Hvilken surroundforsterker med XLR (balansert)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hvilken surroundforsterker med XLR (balansert)

Hei,

jeg skal ha meg ny surroundforsterker og den skal være med balaserte utganger (XLR). Noen gode forslag til merker, modeller jeg bør se på.
    Kabelstrekket fra pre-surroundforsterker til effektforsterkerene vil bli fra5 til 15 meter.

Takker på forhånd for gode tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rabagast
    Hei,

jeg skal ha meg ny surroundforsterker og den skal være med balaserte utganger (XLR). Noen gode forslag til merker, modeller jeg bør se på.
    Kabelstrekket fra pre-surroundforsterker til effektforsterkerene vil bli fra5 til 15 meter.

Takker på forhånd for gode tips!
    Generelt er det vel prosessorer med høye ambisjoner som har slike utganger, selv om det nok finnes unntak. Selv kjenner jeg til Krell, Sunfire, Arcam, Lexicon og etter hvert Elektrokompaniet ec 4.9. Enkelte har balanserte utganger til frontkanalene og rca til de øvrige. Det er mange gode forslag, og jeg tror de fleste oppegående forretninger har en eller flere modeller. Felles for de alle er PEENG. Grunker. STÅL. Cash!! Mange.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Felles for de alle er PEENG. Grunker. STÅL. Cash!! Mange.
    Helt riktig! Det koster virkelig alt for mye med balanserte prosessorer... Blir vel fort 20-30k for sunfire, krell og liknende... Meridian har vel også balanserte prosessorer?
    Tror ikke det finnes recievere som har dette, men der kan jeg ta feil? ;-)

Et billigere alternativ er outlaw sin prosessor, selges bare i 'junaiten' men kan importeres for ca 10k.

Hva er EC 4.9? En surround prosessor fra EC eller bare en 6-kanals preamp uten noen dekodere innebygget?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Hva er EC 4.9? En surround prosessor fra EC eller bare en 6-kanals preamp uten noen dekodere innebygget?

A
    Ja. Kommende 6-kanalsutgave av EC 4,8. Stereoutgaven (EC 4,8 ) er tildels lyrisk omtalt i siste fidelity, og har mulighet til å innstallere 4 kanaler til. Uten dekoder.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric Hifi har en C2 til salgs for en kunde. De skal ha 22K for den, løp og kjøp!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Lyric Hifi har en C2 til salgs for en kunde. De skal ha 22K for den, løp og kjøp!
    Enig.... Parasound C2 er heftig heftig..... Kjenner en i Frankrike som byttet fra C1 til C2.....for senere bytte til Lexicon MC12. C2 var den prosessor som var best til musikk av alle tre. Den var også mest brukervennlig, og selv om MC12 var heftigere på kino, ga den definitvt mest for pengene. Kanskje du får prutet den litt også...tror de har hatt den en stund.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, det var ikke en luxman C2 til 22k ops: hehehe! Syns det var en noe stiv pris med en gang :-D

Den EC'en blir vel bra dyr tenker jeg, og det kan jo funke men krever jo en voldsomt avansert prosessor i dvd-spilleren. Ergo en veldig dyr spiller i tillegg til den dyre preampen.
    En stor fordel er jo at preampen ikke blir utdatert? Er jo bare å hive inn flere kanaler etter som surroundformatgalskapen vokser.... :roll:

A

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lykkelig eier av EC 4.9 med 6 kanaler. Det er som nevnt ovenfor en ren preamp. Mener prisen var veiledende 28k for 2 kanalsutgaven. Uansett en god forsterker, men fjernkontrollen kommer i tillegg (ECT2, både IR og radio), den kan da også styre f.eks. den ikke ankomne EC multispilleren. Egentlig må jeg innrømme at fjernkontrollen er er så tøff at den nesten er med på jobb...

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Hva med og bruke denne på sin eksisterende reciever?

http://www.dolphinmusic.co.uk/page/s...roduct_id/3503

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •