Forforsterker til Cls-215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker til Cls-215

Noen som vet om en grei forforsterker som passer bra ilag med cls-215 og MA oberon 6.1?
    Det bør være bass/diskant instillinger på den, og det må gå ann å skru opp mye.
    Har thule pr100 fra før, og på den går det ikke skru noe særlig høyt opp, så er nødt å koble til data.
    Prisklasse ca 3500kr, kan godt være brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Jannis
    Det bør være bass/diskant instillinger på den, og det må gå ann å skru opp mye.
    Det "bør" vel helst ikke stillest på. Men det er vel "smag å behag"

Sitat Opprinnelig postet av CV-Jannis
    Har thule pr100 fra før, og på den går det ikke skru noe særlig høyt opp, så er nødt å koble til data.
    Prisklasse ca 3500kr, kan godt være brukt.
    Tror egentlig ikke du vil kunne spille så mye høyere om du kjøper en ny forforsterker...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bedre å ha en dedikert EQ om du skal begynne å stille bass,mellomtone og diskant enn å bruke det som er på normale for/forsterkere.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er bedre å ha en dedikert EQ om du skal begynne å stille bass,mellomtone og diskant enn å bruke det som er på normale for/forsterkere.
    Finnes det noen Hifi' Eq'er der ute? Jeg har bare sett PA eq'er som jeg husker hvertfall. Jeg hadde akuratt samme problemet som CV-jannis da jeg også hadde thule. Alt for lite bass, men da P3 kom i hus var saken en helt annen!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det måtte nok ha blitt PA ja, men i denne sammenhengen tror jeg ikke det er så farlig

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nok.. Men jeg tenker litt på utsende også.. Greit nok høyttalerne ser ikke så bra ut, men forforsterker, effektforsterker gjør jo det, og da hadde ikke jeg villet lempet en pa sak oppå der igjen! Men jeg tror at Parasounden kommer til å gjøre en bra jobb jeg!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    sant nok.. Men jeg tenker litt på utsende også.. Greit nok høyttalerne ser ikke så bra ut, men forforsterker, effektforsterker gjør jo det, og da hadde ikke jeg villet lempet en pa sak oppå der igjen! Men jeg tror at Parasounden kommer til å gjøre en bra jobb jeg!
    hva med og ikke legge den oppå? PA EQene (de dyre) er vanvittig gode og koster flesk..

gjem den bak racket og du har bass til tusen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var da liten å søt. Bare gjemmer den unna litt. No spesiellt bedre kontroll over frekvensene får man ikke. Pyle PPEQ-231 2-Channel 31-Band Graphic Equalizer

Litt harry å se på kanskje men....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, må ikke ha den oppå, men den må uansett ligge i nærhten og det blir ekstra rot av det! Men Nå har han kjøot seg en Parasound P3 da så får vi se. Det skjedde mye med mitt anlegg da jeg fikk min!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Tror egentlig ikke du vil kunne spille så mye høyere om du kjøper en ny forforsterker...
    Problemet er vel at det ikke er kraftig nok signal ut fra thule'n til å drive MA 6.1 skikkelig. Hvis han kjøper en ny forforsterker som leverer nok strøm til å drive dem fullt ut så vil han kunne spille mye høyere, og sannsynligvis få litt bedre lyd også, låter neppe optimalt om man kjører på maks signal ut fra preampen ;-)

MA følger vel profesjonell standard og er dermed litt mere tungdrevne enn hifi effektforsterkere, men det finnes mange hifi forforsterkere som klarer å drive profesjonelt utstyr fullt ut.

A

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et anna eksempel, jeg prøvde en gammel NAD 3020 som preamp på Oberon 6.1.. det var ialfall ikke noen suksess... lyden ble skikkelig vrengt lenge før det ble "høyt nok"... men så er den gammal og da..

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Finnes det noen Hifi' Eq'er der ute? Jeg har bare sett PA eq'er som jeg husker hvertfall. Jeg hadde akuratt samme problemet som CV-jannis da jeg også hadde thule. Alt for lite bass, men da P3 kom i hus var saken en helt annen!
    På 80 tallet og tidlig 90 var det "in" med EQ... , så det er vel bare og prøve og finne noe brukt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Et anna eksempel, jeg prøvde en gammel NAD 3020 som preamp på Oberon 6.1.. det var ialfall ikke noen suksess... lyden ble skikkelig vrengt lenge før det ble "høyt nok"... men så er den gammal og da..
    Jeg har også dårlige erfaringer med NAD som preamp, hadde en 3020i som jeg brukte som preamp for ca 15år siden. Den hadde problemer med å drive endel profesjonelle forsterkere, måtte skru opp til kl 14-15 for å få høy lyd på noen effektforsterkere, og i et par tilfeller hadde den ikke nok strøm til å drive dem til maks. Men selve lyden var helt grei. Hadde en 3020 på lån i et par-tre-fem år også, men den testa jeg aldri preamp delen på.
    Har inntrykk av at NAD har litt pinglete volt ut fra preamp delen og heller har lettdrevne effektforsterkere. Effekt-delen i 3020 klarte lett en discman å drive ihvertfall, med ganske bra resultat faktisk
    Har liten erfaring med andre NAD modeller enn 3020 og 3020i, regner egentlig med at en rendyrket preamp fra NAD er litt mere allsidig enn de integrerte?

Skal du handle EQ så anbefaler jeg deg å se etter en brukt profesjonell EQ, sjekk bruktannonsene på Lydforum.com :: Vis Forum - Bruktmarked (finnes endel andre steder med brukt pro-utstyr også, skal se om jeg finner linkene seinere)
    Men når du får deg ny forforsterker er det ikke sikkert du trenger EQ lenger ;-)

A

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    På 80 tallet og tidlig 90 var det "in" med EQ... , så det er vel bare og prøve og finne noe brukt

hehe.. ja det husker jeg nå.. Mitt første Aiwa anlegg med CD og Dobbel kasett hadde 5 bånds EQ, og da je skurdde opp den helt til høyre fikk jeg skikkelig grombass!! hehe.. høyttalerne var så tunge at jeg så vidt ikke greide å balansere de på lillefingeren!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Jeg har også dårlige erfaringer med NAD som preamp, hadde en 3020i som jeg brukte som preamp for ca 15år siden. Den hadde problemer med å drive endel profesjonelle forsterkere, måtte skru opp til kl 14-15 for å få høy lyd på noen effektforsterkere, og i et par tilfeller hadde den ikke nok strøm til å drive dem til maks. Men selve lyden var helt grei. Hadde en 3020 på lån i et par-tre-fem år også, men den testa jeg aldri preamp delen på.
    Har inntrykk av at NAD har litt pinglete volt ut fra preamp delen og heller har lettdrevne effektforsterkere. Effekt-delen i 3020 klarte lett en discman å drive ihvertfall, med ganske bra resultat faktisk
    Har liten erfaring med andre NAD modeller enn 3020 og 3020i, regner egentlig med at en rendyrket preamp fra NAD er litt mere allsidig enn de integrerte?

Skal du handle EQ så anbefaler jeg deg å se etter en brukt profesjonell EQ, sjekk bruktannonsene på Lydforum.com :: Vis Forum - Bruktmarked (finnes endel andre steder med brukt pro-utstyr også, skal se om jeg finner linkene seinere)
    Men når du får deg ny forforsterker er det ikke sikkert du trenger EQ lenger ;-)

A
    Bruker en NAD 114 til Oberon 6.1 jeg og er strålende fornøyd (når jeg spiller i stereo)
    Kl 1 begynner det å bli sinnsykt høyt og lyden vrenger seg ikke på noen måte
    114 er jo heller ikke helt ny, men er noen år nyere enn 3020i da:P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Bruker en NAD 114 til Oberon 6.1 jeg og er strålende fornøyd (når jeg spiller i stereo)
    Kl 1 begynner det å bli sinnsykt høyt og lyden vrenger seg ikke på noen måte
    114 er jo heller ikke helt ny, men er noen år nyere enn 3020i da:P
    Også er 114 en ren forforsterker og ikke en 'halv' integrert, tror det er litt bedre kvalitet i din enn i den jeg brukte gitt

En brukt NAD forforsterker kan jo kanskje være et billig svar på CV-Jannis sitt spørsmål også?

A

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en 114 jeg også. Kjøpte den ny for mange år siden. Funker veldig bra men den har bygd seg et lite problem og det er at den lekker som en sil mellom kanalene (ingangene). Dog heldigvis ikke alle. Så den skal nok få gå av med pensjon om ikke så lenge.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Også er 114 en ren forforsterker og ikke en 'halv' integrert, tror det er litt bedre kvalitet i din enn i den jeg brukte gitt

En brukt NAD forforsterker kan jo kanskje være et billig svar på CV-Jannis sitt spørsmål også?

A
    Ja det er sant
    Bruke en C370 som forforsterker til min gamle Carver, ble MYE bedre med 114

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min Parasound p3
    Fått testa litt men ikke så mye, og første jeg legger merke til er at lyden er myye finere enn før, helt forandret.
    kan også skru opp så mye som jeg har bruk for, og kan jo også stille bass/treble.
    SÅ er veldig fornøyd
    Den er veldig rå og se på også!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en bekjent som også er veldig fornøyd med 114. Jeg vil også anbefale NAD S100. cw-fan snakket om at det var en brukt på nett til 2000kr. Hvis den er i grei stand burde det være et kjempekjøp!

btw Revox: Hvem er det du har bilde av? ;p

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •