Sony STR-DA5200ES reciver tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 292
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Volumskalaen er bare lagt opp annerledes. 0 kan vel kalles et slags referansenivå (den går vel til + ett eller annet), men jeg bruker aldri 0 i praksis, er ikke ofte jeg spiller høyere enn -15 hos meg.
    På en tidligere receiver jeg hadde som var THX godkjent var 0 nivået referansenivået en skulle spille av filmer 'for den riktige THX opplevelsen' ;-) - forutsatt at en hadde stilt inn høyttalernivåene til 75dB med testtonen.

1. Jeg har DVD spiller og DVD opptaker tilkoblet med komponent (576p) og sender signalet videre ut med 1080p HDMI. Opplever ingen slike problemer med manglende bilde hos meg.
    Det har ikke med signalene mellom TV og receiver å gjøre? Hva skjer hvis du bytter mellom input eller slår av og på TV'en? Må du fortsatt gjøre stopp/start på dvd'en?

2. Samme situasjon hos meg. 720p/1080i/p er alltid widescreen per definisjon, og når en oppskalerer til 720p/1080i/p så forutsetter en også at kilden har widescreen format (16:9). Hvis kilden er 4:3 format så må du få kilden til å sende ut i riktig format. Jeg opplever det ikke som noe stort problem i praksis..
    Hvem som er problemet? Vil vel egentlig si kilden, men siden vi i dag har en miks av 4:3 og 16:9 materiale så hadde det vært ikke gjort noe om det var bildeformat justeringer også på mottak av HD signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volumskalaen går til +dB også ja. Hadde vært kjekt å kunne justere den skalaen, men det blir flisespikkeri.

Det er greit å vite at det skal være slik at 720P har Wide som standard.

Svartskjermen derimot virker som det eneste gjenværende problemet. Det er ikke TV'n da jeg testet slik du nevnte. Om det er DVD'en eller forsterkeren er jeg ikke sikker på, men jeg heller mot DVD'en da dette er en Sony RDR-HX710 opptaker. Og problemet gjelder kun ved avspilling av DVD-plate, ikke ved bruk av tuneren. Ved bruk av tuneren i DVD-opptakeren kan jeg forandre oppskalering på receiveren som jeg vil, men under DVD avspilling blir det svartskjerm intill jeg stopper og starter DVD'en. Noen tips der?

Takker igjen for hjelpen.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man velge at forsterkeren ikke skal oppkonvertere videosignal? Jeg ønsker at prosjektoren min skal gjøre all skaleringen, kan jeg da sende signalene ubehandlet gjennom denne receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man setter oppskalering/konvertering til off så vil den vel ikke gi ut komposit, s-video og component signal. Jeg er usikker på om den laveste settingen er ren konvertering eller om den også oppskalerer.

Edit:
    Slik er skalaen for konvertering/oppskalering:

OFF
    480i/576i
    480p/576p
    720p
    1080i
    1080p

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerer romkorreksjonen på denne etterklang og andre romfeil, slik som Pioneer og Denon?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser denne er satt ned fra 12000 til 8000. Hvordan er den sammenlignet med f.eks. Denon 3806?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Ser denne er satt ned fra 12000 til 8000. Hvordan er den sammenlignet med f.eks. Denon 3806?
    Ingen som har en formening om dette? Stiller denne i klasse med Denon/Pioneer/Yamaha i 11-12000 kroners klassen? I tilfelle må det jo være et røverkjøp?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er et røverkjøp til den prisen (dette er en teknisk tråd, ikke prisjakt)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Den er et røverkjøp til den prisen (dette er en teknisk tråd, ikke prisjakt)
    Det var ikke ment som prisjakt, jeg vet hvor jeg finner disse receiverne billigst mulig, det var ment som en teknisk sammenligning mellom 11-12000 kroners receivere og om denne kan måle seg med dem.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den måler seg fint også innen den ordinære prislappen. MEget godt utstyr og vellydende. Er en tresider om den i det nummeret som er ute nå.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den måler seg fint også innen den ordinære prislappen. MEget godt utstyr og vellydende. Er en tresider om den i det nummeret som er ute nå.
    OK, takk, da skal jeg ut å kjøpe blad

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony priser sine receivere lavt her i Norge. Jeg har alltid funnet Denon og Pioneer billigere i England enn i Norge.

For Sony gjelder det motsatte, jeg har nettopp fått min STR-DA3200ES og betalt 5985,- I Storbritannia finner jeg den billigst for £599.95 = NOK 7464,-

Jeg valgte 3200ES istedenfor en Pioneer VSX1016. Dette fordi Sony har 8 kanals lineær PCM dekoding via HDMI, noe som den andre ikke har.

Faktisk så sammenliknes VSX1016 med lillebroren STR-DA1200ES i What HiFi. Sonyen vinner testen over den populære Pioneer og kåres til "hottest receiver of the year". Leses i desemberutgaven av anerkjente britiske What HiFi.

Det er noe feil i oppgitt data hos Sony.no. Min STR-DA3200ES yter 7x120Watt i 8 ohm.

Tilsynelatende er det så liten forskjell på DA3200ES og DA5200ES at jeg synes prisdifferansen ikke er verdt oppgraderingen. Føler at jeg har fått utrolig mye for pengene.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    OK, takk, da skal jeg ut å kjøpe blad
    Abboner i stedet du så får du med deg alle godsakene

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Abboner i stedet du så får du med deg alle godsakene
    Hehe, jeg vurderer det, men jeg blir så kjøpesyk... Akkurat nå er det nok denne sony'en pluss SVS SBS-01 med 12" sub som står på ønskelista. Problemet er å få det gjennom budsjettkomiteen. Blir nok ikke noe oppgradering på meg før på sensommeren, og da er det vel kommet nye receivere etc. som frister.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin artikkel. Jeg bestillte likegodt to stykker etter å ha lest den samt denne tråden.
    Virker ikke som om den har noen direkte konkurenter, hvertfall ikke til samme pris.
    Kjipt å måtte vente til mars da, men den som venter på noe godt osv..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest testen i nyeste hjemmekino må jeg si jeg ble ganske så sugen på denne...!
    Men, for at jeg skal kunne gjøre dette må jeg selge litt fram og tilbake. Nå sitter jeg på 3 Rotel RB981 (2*130W/8ohm) og en HK avr 330. Disse driver Infinity Kappa 600, center og sidehøyttalere.

Hvordan vil Sony'en yte i forhold til dette oppsettet, hvis jeg KUN sitter på surroundforsterkern? Spm ligger vel i bunn og grunn om jeg har nok krefter til å drive alt dette tilfredstillende uten ekstra effektforsterkere..

Prisen er jommen ikke gærn heller =]

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil sikkert fungere, men den kan nok ikke måle seg når det gjelder krefter med 3 effektforsterkere (uten at jeg kjenner den rotel modellen spesielt). Hvis du avlaster den litt ved å f.eks beholde en effektforsterker så vil ha mer kraftoverskudd i receiveren til å drive resten av høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den så god på bildesiden at den kan erstatte en bra scaler? Vil den deinterlace 1080i-kilder? Både film og videobasert?

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne lipsync/time delay? Og er det noen som har denne som kan forklare kreftene til denne?? Er litt forvirret ang. akkurat dette da det er påvist i test 7x66W/8ohm og i sony's brosjyre 7x120W/8ohm...??? Jeg vet det er flere som har spurt om akkurat dette i denne/andre tråder, men ingen har sålangt gitt et fornuftig og konkret svar... Så; HVOR KRAFTIG ER EGENTLIG DENNE RECEIVEREN???

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Er den så god på bildesiden at den kan erstatte en bra scaler? Vil den deinterlace 1080i-kilder? Både film og videobasert?

Gunnar
    Nei, den vil ikke klare deinterlacing av film (inverce telecine), men mulig den klarer å deinterlace video på en grei måte.

Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •