Sony STR-DA5200ES reciver tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 292
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Takk, RoKo. Det jeg mente var at "kan subwooferen velges når en skal bruke User EQ"? Og hva skjer egentlig med subwooferkurven hvis en booster f.eks. 63hz på f.eks. left surround og f.eks. right front men ingen av de andre?

Siste utfordring er lip-sync / audio delay. Jeg sliter med dette fra tid til annen (et godt eksempel er DTS-sporet på Planet of the Apes). Sonyen kan visstnok ikke bruke lip-sync når kilden er MPCM via HDMI. Har noen testet ut dette?
    User EQ fungerer kun for front, center, surround+surround back (i par). Ikke på en side og ikke på subwoofer.

I følge manualen så fungerer ikke lip sync på MPCM (har ikke testet det, har ingen kilder som kan sende MPCM ennå...).

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Meget lavt støygulv
    Hva er dette?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    User EQ fungerer kun for front, center, surround+surround back (i par). Ikke på en side og ikke på subwoofer...
    Det kan nok stemme ja. Mente bestemt at suben også ble redusert når frontene ble EQ-justert i bassområdet. Men du har sikkert rett!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva er dette?
    Svært liten egenstøy/sus. Dette gjør at mikrodetaljer (klang og renhet/krisphet) åpenbart kommer til sin rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IR Receiver

Heisann.

Etter å forsøke å få noe fornuftig ut av Sony support og konkludert med at de er inkompetende, forsøker jeg meg her i håp om at noen her har litt mer greie på ting.
    Receiveren har inngang på baksiden merket "IR In". Vanlig 3,5mm jack. Jeg er ute etter å plassere receiveren bak en vegg, og trenger derfor å få overført signalene fra fjernkontrollen på en alternativ måte. Manualen nevner denne ingangen som tiltenkt for nettopp dette, og evnt for å kunne styre sony 2 og 3 med den medfølgende sone fjernkontrollen fra ett annet rom.

Har sett litt på IR-boostere etc som jeg skjønner vil løse problemet, men om jeg kan slippe dette og heller bare ha en liten IR-mottaker synlig er det naturligvis en foretrukken løsning.
    Noen som vet om hva man kan bruke her? Og enda bedre, hvor man kan få kjøpt det? I følge Sony support har dem ikke noen egen løsning på dette. Er jo en smule merkelig om dem har laget en inngang uten at det finnes produkter som passer? Eller er det meg som er urimelig nå?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. IR-emittere bør du kunne få kjøpt på Clas Ohlsson eller ELFA. Finner du ikke noe der så importer i allefall NCMS slike.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for raskt svar. Er det noen "vanlig" standard de følger og alt jeg finner av Ir-emittere vil fungere? Sony refererte meg også til ncms, men det dem anbefalte begynte på 2300,- og gikk oppover. Hadde håpet det var mulig å slippe litt billigere unna enn dette. IR-repeatere fåes jo fra 400,- og opp har jeg sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en sony str5200es fra Avshop og lurer på hvor lenge jeg må vente. De hadde ingen på lager...phuu håper ikke det drøyer alt for lenge.
    Hva er deres erfaringer ang avshop?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en teknisk tråd, MrTiger, vennligst lag en egen tråd rundt dette under "produkt -og prisjakt"... Takker på forhånd.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frittfall
    Takker og bukker for raskt svar. Er det noen "vanlig" standard de følger og alt jeg finner av Ir-emittere vil fungere? Sony refererte meg også til ncms, men det dem anbefalte begynte på 2300,- og gikk oppover. Hadde håpet det var mulig å slippe litt billigere unna enn dette. IR-repeatere fåes jo fra 400,- og opp har jeg sett.
    Ta en titt på lenken under. Det er vel ikke en IR-emitter du trenger, men en IR-mottaker. Xantech sine Hidden Link er rimelig og grei å bruke til dette formålet. Hvis det ikke går med 3,5mm minijack direkte til IR-in på receiver, kan du tape en emitter over IR sensoren i front.

SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. IR Mottakere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for enda ett tips om utstyr som fungerer. Det jeg savner som jeg synes er så fryktelig snedig, er at det ikke skal finnes noe produkt som følger en standard og drar nytte av inngangen jeg har på receiveren i dag. Ser dem har to ir-emittere på siden med slikt jack, men aner jo ikke om det fungerer. Det vil jo bli enklere, med en dysisk kabler for pålitelighet, og ikke minst koste en brøkdel av hva en slik mottaker koster. Men dette finnes ikke?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha ventet 1mnd på denne recieveren tok jeg kontakt med Sony.

Beskjeden jeg fikk var at str-da5200es i sølv utførelse kom til hovedlagrene i københavn 14.april.
    Den sorte kommer 1.mai!!!!!!!!!!

Jeg avbestilte min, kjipt å måtte vente to mnd på en reciever. Hva har egentlig Sony gjort feil i produksjonen av denne? Kan da ikke være så vanskelig å få produsert litt flere..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den selges billig, samtidig som den har fått gode skussmål, er vel et greit stikkord.
    Dersom du ikke gidder å vente får vel dét bli ditt valg. Du har ikke så svært mange alternativer....

PS: Det heter "receiver" - ikke "reciever"... ;-)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    At den selges billig, samtidig som den har fått gode skussmål, er vel et greit stikkord.
    Dersom du ikke gidder å vente får vel dét bli ditt valg. Du har ikke så svært mange alternativer....

PS: Det heter "receiver" - ikke "reciever"... ;-)
    Det er helt klart en utrolig pris den selges for på endel nettbutikker nå.
    Den fikk jo svært gode karakterer, selv da det var lagt i beregningene at den skulle koste 12000,-, ikke 7600 som man får den til nå! Så til den prisen den selges er det vel ingen andre receivere som er bedre
    Ja, jeg vet det er mitt valg om jeg vil vente eller ikke. Men nå har jeg en mnd med 7600,- mer på konto, i mellomtiden kan jeg sjekke bruktmarkedet etter godsaker

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min i butikk, til samme pris som på nett. serviceavdelingen i oslo hadde ihvertfall mange på lager. Kan jo bare kjøre en kjapp tur over fjellet
    Eller få en du kjenner i oslo til å kjøpe en og sende i posten for deg.

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd foreløpig. Spent å å se om det kommer FW oppgradering etterhvert så man kan rename HDMI inputs o.l.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at dette med de svært lave nettprisene har noe med paralellimport å gjøre? Vet ikke sikkert, men Sonys "offisielle" butikk Serviceavdelingen i Oslo et greit lager av disse, og de kan også være behjelpelige med sending til kunder.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    John;
    Jeg har selv grossistpriser via Serviceavdelingen i Oslo. Min pris på denne receiveren er omlag 9.500,- og de selger den IKKE billigere enn dette til noen. Min kontakt fortalte meg tidligere (når jeg konfronterte ham med din påståtte kjøpspris) at det ble solgt én eller to slike receivere til feil pris, men at de IKKE har en salgspris på 7.500 kroner.

Kanskje unødvendig å si at jeg således IKKE kjøpte min hos Servicavdelingen, men på nettet - til kr. 7500,-
    Det var Sony i Sverige som shippet den til norsk distributør og videre til meg.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frittfall
    Takker og bukker for enda ett tips om utstyr som fungerer. Det jeg savner som jeg synes er så fryktelig snedig, er at det ikke skal finnes noe produkt som følger en standard og drar nytte av inngangen jeg har på receiveren i dag. Ser dem har to ir-emittere på siden med slikt jack, men aner jo ikke om det fungerer. Det vil jo bli enklere, med en dysisk kabler for pålitelighet, og ikke minst koste en brøkdel av hva en slik mottaker koster. Men dette finnes ikke?
    Jeg kjøpte min 5200ES hos serviceavdelingen, fikk inntrykk av at de hadde litt kunnskaper/erfaring med custom installasjoner med sony utstyr. Du kan evt høre med de.
    Det kan se ut som Xantech sine er kompatible med Sony:
    Agoraquest.com - Great Sony review site, sony forum
    Agoraquest.com - Great Sony review site, sony forum

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for nyttige tips. Har sendt ut en mail til Xantech og venter i spenning på svar derfra. Er ikke så bevandret i AV verdenen, men er det normalt at det er så vanskelig å finne slike produkter? Ville tro det var et forholdvis vanlig behov i disse dager hvor alt skal være bortgjemt og pent. Er det bare for Sony sin del at det er vanskelig, eller er det et generelt problem? Fungerer sikkert fint å gå for en "enklere" løsning, men siden receiveren en gang har en slik funksjon hadde det vært kult å benyttet denne. Å teipe sendere forran på receiveren og sånn virker litt hjemme-mekket i forhold liksom.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, nå må vi sette punktum for prisdiskusjonen og forholde oss til tekniske fakta. Takker!

Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •