Jeg har fått Pioneers nye AX4ASi i hus, og fått testet den litt den siste måneden.

Når jeg satte den opp første gangen, så kjørte jeg MCACC romkorreksjonen dems, da fikk jeg ett resultat, alle høytallere ble satt til 3 meter (Har 6.1 system), og alle frekvenser var på 0, det samme var level på hver enkelt høytaller. Jeg tenkte dette var sikkert rett.

Lyden var meget god og ingenting å klage på.

Så kjøpte jeg en ny CD spiller i går, så jeg tenkte å lage en MCACC med kun frontene for å sjekke forskjell på det og Pure Direct innstillingen. Da så jeg at den stile frekvenser med mange forskjellige innstillinger i de forskjellige frekvensområdene.

Dette syntes jeg var litt rart i forhold til første gangen, så jeg kjørte den en gang til med alle høytallere i gang. Da satte den høytallerene på riktig avstand i forhold til hvordan de står, fronter 3.1,. center 3m, sideghøytaller venstre til 0.7m osv. Og dele frenvensene likt med forskjellige tall i frekvensområdene.

Gjorde jeg noe feil første gang?

Jeg testet kun litt kjapt med "Twister" i DTS, siden det var siste film jeg så, og jeg syntes at lyden jeg fikk første gang, noe som nesten er fabrikk innstilling var mer detaljert og hadde ett større lydbilde, enn det den nye innstillingene hadde.