Sony STR-DA5200ES reciver tråden - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 292
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Har denne lipsync/time delay? Og er det noen som har denne som kan forklare kreftene til denne?? Er litt forvirret ang. akkurat dette da det er påvist i test 7x66W/8ohm og i sony's brosjyre 7x120W/8ohm...??? Jeg vet det er flere som har spurt om akkurat dette i denne/andre tråder, men ingen har sålangt gitt et fornuftig og konkret svar... Så; HVOR KRAFTIG ER EGENTLIG DENNE RECEIVEREN???
    Den har lipsync, justerbar 0 - 150/300ms i 10ms skritt.
    Så og si ingen receivere klarer å yte angitt effekt med alle kanaler i drift.
    Tilsvarende test på en annen reciever i sammme blad: oppgitt til 7x105, yter 5x56W.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om dette står tidligere i denne tråden, men jeg tror ikke det...

Jeg har oppdaget at 5200ES ikke aksepterer 1080p24 gjennom recieveren. Den aksepterer 1080p50 og 1080p60, men altså ikke 1080p24. Det betyr at det ikke er mulig å utnytte både HD-lyd og 1080p24 fra en Sony eller Pioneer Blu-ray spiller. Skal du har HD-lyd (altså HDMI gjennom reciever) så må spillere gi ut 1080p50/60. Skal du ha 1080p24 output så må du bruke coax/optisk til recieveren, noe som ikke gir multikanal PCM! Litt dumt, men jeg tror ikke det er spesielt mange andre recievere som gjør dette noe bedre per dags dato.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg vet ikke om dette står tidligere i denne tråden, men jeg tror ikke det...

Jeg har oppdaget at 5200ES ikke aksepterer 1080p24 gjennom recieveren. Den aksepterer 1080p50 og 1080p60, men altså ikke 1080p24. Det betyr at det ikke er mulig å utnytte både HD-lyd og 1080p24 fra en Sony eller Pioneer Blu-ray spiller. Skal du har HD-lyd (altså HDMI gjennom reciever) så må spillere gi ut 1080p50/60. Skal du ha 1080p24 output så må du bruke coax/optisk til recieveren, noe som ikke gir multikanal PCM! Litt dumt, men jeg tror ikke det er spesielt mange andre recievere som gjør dette noe bedre per dags dato.
    Det er vel ikke så mange skjermer/prosjektorer som støtter 1080p24 heller enda. Og ikke avspillere heller. Så foreløpig er det vel ikke et kjempestort problem.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det er vel ikke så mange skjermer/prosjektorer som støtter 1080p24 heller enda. Og ikke avspillere heller. Så foreløpig er det vel ikke et kjempestort problem.
    Det er sant, men for de som har dette vil det være et problem. Spesielt med tanke på at Sony både leverer projektor og blu-ray spiller som støtter dette er det dumt at deres mest avanserte reciever ikke gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter enda på mine. Sony ser ut til å ha leveringsproblemer på denne modellen.

Kan jeg kjøre PC signal inn på HDMI på denne recieveren? (DVI-HDMI overgang)
    Om det går hva bør jeg sette oppløsningen til ut fra PC'n når mottakerene er en Samsung LCD TV (via komponent) og Epson prosjektor (via HDMI) ?
    TV takler 1360x768 og prosjektoren 1280x720.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk ikke HDMI switchen i denne recieveren er særlig glad i DVI utganger. DVI - HDMI fungerte ikke fra min DVD-spiller. Jeg har også lest andre steder at den ikke aksepterer DVI.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Har denne lipsync/time delay? Og er det noen som har denne som kan forklare kreftene til denne?? Er litt forvirret ang. akkurat dette da det er påvist i test 7x66W/8ohm og i sony's brosjyre 7x120W/8ohm...??? Jeg vet det er flere som har spurt om akkurat dette i denne/andre tråder, men ingen har sålangt gitt et fornuftig og konkret svar... Så; HVOR KRAFTIG ER EGENTLIG DENNE RECEIVEREN???
    Argh! Jeg oppgraderte fra en Sony STR-DB790 som faktisk yter det samme i som denne i 5 kanaler (6x65W) i test i What HiFi. Kanskje derfor jeg ikke fikk noe mer trøkk med ny reciever. Skuffende! (I den testen yter ingen recievere det som oppgis, kun Sonyen gav tilnærmet oppgitt ytelse). Men når jeg leser testene i Sound And Vision Magazine - Home Theater Equipment, PS3 reviews, PS3 news, Plasma & LCD HDTV Contest, HD-DVD vs Blu-Ray er det nesten bare Denon som yter det som loves. Sony har levert et produkt som ytelsesmessig ikke lever opp til hva de har prestert tidligere.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ikke akkurat effekten som teller mest i lydsammenheng da...

Denne forsterkeren gjør nok en vesentlig mer glimrende jobb enn den du hadde tidligere....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke akkurat noe nytt at recievere ikke leverer den oppgitt effekten. Slik har det alltid vært. Til gjengjeld gir denne recieveren svært mye funksjonalitet for pengene. Jeg vi si at den er regelrett billig i forhold til alt den kan. Bare se på konkurrentene i samme prisklasse. De er ikke i nærheten av samme funksjonalitet.

Det er litt dumt at Sony har valgt å droppe S-master forsterkere de nyeste recieverene. Det er sikkert et spørsmål om pris. For min del betyr effekten svært lite da jeg bruken den med pre-out koblet til annen effekt. Dette fungerer meget tilfredstillende. Derfor er jeg egentlig ganske glad for at jeg slipper å betale for en dyr forsterkerdel i recieveren.

Husk du kan bruke den i et 5.1 oppsett og bruke de to eksta kanalene for å drive frontene. Det forutsetter at du har mulighet for bi-wire tilkobling på høytaleren. Tror det kan gi et lite løft i hvert fall.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like greit at de droppet S-Master. Heldigitale forsterkere har (stort sett) ikke pre-out. Derfor gikk jeg over fra en S-Master til 5200ES og benytter DOXA på frontene. Resten drives av Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra Sony Norge nå.
    Sølv kommer ikke før tidligst i begynnelsen av April og sort i midten av april. Altså minst en måned til å vente.
    Er det noen alternativer til denne som jeg heller bør vurdere? Gjerne med noenlunde samme specs, hvertfall på bildesiden.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næh... sier du det?

Kjøp den her da vel: STRETTO / SONY 7x110W, Up/Down Conv/Scale 3xHDMI, Auto Kalib., GUI, BiAmp, A/V Sync, Sort
    Kun 7503,- for sort versjon. 2 på lager.
    Samme pris for sølv, men den er utsolgt akkurat nå.

;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Næh... sier du det?

Kjøp den her da vel: STRETTO / SONY 7x110W, Up/Down Conv/Scale 3xHDMI, Auto Kalib., GUI, BiAmp, A/V Sync, Sort
    Kun 7503,- for sort versjon. 2 på lager.
    Samme pris for sølv, men den er utsolgt akkurat nå.

;-)
    YAY! Stretto har samme levrandør som Nettdata. (hvor jeg bestillte mine)
    Tok en telefon til Nettdata og endret bestillingen fra en sort og en sølv til to sorte.
    Leveres i morgen eller på mandag. KONGE! Mange takk for tipset RoKo.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott da!

Da blir det jo med ett tomt på lager for sort også...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like greit at de droppet S-Master. Heldigitale forsterkere har (stort sett) ikke pre-out. Derfor gikk jeg over fra en S-Master til 5200ES og benytter DOXA på frontene. Resten drives av Sony.
    Så du sier du benytter 5200ES til center og bakhøyttalere? Det jeg lurer på om den har nok krefter til dette!Har den det så tenker jeg det blir litt salg hos meg hvertfall

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som helst problemer forbundet med det.
    De som kjenner meg sier også at jeg spiller MEEEEGET høyt når film skal vises.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott da!

Da blir det jo med ett tomt på lager for sort også...
    Jepp.
    Fint å høre at den fungerer greit til å drive senter og bakhøyttalere.
    Jeg skal bruke den ene på samme måte.
    Klipsch senter (RC52) og bak (RS42), med Oberon 6.1 på frontene (Euforia).
    Satser på at det blir bra. Gleder meg greit nå ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til dere som har STR-DA5200ES

Til dere som har eller kan noe om denne, har jeg et spørsmål:

Vis man skal bi-ampe frontene i et 5.1 system kan man jo velge det ved og sette di to siste kanalene til front...(tror dette er riktig)
    Blir da di to siste kanalen på pre out satt til front også?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da prøver jeg å få solgt unna diverse utstyr, så blir det endelig kjøp av 5200es

Men noe som skremmer meg er at det er svært få som har denne inne. Så, hvis noen vet hvor jeg kan kjøpe dette beistet fra så vennligst gi beskjed

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne er klasse AB?
    Egentlig ikke tenkt så mye på det, men jeg har kjøpt en og tenkte at det sikkert var klasse D. (alle Sony ES i forrige gen var jo det...)
    Jeg bytta ut min 5000ES med denne, men har ikke fåt testet noe særlig (jeg er stuck på jobb, vært her siden fredag morgen....)
    Har uansett en plan om både effektforsterker og nye høyttalere, så jeg kjøpte den mest som en prosessor.

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •