Ny forsterker(e), kombi surround/stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker(e), kombi surround/stereo

Har hatt litt utskiftninger på AV-fronten iår og er nå kommet til at det er forsterkeren sin tur til å byttes ut. Benytter idag en eldre Denon forsterker (uten pre-out) som ikke er noe særlig til musikk i stereo men absolutt grei til film.

Som Ole Brumm vil jeg ha ja takk - begge deler, har etterhvert skjønt at man skal temmelig langt opp i pris for å få begge deler. Derfor tenkte jeg i ett klart øyeblikk at jeg går for en surround som er god til film og samtidig har pre-out som jeg kan kjøre front til en ren stereoforsterker i muskedunder-klassen.

Har idag Triangle høyttalere som er veldig kresne i toppregisteret og følgelig bør mates med noen "varme" watt.

Stiller med blanke ark og er mottakelig for alle forslag, tenker prisramme 10-15.000 i første omgang. Har lest og tittet litt på HK's Thule Spirit IA100stereoforsterker som har fått mange lovord, noen som kjenner denne?

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...ort_Soelv.htm#

Hva med surround? Da denne kun skal kjøre center og surround og videreformidle signaler til sub trenger den ikke være noe kraftwerk (sub'en er veldig aktiv).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt de, men ia75 skal være bedre? kanskje derfor ia100 har gått ned i pris.
    trafo er forøvrig samme størrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme "problem"

Jeg er i samme båt, har triangle antal og noxa major og trenger ny(e) forsterker til kino/musikk.. Virker ikke som det er barebare å få i pose og sekk. Har i dag en sony str-db840, og trianglene fortjener noe bedre! :-D
    Takker derfor også for alle innspill!

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Henger meg på eg og..

Eg har bestemt meg for triangle altea, noxa major og khos. Så eg trenger ein surround forsterker til disse. tenkte eg skulle få lånt diverse forsterkerer til ein demo og hørra ka så passer best. Hadde vore kjekt å hørt om nåken fant ein surround forsterker så passer.. skal sei i frå vist eg finner ein god kandidat..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott om du hadde testet noen forsterkere og delt inntrykket med oss Sphinx:-D

Har tenkt litt på receiver i klassen til ax2. noen som vet om denne ville drevet antalene bra? (Prøver å vente med receiverkjøp til hdmi 1.3 kommer da.. )

sett at man finner en effektforsterker som har "varm" klang, hvor viktig er det å matche receiver med denne for å bevare klangen?

Har fått inntrykk av at rør passer trianlene godt? finnes det noen god effektrøramp til disse under 10k? og funker det med vanlig receier + effektrøramp? Kanskje du ratata har noen tanker om det?

Er ganske ny innenfor hifi-verdenen, så alle forslag vurderes..

Føler at dette går inn under samme spørsmål som Ratata har, så jeg lager ikke en ny tråd for meg selv..

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing

Klart eg kan ta å skriva litt om erfaringane mine etter eg har testa..:-D

Skal først å fremst testa: Denon, onkyo, pioneer og så har eg litt lyst te å få testa arcam. Trur kansje arcam er ein bra match med disse høytalerene..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere bør vurdere Primare SPA21.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dere burde prøve Electrocompaniet ECi-4(eventuelt oppgradert til 5) eller noen monoblokker derifra. så nettopp 2 stk aw 220 blokker til en pris av 14 000,- noen som egentlig ikke er så veldig gale med tanke på hva de presterer.
    Dette er en billig inngang til "HIGH-END" til en veldig god pris. jeg sliter også med den litt lyse diskanten, men etter jeg fikk EC, er kontrollen der oppe helt enorm!

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...7076;start=0#0

Tatt fra www.hifisentralen.no
    ELECTROCOMPANIET AW 220 Monoblokker:
    Sted: Fredrikstad
    Tlf: 91608486
    Pris: 14000

Strøkne blokker selges..Har emb,manualer,bevis..
    Selges kun sammen

Ring 91608486 eller mail : larsen11@hotmail.com

Rune L

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Primare koster jo fort dobbelte av f.eks. ax2. så ny blir det nok for dyrt.. men har jo alltids bruktmarkedet:-D
    ville den drevet antalene bra, eller ville jeg trengt en effektforsterker til primaren også? Men så har ikke primare romkorreksjon,hdmi osv som jeg er litt fasinert av(men ikke prøvd vel og merke... )

EC-forsterkerne frister jo skikkelig, men de er jo litt dyre. Spesielt siden jeg også bør skifte ut sonyreceiveren etterhvert, den har pre-out riktignok men..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.E.G
    Takker for svar. Primare koster jo fort dobbelte av f.eks. ax2. så ny blir det nok for dyrt.. men har jo alltids bruktmarkedet:-D
    ville den drevet antalene bra, eller ville jeg trengt en effektforsterker til primaren også? Men så har ikke primare romkorreksjon,hdmi osv som jeg er litt fasinert av(men ikke prøvd vel og merke... )

EC-forsterkerne frister jo skikkelig, men de er jo litt dyre. Spesielt siden jeg også bør skifte ut sonyreceiveren etterhvert, den har pre-out riktignok men..
    Hva skal du med HDMI, romkorreksjon osv? HDMI får man jo gjennom egne, eksterne switcher og romkorreksjon.. tja... jeg har mine meninger om romkorreksjon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er kanskje ikke nødvendig, men så kommer True-hd osv snart, hadde vel da vært kjekt å hatt HDMI 1.3..

hvordan er lydsignaturen i electrocompaniet? Ville EC-effektforsterker passet sammen med en yamaha, pioneer receiver?

Arcam er interessant da den får mye skryt for musikalskhet. Ville AVR-250 eller 350 drive Antalene uten hjelp fra effektforsterker?

Hva med denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/11446/cat/13 Parasound 2250? noen kommentar?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå Yamaha RX-V659 som en ren surroundforsterker, denne skal kun drive surround, center og formidle signaler til sub'en. Preout til frontkanalene der Thule Spirit IA100 skal piske Trianglene med generøse watt i vanlig stereo og håndtere frontkanalene under film-modus...

V659 kan jeg få til 4000, Thule'n ligger til 6400 på HK...

2 cents for your thoughts!! :-)

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte å anbefale Pioneer som surr forsterker, men mine erfaringer er at disse er en smulle kvasse i toppen...
    Som effektforsterker er VIncent kanskje et godt alternativ, da disse er ganske varme av seg i klangen.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har hørt så virker Yamaha'ene veldig musikalske og "bløte". Uansett, denne skal jo bare kjøre surroundkanalene mens Thulen sannsynligvis får kremjobben med stereo/front.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kjenner Yamaha RX-V659 eller Thule'n?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •