Sony STR-DA5200ES reciver tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 292
    Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frittfall
    Å teipe sendere forran på receiveren og sånn virker litt hjemme-mekket i forhold liksom.
    Å feste en bitteliten selvklebende IR-emitter foran på en receiver som allikevel står bortgjemt, f.eks. på kontoret som i mitt tilfellet, ser ikke jeg på som et stort problem.:-D

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er effektdelen i denne? (Mulig det står tidligere i tråden, men orker ikke lese alt..) Sony påstår 7x120watt i 4ohm, men hva klarer den egentlig i 8 ohm?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målinger tatt fra 'Hjemmekino' nr 02/2007

8Ohm DD5,1: 5*68W
    4Ohm DD5,1: 5*90W
    8Ohm PCM: 2*123W
    4Ohm PCM: 2*185W

Så Sony har nok påskrytt seg litt krefter, men men...

EDIT: leif (typisk)

OBS OBS: FEIL MÅLINGER !! Se post #166 =)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er feil måleresultater. De riktige resultatene står i boksen med tekst, ikke den grafiske fremstillingen av effekten!!!
    Og da hjelper det betydelig på resultatene!

Har ikke bladet foran meg, så kan ikke oppgi de riktige resultatene Hjemmekino publiserte for denne receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en ikke har behov for scaler funksjonaliteten er kanskje 3200 et like bra valg? Er klar over at den kun har 2 stk HDMI-innganger. Den er ihvertfall lagervare mange steder. Jeg har bestilt 5200, men vet ikke om jeg vil vente enda over 1 mnd på den.

Gunnar

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Dette er feil måleresultater. De riktige resultatene står i boksen med tekst, ikke den grafiske fremstillingen av effekten!!!
    Og da hjelper det betydelig på resultatene!

Har ikke bladet foran meg, så kan ikke oppgi de riktige resultatene Hjemmekino publiserte for denne receiveren.
    Ja, stemmer. Var det ikke noe snakk om her på forumet at det var feil måleresultater i forrige nr av Hjemmekino?

Anyways, her er de korrekte resultatene =]

STR-DA5200ES
    Effekt stereo 8Ohm 0,7% THD: 130W
    Effekt stereo 4Ohm 0,7% THD: 132W
    Effekt 5.1 8Ohm 0,7% THD: 103W
    Effekt 5.1 4Ohm 0,7% THD: 115W

Signal/støyforhold stereo: 93,9dB
    Signal /støyforhold DD5.1 Front: 93,3dB
    Dempefaktor: 40
    Strømforbruk ved 5x1 W: 137W
    HDMI versjon: 1.2
    Mål: 430x175x470 mm
    Vekt: 16kg

Tok med litt mere info, skader vel sikkert ikke.
    Til en sammenligning har Marantz SR701 (den som fikk 'best i test'
    Effekt stereo 8Ohm 0,7% THD: 123W
    Effekt stereo 4Ohm 0,7% THD: 185W
    Effekt 5.1 8Ohm 0,7% THD: 101W
    Effekt 5.1 4Ohm 0,7% THD: 136W

Så mtp at Sony sier den leverer 7*120W 4Ohm så er det ikke så veldig langt ifra sannheten. eller?

Hadde tenkt til å bruke en effekt på center'n i mitt oppsett, og la receiver'n ta seg av front og side når jeg ser film. Og da selvfølgelig kun receiver til front i stereo. Det ser ut som om den har nok av krefter, så regner med dette skulle gå greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    Å feste en bitteliten selvklebende IR-emitter foran på en receiver som allikevel står bortgjemt, f.eks. på kontoret som i mitt tilfellet, ser ikke jeg på som et stort problem.:-D
    Neida, akkurat den delen der er ikke så forferdelig å se på, men så må man vel ha strøm og slikt i tillegg? I hver ende? Ser bare for meg at den løsningen vil være mindre pen i forhold, for det blir vel en boks som må stå synlig i stua? Med strømkabel for å kunne få sendt noe signal noe sted. Mulig jeg har misforstått helt nå, men trodde at om jeg fikk tak i en slik IR-repeater, så vil den få alt den trenger ferdig i kabelen, og at det bare vil være ett lite "øye" jeg enkelt kan gjemme bort.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frittfall
    Neida, akkurat den delen der er ikke så forferdelig å se på, men så må man vel ha strøm og slikt i tillegg? I hver ende? Ser bare for meg at den løsningen vil være mindre pen i forhold, for det blir vel en boks som må stå synlig i stua? Med strømkabel for å kunne få sendt noe signal noe sted. Mulig jeg har misforstått helt nå, men trodde at om jeg fikk tak i en slik IR-repeater, så vil den få alt den trenger ferdig i kabelen, og at det bare vil være ett lite "øye" jeg enkelt kan gjemme bort.
    Boks og boks. IR-mottakeren min er en liten sak på 2x8cm, og denne må nok være synlig ja. Men det er bare tilkoblingsblokken som trenger strømtilførsel, ikke mottaker og emittere. Så mye synlig blir det ikke hvis du kan skjule denne.

Men hvis du går for en IR-mottaker, pass på at du ikke plasserer den for nærme en plasma eller LCD skjerm. Den vil plukke opp støy/interference fra skjermen, og vil dermed lyse konstant. Det finnes mottakere som er "plasmasikre", men disse er ganske dyre.:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Hjertelig takk for godt tips! Har en plasma hengende over, så greit å vite at den kan lage forstyrrelser for en IR-mottaker dersom jeg ender opp med en slik. Den boksen din på 2x8 cm hørtes jo ikke avskrekkende ut den heller såklart, men for en slik løsning ser det ut til at jeg må bygge selv og prøve og feile litt. Koster jo etpar tusen for de mottakerne jeg har fått anbefalt (Xantech), og da er det litt skummelt å skulle handle inn i håp om at jeg skal få det til å fungere. Hadde vært elegant å få det til på den måten, men om jeg er entusiast nok til å bruke så mye tid og penger på det, dersom jeg kan løse deg med en enkel ir-repeater til noen hundrelapper... Hehe..

Synes bare det er så merkelig at det er så vanskelig å oppdrive informasjon om dette. Jeg trodde dette var ett behov som fler og fler fikk, og at det også er derfor receivere har slike inn/utganger, samt flere soner. Alikevel finnes det flere dokumenter som omhandler produksjon av margarin enn det finnes dokumenter om hva som er tenkt brukt opp imot denne inngangen. Lettere frustrert nå!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk så vidt testet denne hos meg, men stusset litt på lyden. Jeg er vant med HK330, og syns selv ikke denne ga meg en for lys diskant. S'ene til Morten Harket er og blir grusomme på 5200ES. Jeg stilte treble til -7, uten at dette hjalp utrolig mye. De var ikke perfekte på HK'en heller, men en god del bedre.

Er det mulig eksemplaret mitt var defekt? Det var tross alt en 'bulk' på topplokket.

Den fungerte utmerket på trance og annen musikk (diskantmessig).
    Skal det jo nevnes at jeg bruker Kappa 600 som også er kjent for å være ganske lyse i toppen, men dette var ikke noe problem med HK'en.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Fikk så vidt testet denne hos meg, men stusset litt på lyden. Jeg er vant med HK330, og syns selv ikke denne ga meg en for lys diskant. S'ene til Morten Harket er og blir grusomme på 5200ES. Jeg stilte treble til -7, uten at dette hjalp utrolig mye. De var ikke perfekte på HK'en heller, men en god del bedre.

Er det mulig eksemplaret mitt var defekt? Det var tross alt en 'bulk' på topplokket.

Den fungerte utmerket på trance og annen musikk (diskantmessig).
    Skal det jo nevnes at jeg bruker Kappa 600 som også er kjent for å være ganske lyse i toppen, men dette var ikke noe problem med HK'en.
    Hva var kilden din? Var det like ille på alle lyttevolum? Prøv å aktivere "analog direct" (husker ikke i farte den riktige betegnelsen, men første knapp til venstre over "hjulet" på fjernkontrollen). Den gav en markant forbedring og roet lydbildet endel når jeg testet lyddelen her hjemme hos meg.

Nå skal det også sies at min opplevelse med H/K er at de kan være noe "fete" i klangen, og kanskje ikke så lik Sonyen i lydsignatur.

Beklager om det var dårlig forklart, men håper du "tog an"....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg prøvde HD970 med nordöst dreamcaster og PS3 med HDMI Realcable. Hørtes ganske likt ut. Mens vi er inne på det, er det flere som syns PS3'en spiller mere bass enn andre kilder? Kanksje jeg surrer :S
    Det var ikke like ille diskant over hele fjæla, mest da jeg spilte høyt.
    Jeg husker noe ang den analog direct, men ikke spør om den stod på eller ikke

Tar en rå-kjangs og satser på at forsterkern duger når jeg får testet litt mere. Bare få den fra avshop først...
    Takk Anfield =D

EDIT: leif

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevne at mine erfaringer ikke er de samme som dine. Ingen harde s'er å finne i mitt oppsett.

Her bør det være noe annet som er feil....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at det er kun på Morten Harket at dette fenomenet er der og ikke på annen musikk!? Er det original plate med Morten Harket du bruker da?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Original (Analouge plata) og 320k mp3.
    Det forekommer også når Bertine Zetlitz synger. Testet hele Sweet Injections plata (original)

Men hvis ingen andre har dette problemet så var det sikkert noe bøll med den jeg testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei, jeg kjøpte for en tid tilbake (ca. 1 mars) denne forsterkeren og synes den både har flott lyd og skalerer bildene fra DVD, Canal Digital og Xbox 360 veldig bra.:-D

Men, det er en irriterende klikkelyd i den nesten hele tiden. Når forsterkeren skrus på, høres noe klikkelyder type releklikking, men disse gir seg på en måte ikke. Sporadisk og i forskjellig varighet står forsterkeren og klikker... Dette er irriterende, spesielt ved lav lyd på TV osv.

Har noen opplevd det samme? Skal det være sånn eller burde jeg få Sony til å kikke på dette? Kanskje reklamasjon?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne klikkelyden er ikke til stede i min. Høres noe rart ut, og jeg antar det vil være en reklamasjonssak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse klikkelydene hører jeg fra min 5200ES av og til, men ikke uten grunn. En grunn kan være at signalkilden forandres eller gir forstyrrelser. Om jeg driver å forandrer oppløsning på signal fra pc til skjerm via forsterkeren, da kommer det slike klikkelyder fra forsterkeren.

Ved en enkelt anledning har jeg hatt det problemet du sikter til, den klikket jamt og trutt uten noen forklarlig grunn. Jeg restartet forsterkeren og signalkilden og har aldri hatt problemet igjen. Om det var signalkilden (tv'n i det tilfellet) eller forsterkeren som var problemet vet jeg ikke.

Er din forsterker slik med flere forskjellige signalkilder? Hvis ikke kan det jo være signalkilden som forårsaker problemet.

Edit: klikkelydene fra releene i seg selv er normale, men forsterkeren skal ikke stå og klikke konstant.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører også klikkelyder fra min av og til, men dette er ikke veldig ofte.

Jeg ville forøvrig gjøre en liten korreksjon på noe jeg skrev tidligere, nemlig at man ikke fikk 1080p24 gjennom 5200ES. Det stemmer ikke. Prøvde igjen forleden dag og det fungerte fint. Fikk dog et annet problem, men jeg aner ikke om 5200 har noe med dette å gjøre (http://avforum.no/forum/digitale-pro...0-1080p24.html)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tilbakemeldinger. Det var noe mer beroliggende å høre at andre også har opplevd denne klikkingen.

Jeg må nok kanskje moderere det jeg sa om hele tiden klikkelyder. Det er perioder hvor det er helt stille også. Når jeg ser TV går kun lyden digitalt fra Canal Digital boksen til 5200en. Bildet går direkte til TV. (Jeg har ikke den nyeste boksen med HD:cry. Skulle kanskje tro da at klikkelydene har noe med lydsignalene inn i forsterkeren å gjøre, siden det er det eneste som behandles der og da.

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •