Sony STR-DA5200ES reciver tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 292
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører med en Profigold DVI kabel nå med HDMI adaptere mellom 5200ES og Benq 8720. Ingen problemer..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg faktisk ikke fått med meg!
    Det så jo MEGET lovende ut!

Er jo faktisk på utkikk etter en reciver i denne prisklassen....

Kan noen si litt om lydsignaturen her? Denne skal brukes sammen med Klipsch RF sett, så veldig mye i diskanten ville vært en killer hos meg!

Vil den klare å drive et par rf5 med grei kontroll?

Kai..

Edit : Det må legges til at denne skal kunn brukes til spill, film og bakgrunnsmusikk da jeg bruker rør til mer seriøs hifi lytting...

Edit2 : Kan denne bi-ampes?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har innebygd biamping funksjon ved at en kan ta i bruk Surround Back kanalene til å drive front. En kan også bruke Surround Back til multiromhøyttalere i ett annet rom.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mister hdmi signalet fra pc hvis jeg skifter input og tilbake.. Noen flere som har det problemet? Må restarte skjermoppsett på pc for å få bilde igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mister hdmi signalet fra pc hvis jeg skifter input og tilbake.. Noen flere som har det problemet? Må restarte skjermoppsett på pc for å få bilde igjen.
    Når dette skjer, blir skjermen gjenkjent i skjermkonfig eller er den grået ut/umulig å sette en konfig som "sticker"?

Recieveren kobler helt ut HDMI når inputen switches/recieveren skrues av, i motsetning til mange skjermer som beholder en eller annen form for "kobling" slik at grafikkkortet fremdeles vet at skjermen er koblet til.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok det du skriver der som skjer. Veldig synd da. Må bort og trykke snarvei for dvi utgangen hver gang for å få opp bilde igjen. Det samme skjer hvis jeg skrur på GUI på reciveren.

Noen som har en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at det kan fikses på flere måter. Enten med noe registry tweaking slik at grafikkkortet alltid forer ut selv om ingenting er koblet til.. eller oppgradere/downgradere drivere kanskje?

Mulig at det vil hjelpe å velge "Force TV-detection" eller noe i den dur i driverinnstillingene, men nå bare spekulerer jeg :-D

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal sjekke ut litt. Takker så mye for gode innspill :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Både HDMI og komponent fra 5200 til prosjektor

Kan man koble både komponent og HDMI fra 5200ES til prosjektor, og så velge på 5200ES hvilken av dem som skal brukes, avhengig av bildekilde inn?

Jeg har mistanke om at oppskaleringen i min Benq 8720 er bedre enn den i 5200ES. Tenkte at jeg skulle kjøre komponent på 576i kilder og HDMI for 720p/1080i kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opgraderer man firmware på DA5200ES? Jeg har lest en del om at det skal være mulig, men ikke funnet mer info om det. Har det kommet noen firmwareoppgraderinger?

Vil det være mulig at Sony oppgraderer HDMI kompabiliteten til 1.3 med en firmwareoppgradering når den tid kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-amplifier spørsmål?

Jeg er helt på trynet når det gjelder bi-wiring og bi-amplifing. Jeg har nettopp bestilt en 3200ES som jo er veldig lik 5200 og gir samme mulighet for bi-amplifing av fronthøyttalerene.

Har Audiovector Mi3 super fronthøyttalere som har inngang for diskant, mellomtone og bass. Har også anskaffet en Classic 8.0b effektforsterker som jeg tenkte å drive Audiovectorene med.

Men så lurer jeg på å kunne utnytte kreftene fra 3200ES sammen med effektforsterkeren på denne måten:

Bi-amplife de ubenyttede soround back terminalene til diskant på Audiovectorene, koble front A terminalene til mellomtone og så bruke pre-out til Classic`en som kobles til bassterminalene på Audiovectorene.
    Det kunne gå i praksis. I 3200ES manualen står det at receiveren gir signal både til pre-out og høyttalerterminalene samtidig.

En tullete ide kanskje? Overkill? Blir det for mye kraft på frontene?

Ellers har jeg B/W center og Dali Consept bakhøytallere i ett 5.1 system med XTZ 12" sub.

Noen med peiling på bi-wire og bi-amplifing her og tenker at denne kan gå ann?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Bi-amplife de ubenyttede soround back terminalene til diskant på Audiovectorene, koble front A terminalene til mellomtone og så bruke pre-out til Classic`en som kobles til bassterminalene på Audiovectorene.
    Ja, det kan gjøres rent teknisk uten problemer, men du får sannsynligvis problemer med volumforskjeller (gain) mellom de interne og eksterne effektrinnene som er i bruk på samme høyttaler. For at det skal fungere må effektforsterkeren ha samme gain eller justerbar gain slik at du får matchet nivået.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen mulighet for å justere gain på pre-out på 5200es? Den effektforsterkeren jeg har kjøpt (Kina klasse-A produkt) har ingen instillingsmuligheter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke sett noen gain justering på den. Eneste justering er pr kanal for vanlig nivåmatching mellom høyttalere, men det hjelper lite i sammenheng med biamping.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er korrekt. Det finnes dessverre ingen justering av gain på denne forsterkeren. Skulle gjerne hatt det på denne selv...

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil denne fungere kun som preamp?
    Jeg har pr i dag Rotel RSP 1068.
    Savner autosetup+romkorr.
    Er dette et bra alternativ for meg, eller burde jeg vente på RSP 1069 som kommer en gang på året.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne som delvis pre amp sammen med Rotel RMB-1075. Rotel'en driver front (biampet) og senter + at forsterkerne i 5200'en driver bakhøyttalerne. Synes det fungerer bra. Den har også 12V triggere slik at den også slår av og på Rotelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min forsterker viser fortsatt de orginale navnene på input'ene, selv om jeg har omdøpt dem i onscreen-menyen. Det vil si at de i displayet på selve forsterkeren viser de orginale navnene, mens det i on screen-menyen viser de navnene jeg har gitt dem. Er det slik hos dere andre?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk på 'receiver' og så display. Du kan velge mellom visning av egendefinert og originalnavnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, det gjorde susen.

Hva viser volumdisplayet? Det går ikke fra 0-60 som på min gamle Sony-receiver, men i dB. Skrur jeg så høyt som til 0dB så er det høyt. Hva symboliserer 0dB og er dette punktet justerbart også?

Har et par spørsmål angående bildeoppskaleringen til receiveren også.
    1: Om jeg ser DVD gjennom receiveren og velger en annen input for så å gå tilbake til DVD igjen forblir bildet svart, men lyden fungerer. Jeg må stoppe og starte DVD-sendingen for at bilde skal vises igjen. DVD'en er koblet til med komponent og lyden med coax.

2: Min Sony KDFE50A11 projeksjons-tv nekter meg å justere bildeformat når receiveren oppskalerer til 720P eller høyere, den forblir i "Wide". På alle lavere oppskaleringer i receiveren kan jeg justere format som normalt. Denne er koblet til med HDMI. Er det TV'en eller receiveren som er "problemet" her?

Da har jeg fått nevnt alle "problemer" jeg har hatt med denne, selv om det er bagateller som sikkert kan løses lett. Men jeg må bare si at jeg er kjempefornøyd med denne receiveren, slik at ingen skulle få et dårlig inntrykk pga disse småtingene.

Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •