Yamaha RX-V1700/2700 surround reciever - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forsterkeren låter veldig bra på egenhånd, vurderer ikke ekstra effekt forsterker i kinoen. Derfor valgte jeg nettopp RXV-2700, som er veldig kraftig med høy dempingsfaktor.
    Muligheten for tweaking av subbene ga meg klart bedre bassrespons, kan ikke få fullrost Yamaha nok for denne muligheten.

Problemet Audioholics pekere på er noe jeg ikke ville likt å tenke på, men det må jo sies at man skal spille veldig høyt for å ha trøbbel med dette på RXV 2700. Sikkert ikke noe stort problem i praksis.

Hvis jeg skulle brukt effekt forsterker ville jeg valgt en annen modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det var en produksjonsfeil på den 1700 receiveren som audioholics testet? lyder merkelig at pre ampen er svak på denne og fungerer utmerket på 2700 - jeg ville tro at de var bygget på "samme lest" mht til produksjonskostnader??

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Kanskje det var en produksjonsfeil på den 1700 receiveren som audioholics testet? lyder merkelig at pre ampen er svak på denne og fungerer utmerket på 2700 - jeg ville tro at de var bygget på "samme lest" mht til produksjonskostnader??
    Ehh, det var 2700 de testet.. Fant ikke noen test av 1700..?

Yamaha RX-V2700 Receiver Review — Audioholics Home Theater Reviews and News

Preamplifier Performance
    The RX-V2700 preamp output drive was a bit disappointing and a step backwards from its predecessor

The Inputs can handle 2.7Vrms unclipped!

Outputs Deliver nearly 3Vrms output before the receiver shut down, but FFT distortion becomes very high once output exceeds 1.25Vrms.

Editorial Note on Preamp Clipping
    We would prefer to see Yamaha employ a preamp capable of delivering 2Vrms unclipped to ensure a wider variety of power amplifiers can be mate well. If for example you choose a power amp with the typical 29dB gain structure (THX standard), you would only be able to deliver about 155wpc (1.25 * alog(29/20)) continuously unclipped into an 8 ohm load. A preamp capable of delivering 2Vrms unclipped would allow the amp to deliver over 400wpc into an 8 ohm load!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    upps, sånn går det når man kun leser tråden og ikke testen

For min del er dette dog ikke viktig da jeg ikke har tenkt å ha egne effektblokker i den lille stua vår.

Hadde vært utrolig kuult, men dette ville innebært omtrent skilsmissegrunn vil jeg tro mht til manglende WAF faktor.

Tro meg....jeg kjempet LENGE for å få lov til å pusse støvet av min relativt store Snell EIV og dra de opp fra kjelleren til fordel for et par små B&W stativhøytalere som jeg hadde som fronter før...

RXV1700 ligger i bestilling for min del nå...kan nesten ikke vente til den leveres - blir morro å prøve surround for første gang.

Ang. waf faktor...har forresten også kjøpt en SVS SB12 Plus som heller ikke akkurat ga noen pluss i margen hos min bedre halvdel, men det går bra sålenge vi gjemmer den under et hjørnebord hvor den ikke kan ses

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kjøpte meg en RX-V1700 på elkjøp i ålesund i går. Har tannoy eyris 3 og eyris c forran og noen eldre tannoy mercury mm/m4 bak (bruker ikke sub da husvert sikkert ikke ville likt det).

Pruta den ned fra 10k til 9,5k (ikke all verden). 30 dagers full returett hvis jeg ikke var fornøyd. Så da slo jeg til. Sa at jeg skulle ha en ny og ikke en ustillingsdemo modell. Han sa han hadde 1 igjen på lager så det var ikke noe prob.

Tok ca 15 minutt før lageret kom med kassa. Lang ventetid.

Kom hjem og pakka opp. Null isopor i eska. Forsterkern var det bare surra noe boble plast rundt. strøm kabel og am antenne manglet. Paprika var det på fjernkontrollen. Vel skal ha meg en tur tilbake å kreve 1500 til i avslag hvis jeg skal godta denne brukte modellen i alle fall.

Uansett jeg fikk den kobla opp (brukte strøm kabel fra en gammel pc).

Kobla til front høyttalerne i bi-amp modus. Kobla high frequency til front på forsterkern. Og low frequency til surround back. Brukte straight slo på forsterkern og satte den til bi-amp on. Regner med at det er riktig?

Forundra meg over at en må ta i ekstra for å kjøre banan pluggene igjennom plasten første gangen. Snodig.

Uansett noen ting jeg lurer på:

1. Forsterkern støtter MPCM lyd fra dts-hd kilder etc over hdmi sant (har ikke kilde å teste med enda)? Får ATI HD2900 14 mai, så da kjører jeg hd-dvd med lyd og bilde over hdmi til forsterkern fra pcen.

2. Savner en loudness knapp (bass bost) når jeg spiller lavt. Syns den er litt slapp i bassen på lavt volum. Er det ikke en slik knapp? Hva blir regnet for å være lavt her tro. 45-25 (bassen er litt slapp her syns jeg)?

3. Yapo setupen vet jeg ikke om var perfekt. Den satte mine tannoy bak høyttalere til small (specen på de sier de skal gå ned til 38Hz 6,5" elementer).
    Den satte min center til small. Skal gå ned til 52Hz (sikkert riktig med small her). Og Tannoy Eyris 3 frontene til large (skal gå ned til 44Hz 7" elementer). Skal ikke da bak høytallerne mine være large?

Uansett syns stort sett pure direct hørtes bedre ut en yapo snodig. Pure direct ignorer den ting som large small speakers, avstand etc eller?

4. Så var det fjernkontrollen da. Tenkte jeg skulle lære den koden til skjermen min. Setter fjernkontrollern på source. Trykker DTV så holder jeg nede learn i 3 sek. Så sier fjernkontrollen error. Prøver å bruke en clear i følge manualen da blir det også error. Hver gang den error greia kommer er det bare å ta ut batteriene og sette dem inn igjen da....

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal ta deg god tid til å lese bruksanvisningen. Der står alt du spør om og litt til. Prøv å kjøre YPAO og mens du leser kan du trykke på "Enhanced" for å få litt loudnesseffekt. Deretter kan du programmere en og en knapp fra din TV-fjernis. Det er veldig fort gjort.
    Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en "night effekt" også?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Kobla til front høyttalerne i bi-amp modus. Kobla high frequency til front på forsterkern. Og low frequency til surround back. Brukte straight slo på forsterkern og satte den til bi-amp on. Regner med at det er riktig?
    Kun dersom du har vært i "Advanced Menu" og valgt bi-amp modus.

1. Forsterkern støtter MPCM lyd fra dts-hd kilder etc over hdmi sant (har ikke kilde å teste med enda)? Får ATI HD2900 14 mai, så da kjører jeg hd-dvd med lyd og bilde over hdmi til forsterkern fra pcen.
    Du vil kun få bilde dersom det skjermkortet støtter HDCP.

2. Savner en loudness knapp (bass bost) når jeg spiller lavt. Syns den er litt slapp i bassen på lavt volum. Er det ikke en slik knapp? Hva blir regnet for å være lavt her tro. 45-25 (bassen er litt slapp her syns jeg)?
    Ref. "Advanced Menu". Det er lite slapp bass fra RX-V2700 for å si det sånn. Sjekk om du har aktivert "Night Mode". Den skal ikke være aktivert.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    upps, sånn går det når man kun leser tråden og ikke testen

For min del er dette dog ikke viktig da jeg ikke har tenkt å ha egne effektblokker i den lille stua vår.
    Vel, jeg har ikke merket noe problem med effektforstkerne mine enda, men kanskje jeg ikke har spilt tilstrekkelig høyt? Den kan vel i teorien uansett drive dem høyt nok, er vel mer ett spørsmål om hvor mye støy/clipping som kommer.. hmf.. Må nesten prøve å teste med litt skikkelig høytspilling..
    Bah.. Ikke noe problem å spille høyt iallefall.. Men, jeg har ingen "gull-ører".. såh..

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du værden for en lang tråd dette har blitt, så jeg tolker det dit at Yamaha ruler igjen. Selv wizkid er tilbake til Y igjen

Er det noe stort plus og oppgradere fra RXV2500 til en 1700 eller 2700 ?

1) Jeg bruker den ikke som HDMI switch (HDMI fra DVD rett i TV, Komponent rett i Projektor).

2) Pre out Front rett i Zapsolute mk4.2 (tror ikke mye på at Y lager dårlig pre-out) Er det noen som har Service manual på denne, så send gjerne noen bilder fra Pre-Out trinnet (jeg har manual på 2500 og det er gjort helt etter "boka").

3) Spennende med Bass/LFE management, men pass på så ikke elementet ryker (+3dB på f.eks. 30Hz er mye, dobbelt effekt for å være nøyaktig...)

4) Fremdeles like god "pure direct" går jeg ut fra..

5) De som savner Loadness (bruk minne instillinger til å gjøre alt du vil og du har vel fortsatt 6 minne posisjoner ?) Dette er en av de mange ting jeg syns Y er veldig bra på.

6) Fjernkontroll, er denne fremdeles like ubrukelig i mørket (ser slik ut på bildene) ?

7) er den fortsatt like j..la varm som 2500 ?

8) har den no bedre / annerledes romkorrigering en 2500 mht. flere måleposisjoner, ikke bare sweetspot ?

Mye spørsmål, beklager det men orket ikke å lese hele tråden

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye har ordnet seg ja med min 1700 ja.

Hadde satt biamp til on ja. Var det første jeg gjorde

Fikk 1000 kr til i avslag siden den hadde vært testa av en annen kunde.

Fjernkontrollen var det noe feil med. Fikk ny og da virka learn funksjonen sånn som den skulle.

Ikke spør meg hva yapo hadde gjort. Men den hadde gjort noe dumt med eq (stod til peg var det vel), ble mye bedre når jeg satte den til none. Så satte jeg parameter eq level til front. Stilte manuelt inn hele forsterkern i dag og da ble det endel bedre ja. Får nok gjøre litt til fin tuning (masse å sette seg inn i). Menne greie menyer og grei manual.

Enhanced 2ch hørtes ut som en liten boost ja. Teste litt mer med den. Testa også enchanced 7ch men da måtte jeg dempe bak høyttalerne mine med -3db (sikkert fordi de er mer lettdrevne).

Har ikke hatt disse tannoy 3 høyttalerne så lenge. Syns bassen er litt slap i forhold til resten av lyden fra dem. Kanskje jeg må spør litt mer under høyttaler forumet. Kanskje det er høyttalerne som er slik...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Adressèrbare sluttrinn for bl.a mulighet åt bi-ampe dine høyttalere"

Leste dette i en anmeldelse, betyr det at alle slutt trinnene er "programerbare". Eksempel, brukes ikke Surround bak, så kan disse konfigureres som Front #2 (f.eks. til å fore diskant/mellomtone) og at Normal Front utg. betjener Bass elementene i samme kasse (bi wireing) ?

I såfall må alle effekt trinnene være like, noe som er svært uvanlig

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spør meg hva yapo hadde gjort. Men den hadde gjort noe dumt med eq (stod til peg var det vel), ble mye bedre når jeg satte den til none. Så satte jeg parameter eq level til front.
    Hei Magnusr,
    På min RXV2500 så kjører jeg alltid YAPO kalibreringen med Front og Flat innstilling. Dette betyr at den bruker lydsignaturen til dine Front HT som "referanse" og tuner de andre opp mot disse. Detter fungerer overraskende bra syns jeg (og veldig raskt). Sørg for at alle vinduer etc er lukket (minst mulig egenstøy i rommet). Denne "verdien" lagrer jeg i minne # 1 (referanse).

Etter dette er det bare å leke. Filmspor krever mye mere SUB level, full guffe på surround HT etc. Jeg lagrer dette som filmlyd i minne 5 og 6 (ennå mere trøkk i bassen på 6).

Musikk som spilles på dagtid av sønn (trance) er i minne 3 (moderat med sub addon, ren stereo). Minne 4 er med samme innstilling, men med bakkanaler aktivert (7 kanals stereo) osv.

Jeg tror det er få Yamaha eiere som helt har fortått hvor bra dette er, så det er bare å lese og lære. Fjernkontrollen er forøvrig veldig avansert i seg selv. ALLE kommandoer kan du sende til Receiver (krever litt erfaring, men displayet på fjernkontrollen lar deg styre abselutt alt.. Jeg lagde en tråd om dette en gang i tilfelle noen vil prøve)

/L

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye har ordnet seg ja med min 1700 ja.

Hadde satt biamp til on ja. Var det første jeg gjorde

Fikk 1000 kr til i avslag siden den hadde vært testa av en annen kunde.

Fjernkontrollen var det noe feil med. Fikk ny og da virka learn funksjonen sånn som den skulle.

Ikke spør meg hva yapo hadde gjort. Men den hadde gjort noe dumt med eq (stod til peg var det vel), ble mye bedre når jeg satte den til none. Så satte jeg parameter eq level til front. Stilte manuelt inn hele forsterkern i dag og da ble det endel bedre ja. Får nok gjøre litt til fin tuning (masse å sette seg inn i). Menne greie menyer og grei manual.

Enhanced 2ch hørtes ut som en liten boost ja. Teste litt mer med den. Testa også enchanced 7ch men da måtte jeg dempe bak høyttalerne mine med -3db (sikkert fordi de er mer lettdrevne).
    Fint det ordnet seg. Har du sjekka receivermanager? Tror det skal være en link i denne tråden en plass. Morsomt og oversiktlig. Jeg bruker YPAO,(ikke! yapo eller yaop), deretter fin-jusser jeg til min personlige smak. Enhanced 2ch er selvsagt til musikk. 7 ch er vel litt spesiell syntes jeg å lese, men det er ikke fordi dine bakhøyttalere er lettdrevne at du hører de godt. Det er bare sånn, (hos meg også).

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Du værden for en lang tråd dette har blitt, så jeg tolker det dit at Yamaha ruler igjen. Selv wizkid er tilbake til Y igjen

Er det noe stort plus og oppgradere fra RXV2500 til en 1700 eller 2700 ?

1) Jeg bruker den ikke som HDMI switch (HDMI fra DVD rett i TV, Komponent rett i Projektor).

2) Pre out Front rett i Zapsolute mk4.2 (tror ikke mye på at Y lager dårlig pre-out) Er det noen som har Service manual på denne, så send gjerne noen bilder fra Pre-Out trinnet (jeg har manual på 2500 og det er gjort helt etter "boka").

3) Spennende med Bass/LFE management, men pass på så ikke elementet ryker (+3dB på f.eks. 30Hz er mye, dobbelt effekt for å være nøyaktig...)

4) Fremdeles like god "pure direct" går jeg ut fra..

5) De som savner Loadness (bruk minne instillinger til å gjøre alt du vil og du har vel fortsatt 6 minne posisjoner ?) Dette er en av de mange ting jeg syns Y er veldig bra på.

6) Fjernkontroll, er denne fremdeles like ubrukelig i mørket (ser slik ut på bildene) ?

7) er den fortsatt like j..la varm som 2500 ?

8) har den no bedre / annerledes romkorrigering en 2500 mht. flere måleposisjoner, ikke bare sweetspot ?

Mye spørsmål, beklager det men orket ikke å lese hele tråden

/L
    1. Jeg peiser alt av bilde inn i 2700 og bruker HDMI 720p til PJ.

2. Er sikkert mulig å laste ned servicemanual på Yamaha-sidene fra USA?

3.Skal være på smertegrensa.

4.Fremdeles like god "pure direct" ja. Men bedre med RK i FLAT :-D

5.Riktig, veldig bra. Men det er også Pioneer syntes nå jeg.

6.Fjernkontrollen bør du lære deg før lyset går ja.

7.Hot stuff.

8.Ikke flere posisjoner nei, men jeg sitter stort sett på samme plassen så hva en skal med det? nei ikke vet jeg! Ellers litt nye lyder de bruker i testen ved RK.

Ellers er oppløsningen/diskantområde mye bedre enn mine tidligere Yamahaer. I kombo med Rotel 1092 syntes jeg tinitusen min stabiliserte seg :-D Ellers kommer det vel flere utbrudd etterhvert som jeg får være alene til helgen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Fjernkontrollen er forøvrig veldig avansert i seg selv. ALLE kommandoer kan du sende til Receiver (krever litt erfaring, men displayet på fjernkontrollen lar deg styre abselutt alt.. Jeg lagde en tråd om dette en gang i tilfelle noen vil prøve)

/L
    Har du link til den tråden? Skjønner ikke helt hva du mente med det jeg siterte.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Wizkid, jeg kan ane at du er fornøyd ja, dersom du tenkte på link til "IR Coder" jeg engang ga ut, så finner du den her:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...receivere.html

Det er en stund siden jeg programerte Fjernkontrollen min med disse codene.
    Men dersom du følger tråden, så har jeg full kontroll over alle seks minne posisjonene i min V2500, noe som desverre ikke er "out of the boks".

Timingen på disse to svarene, kom litt i utakt, beklager det

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, den linken (Ir Coder) til Yamaha var vist død, må prøve å finne en ny...

Edit: Finner ingen aktive linker lenger på Yamaha Ir Coder.
    Er dette "hemmelig" nå eller ?

Veldig irriterende, men jeg har en printout og scanner for de som trenger..

/L

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av de linkene på side 2 i denne tråden du mener?

LINK

Kanskje er det denne: RX-VX700_EXIR_rev1

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Fint det ordnet seg. Har du sjekka receivermanager? Tror det skal være en link i denne tråden en plass. Morsomt og oversiktlig. Jeg bruker YPAO,(ikke! yapo eller yaop), deretter fin-jusser jeg til min personlige smak. Enhanced 2ch er selvsagt til musikk. 7 ch er vel litt spesiell syntes jeg å lese, men det er ikke fordi dine bakhøyttalere er lettdrevne at du hører de godt. Det er bare sånn, (hos meg også).
    receivermanager? Må vel ha com port da? Ingen av mine pcer har det....

Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •