Pioneer 916 Overload - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, virker merkelig at såpass mange her sliter med overload på både 916 og 915. Jeg har hatt 915 siden den ble lagt ut for salg, og har ikke fått overload på den én eneste gang, på tross av at den har fått prøve seg på mange høyttalere, noen med skikkelig grisere impedanskurver (f.eks. XTZ 99 W2MT, som i følge test i det dansk blad faller helt ned i 2,6 ohm ved ca. 40 Hz, hvis hukommelsen min stemmer). Kjører den nå med Focal.JMlab spectral 913, og audiopro i senter og bak, og kan se film med volumet på -0dB uten at 915 klager..naboer derimot, er en helt annen sak. Hadde vært spennende å tatt kontakt med Pioneer for å høre hva dem har å si om saken egentlig, for virker som om folk har helt forskjellige erfaringer med 915/916. Men dere som sliter med dem, kan jo vurdere en brukt 1015 eller en ny 1016, for steget opp i krefter er stort, selv om prishoppet ikke er altfor ondsinnet for lommeboka.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Belastingen som høyttaleren utgjør for forsterkeren består jo av (minst) to deler. Det ene er impedansen som gjerne kan komme ned i 2 ohm, men det er også et spørsmål om faseforskyvninger. Jeg har ikke fagkunnskapen om dette i ryggraden, men mener det har noe med hvor hurtig høyttaleren omsetter signalet den blir matet med, jo større fasedreining desto vanskeligere last vil den utgjøre for fosterkeren.

Med mine JMLab DB26K2 går 915 i protect rundt -25 dB, litt avhengig av musikktypen. Like før den går i protect blir lyden grøtete og klart forvrengt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •