Sony STR-DA5200ES reciver tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 292
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lange arbeidsdager er noe skikkelig herk... ;-)

Ja, det er ingen klasse D - heldigvis.
    Jeg synes også at støygulvet er langt lavere enn tidligere serie.

Husk imidlertid at du BØR (les: MÅ) ha en ekstern skjerm for å kunne justere oppsettet. Det er nær INGENTING annet som visuelt gir deg oversikt over innstillinger/justeringer.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen spørsmål om nettopp dette: Forsterkerdelen i denne kan biampe frontene med surr-back. Hvor mye tjener man på dette? Jeg har nemlig tungdrevne fronter (B&W 604), så jeg trenger den strømmen jeg kan få.
    Kanalene får jo strøm fra samme trafoen..?

Og så lurer jeg på en ting til. DVD-spilleren min Pioneer DV696 har HDMI ut og skalerer opp. Sonyen har jo genesis brikka som skal være en veldig bra scaler. Projektoren min (Hitachi TX-200) sies jo også å ha en god scaler. Hvordan får jeg best bilde? Sonyen skalerer jo ingenting over HDMI., så da må jeg eventuelt kople til analogt med component til Sonyen som skalerer opp til 720p og HDMI derfra til TX200 som har HDMI som native oppløsning.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus - hva skal man si? ;-)

"Try - and you shall find answers..." :-D

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig noen har testet dette før meg, så slipper jeg å gjøre det...

Har nemlig ikke alt av kabler og sånt, så da må jeg ut og kjøpe. Kjedelig hvis det ikke har noe for seg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dét har det.... ;-)

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan se ut som jeg må ut og handle høyttalerkabler for Biwiring/amping da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Jeg har noen spørsmål om nettopp dette: Forsterkerdelen i denne kan biampe frontene med surr-back. Hvor mye tjener man på dette? Jeg har nemlig tungdrevne fronter (B&W 604), så jeg trenger den strømmen jeg kan få.
    Kanalene får jo strøm fra samme trafoen..?
    .
    Siden jeg spurte om noe av det samme i innlegg #71 kan jeg bekrefte at bi-amping har absolutt noe for seg. Jeg tri-amper faktisk mine Audiovector Mi3 med surr-back til diskant og front til mellomtone fra ES`n. En Classic 8.0b effektforsterker driver bassen via pre-out til front.

Først benyttet jeg ikke effektforsterkeren og biampet mellomtone/diskant og bass fra ES`n og det gir mye mer lyd og detalj enn kraft fra bare en kanal.

Kjøpe kabler? Jeg benytter 4mm2 og 2.5mm2 kabler fra biltema til henholdsvis bass/mellomtone og diskant. Forsøkte også dyre 4mm2 monsterkabler uten å høre forskjell. Først byttet jeg faktisk Monster mot 6mm2 RK installasjonskabel fra biltema til bass og mellomtone. Valgte denne fordi kabelen var hvit og skjultes bedre mot listene - og kosta 69,- for 10 meter. Hørte ikke noe forskjell fra dem heller. Kanskje noe bedre bass, men det var mulig placebo. Men kabel er en annen diskusjon i forumet ;-)

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen må jo uansett kjøpes, uansett hva jeg kjøper

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine i dag. Leser manualer og trykker for harde livet her nå.
    Førsteinntrykket er meget bra. Solid sak med masse utstyr til en knallpris.
    Tok med en NV76 DVD-spiller også i samme slengen.
    (Psst! Nettdata har en sort på lager.)

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei
    Ikke si slikt da L.arve. Det var meningen jeg skulle kjøpe den

Fikk mail fra avshop istad. De får dem inn på lagerne sine imorgen, så hvis noen flere absolutt må ha så er det bare til å bestille derfra. Er drøye 500kronene billigere også.
    Du kunne ikke ha testet hvordan den spiller uten effekt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L.Arve
    Kan jeg kjøre PC signal inn på HDMI på denne recieveren? (DVI-HDMI overgang)
    Om det går hva bør jeg sette oppløsningen til ut fra PC'n når mottakerene er en Samsung LCD TV (via komponent) og Epson prosjektor (via HDMI) ?
    TV takler 1360x768 og prosjektoren 1280x720.
    Svarer på mitt eget spørsmål her.
    DVI-HDMI overgang fungerer helt fint. Jeg hadde visst to DVI utganger på skjermkortet, så det ble en DVI kabel til TV'n og en DVI-HDMI til recieveren.
    Satte utgangene på skjermkortet til oppløsningene på hhv. TV og Prosjektor.
    Ingen problemer med switchingen i recieveren. Den gjenkjenner HDMI inn fra PC og kjører signalet problemfritt videre til prosjektor.

Må si meg meget fornøyd med denne recieveren. Til prisen er det ett kupp. Enkel å sette opp og konfigurere.
    Mange som klager på at man ikke kan skifte navn på HDMI inngangene på denne, men det er omvei man kan ta her.
    Jeg har f.eks koblet min PS3 på HDMI1 inngangen. Lyden går i optisk kabel.
    Jeg kan derfor sette PS3 på Video1 inngangen, velge HDMI1 inn for bilde og optisk inngang for lyd.
    På denne måten kan man selv velge navn på inngangen.
    Det er bare om man kjører både lyd og bilde inn på HDMI, at man ikke kan bytte navn på inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L.Arve
    Må si meg meget fornøyd med denne recieveren. Til prisen er det ett kupp. Enkel å sette opp og konfigurere.
    Mange som klager på at man ikke kan skifte navn på HDMI inngangene på denne, men det er omvei man kan ta her.
    Jeg har f.eks koblet min PS3 på HDMI1 inngangen. Lyden går i optisk kabel.
    Jeg kan derfor sette PS3 på Video1 inngangen, velge HDMI1 inn for bilde og optisk inngang for lyd.
    På denne måten kan man selv velge navn på inngangen.
    Det er bare om man kjører både lyd og bilde inn på HDMI, at man ikke kan bytte navn på inngangen.
    Men når du kjører lyd på optisk istedenfor HDMI så får du vel ikke 8 kanals PCM dekoding av Blue-ray discene du evt. skal spille av på PS3`n ?

Jeg tenkte å kjøpe en PS3 selv og koble den til så jeg bare lurer...

Gratulerer med DVP-NV76 spilleren. Kjøpt den samme selv, billig og bra med HDMI. Tilsvarende fra f.eks HK kosta langt over dobbelt så mye. Sony har fått mye skryt i AreaDVD for kvaliteten i konstruksjonen i sine DVD spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Men når du kjører lyd på optisk istedenfor HDMI så får du vel ikke 8 kanals PCM dekoding av Blue-ray discene du evt. skal spille av på PS3`n ?

Jeg tenkte å kjøpe en PS3 selv og koble den til så jeg bare lurer...

Gratulerer med DVP-NV76 spilleren. Kjøpt den samme selv, billig og bra med HDMI. Tilsvarende fra f.eks HK kosta langt over dobbelt så mye. Sony har fått mye skryt i AreaDVD for kvaliteten i konstruksjonen i sine DVD spillere.
    Nei, det stemmer det. Man får kun DD 5.1, DTS 5.1, og 2 kanals PCM i 44.1 og 48 kHz ut på den optiske utgangen.
    På HDMI kan man kjøre full PCM 7.1 på alt fra 44.1 til 196 kHz. Jeg har kun 5.1 høyttaleroppsett, så det fungerer fint hos meg.
    Jeg ville bare nevne det slik at andre også vet at omveien finnes. Nå bruker jeg selv HDMI til både lyd og bilde fra PS3.

DVD-spilleren er jeg også godt fornøyd med. Den leverer et knallbra bilde.
    Forsto det slik at det egentlig var en dyr modell, men at de hadde fjernet muligheten for å spille av SACD i den og satt ned prisen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere som har DA5200ES fortelle meg om det er mulig å dimme displayet 100%?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det kan du.
    Dimmes 0%, 60%, 100%.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen i denne tråden som har sammenlignet lyden i Sonyen mot f.eks. Yamaha RX-V2700 eller Denon 4306 (begge en god del dyrere) eller Denon 2807 (omtrent samme pris) eller noen Pioneerer.

Jeg tenker primært på filmlyd her. Innspill?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interressert i å høre hvordan lyden er i denne.. Da selvfølgelig fra folk som har satt den opp imot andre recievere i denne prisklassen..

Et av de gode argumentene HJEMMEKINO kom med var den behagelige lyden Sonyen hadde..

Jeg må innrømme at jeg alltid har sett på Sony sine produkter med litt skepsis (på lydfronten), men denne recieveren har fått meg til å revurdere dette... For å være helt ærlig, så har jeg en i bestilling Synd det er utsolgt fra fabrikken bare..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan equalizeren brukes på subwooferen, eller er det bare på R/L/C/SR/SL?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må jo nødvendigvis det, all den tid equalizeren går lavere enn delefrekvensen... ;-)

Dog; EQ på denne er jo ikke spesielt valgfri da. Tar ikke mer enn to bånd.
    På den annen side; med RK vil jo mye av EQ-justeringen (for de fleste) også være unødvendig.

Alt i alt er jeg så langt superfornøyd med denne receiveren! Meget lavt støygulv og ikke minst evne til stor holografi.

Lekkert! :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, RoKo. Det jeg mente var at "kan subwooferen velges når en skal bruke User EQ"? Og hva skjer egentlig med subwooferkurven hvis en booster f.eks. 63hz på f.eks. left surround og f.eks. right front men ingen av de andre?

Siste utfordring er lip-sync / audio delay. Jeg sliter med dette fra tid til annen (et godt eksempel er DTS-sporet på Planet of the Apes). Sonyen kan visstnok ikke bruke lip-sync når kilden er MPCM via HDMI. Har noen testet ut dette?

EDIT: PS: du har full PM-innboks :-)

Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •