Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 478
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hvor/hvordan legger du inn kode 7E3A som er "load memory 6"?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også endelig kommet igang med surround i stua. Fikk min RX-V1700 i går. koblet den sammen med mine snell type EIV som bi-ampede fronter fronter, små B&W stativhøytalere bak som jeg koblet til surround utgangen, LCR600 senter og SVS sb12 plus sub i hjørnet.

Først av alt...gud hjelpe meg så lang tid det tar å montere opp slike systemer:-D - er fullstendig klar over at jeg er førstereisegutt i dette gamet, men jeg holdt vel på i en 6-7 timer - men morro var det:-D

Jeg har aldri hatt sub før, og resultatet var imponerene, men til tider synes jeg det blir litt i overkant med bassrumling med dette systemet kontra det jeg hadde med min gamle denon 2 kanals forsterer - men alle her er vel enige om at Yamaha har et veldig markeringsbehov i de lavere frekvenser, så det er vel slik det skal være når man kjøper dette merket. - moro til film i allefall, men jeg synes det kan være litt i overkant mye bass til stereobruk - selv med pure direct aktivert slik at suben ikke benyttes.

Da er det endelig blitt fredag, og jeg ser frem til å komme hjem etter jobb i dag og kose meg med finjustering av anlegget. Leste også bibelen (les bruksanvisningen i går) god og tjukk bok får en si.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamahaen gir deg mulighet til å justere frekvensgangen manuelt akkurat som du vil både på sub og fronter, så det ikke romler.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Dag. et kort spm til deg følger her - om jeg har forstått det riktig overstyrer vel pure direct instillingen min egene manuelle justerering for bassfrekvenser på fronthøytalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk gud for det!

I pure direct låter det "bøtte" i rommet mitt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjører YPAO finner den ut av distanse og størrelse etc helt perfekt, men det som er pussig er at det kan virke som det er mye sterkere bass og mere mettet/bedre lyd i pure direct modus en når jeg kjører stereo modusen i 2 kanaler. jeg finner det rart at det er langt kraftigere bass i pure direct modus en når jeg kjører 2 channel stereo modus, som jo bruker subwooferen.
    noen som har en forklaring på dette?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du er "riktig" lyd av de 2? Kan jo være at den justerer bassen ned hvis den ikke er helt bra. Minner om at du må plassere høyttalerne dine mest mulig optimalt FØR du kjører YPAO. Altså best mulig lyd i pure direct først.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rx-v1799

hei
    lurte på om noen har en formening om hvordan yamaha og klipsch passer sammen? og om denne receiveren har krefter nok til at jeg burde spandere rc-64 center(sikler på den) kontra rc 62 center fra klipsch, lurer også på om hvordan dere eventuelt er fornøyd /missfornøyd med videokonverteringsbiten og romkorreksjonen.

på forhånd takk
    jk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kun hatt denne receiveren i et par dager, og er fortsatt i teststadiet av den, men er så langt meget fornøyd. jeg bruker oppkoverting av komponentsignaler fra xbox360 samt hdmi passthrough for dvd spilleren min. bildekvaliteten er presis slik den var da jeg tidligere kjørte kildene rett inn i lcd tven min - så jeg skal ikke klage på bildedelen av receiveren - den fungerer aldeles utmerket. YPAO systemet fungerer også bra for min del i alle fall, men jeg tror at systmet til Pioneer samt Audyssey nok er minst på høyde om ikke bedre.

høytalerne dine kan jeg desverre ikke uttale meg om - men receiveren min (rxv1700) er svært kraftig. den står oppført til å klare 7 ganger 130 watt i 8 ohm.

Alt i alt er jeg uansett meget fornøyd med receiveren så langt, og stereo messig har den løftet lyden opp et lite hakk kontra det jeg hadde med min 10 år gamle men fortsatt gode denon stereo forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Når jeg kjører YPAO finner den ut av distanse og størrelse etc helt perfekt, men det som er pussig er at det kan virke som det er mye sterkere bass og mere mettet/bedre lyd i pure direct modus en når jeg kjører stereo modusen i 2 kanaler. jeg finner det rart at det er langt kraftigere bass i pure direct modus en når jeg kjører 2 channel stereo modus, som jo bruker subwooferen.
    noen som har en forklaring på dette?
    opplever akkurat det samme........mye mer balanse i lyden med YPAO og subber aktivert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    opplever akkurat det samme........mye mer balanse i lyden med YPAO og subber aktivert.

hei
    har opplevd det samme med marantz sr 7001 og klipsch, løsningen var som wizkid sier jeg måttte jobbe litt mer med plasseringen av frontene i pure direct
    jk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mindre korreksjon RK kjører jo bedre resultat har jeg erfaring med. Og her har det i begynnelsen vært noe så inni gransskogen korrigert. Nå har plasseringen tatt over for det symetriske og estetiske.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hei
    har opplevd det samme med marantz sr 7001 og klipsch, løsningen var som wizkid sier jeg måttte jobbe litt mer med plasseringen av frontene i pure direct, de måtte ca 20 cm lenger ut fra veggen så roet bassen seg og lydbilde åpnet seg mer, kjørte så rk igjen , da ble det mindre forskjell mellom å kjøre med audessey eller i pure direct.

jk
    Dette understreker jo betydningen av å være nøye med plasseringen av utstyret først, så kan romkorreksjon være det siste lille ekstra. At det ble bedre med romkorreksjon før justeringen av høyttalerplassering betyr jo at romkorreksjonen måtte korrigere mer pga "feilplassering" enn etter, ergo større forskjeller (til det bedre) med romkorreksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine høyttalere er optimalt plassert i rommet.

Midbassen er korrigert kraftig på begge fronter, uten at jeg opplever det som et problem, tvert imot er det jo derfor jeg er så glad i romkorreksjon :-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Hvis jeg skulle brukt effekt forsterker ville jeg valgt en annen modell.
    Hva ville du valgt da? RX-V1700, eller noe fra en annen produsent?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hei,

noe fra en annen produsent, alternativt 2700 med en stereo preamp mellom seg og effekt, som Anfield og Akto.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med pre-out fra receivere, men når du sier å legge en dedikert forforsterker (gjerne 2kanals) mellom Yamahaen og et sluttrinn, mener du at man kobler denne til pre-out fra Yamahaen? Hvorfor forsvinner ikke poenget da denne i utgangspunktet er dårlig?

Takk for svar!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi man kobler kilder som CD-spiller direkte i den dedikerte forforsterkeren for best mulig lyd i stereo. RX-V2700 er kun koblet til en prosessorinngang for å slippe å flytte på en mengde kabler når man skal se film.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    gjelder ikke denne problemstillingen for rx-v1700? bare rx-v2700?

mvh
    jk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    gjelder ikke denne problemstillingen for rx-v1700? bare rx-v2700?

mvh
    jk
    Håper det ikke gjelder 1700. Noen som bruker effekt forsterker på 1700?

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •