det:

Frequency Response
    CD to Front L/R, Pure Direct ........... 10 Hz to 100 kHz, +0/–3 dB

Har den kun frequency respons opp til 100kHz på analog cd inngang? Eller har den opp til 100kHz på alle innganger inklusiv digitale?

Mine Tannoy Eyris 3 skal støtte opptil 44kHz. Selv om vi ikke hører mye over 20kHz står det i tannoy sin intruksjon at med å øke frekvens responsen med 2 oktaver hjelper på tid og fase respons innen det hørbare området igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom du bruker analog inngang vil jeg tro det er cd spilleren som styrer frekvensområdet siden det er der DA konverteren ligger. receiveren forsterker vel bare signalet ubehandlet med mindre man bruker digitalinngangen.

Men sikker er jeg ikke....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når dere har konfigurert receiveren med YPAO systemet - hva velger dere? "Natural", "Flat" eller "Front"?

Jeg er klar over at dette antakelig varier mye avhengig av hvilke høytalere folk har.

En svaket med rx-v1700 (som jeg har) kontra rx-v2700, er at 1700 modellen ikke tillater at man lagrer forskjellige YPAO oppsett slik 2700 modellen gjør, så testing av "Natural", "Flat" og "Front" blir en noe mer tungvint prosess med 1700 modellen da man må kjøre YPAO hver gang man vil høre forskjellen .

Hadde egentlig tenkt å teste ut forskjellen på "Natural", "Flat" og "Front" i går kveld, men da lov min bedre halvdel å sov, så jeg stod over

så hva synes dere der ute er den optimale YPAO settingen for deres høytalere? "Natural", "Flat" eller "Front"?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom du bruker analog inngang vil jeg tro det er cd spilleren som styrer frekvensområdet siden det er der DA konverteren ligger. receiveren forsterker vel bare signalet ubehandlet med mindre man bruker digitalinngangen.

Men sikker er jeg ikke....
    Det jeg vil frem til er egentlig om jeg kan utnytte frekvensområdet til høyttalerne oppover mot 44kHz og at det ikke stopper på 20kHz (vet jeg ikke hører mye over 20kHz).

Det står jo: Frekvensomfang: 10Hz - 100.000Hz +0dB/-3dB på yamaha sin hjemmeside for 1700 og 2700.

Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •