Sony STR-DA5200ES reciver tråden - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 292
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som eier PS3 og Tekken 5DR, så vet dere sikkert at man ikke kan spille spillet hvis man ikke har HDTV. Men, er det mulig å koble PS3'en til Sony Receiver'n (via HDMI), for så å koble ut via komposit til TV?

Noen som tror jeg kan kunne klare å spille Tekken på en SDTV da?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Viser denne skjermenyen via komponentkabel?
    Ja den gjør det, men ikke samtidig analog og digitalt såvidt jeg kan forstå av manualen.

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Men, er det mulig å koble PS3'en til Sony Receiver'n (via HDMI), for så å koble ut via komposit til TV?

Noen som tror jeg kan kunne klare å spille Tekken på en SDTV da?
    Den nedkonverterer ikke HD oppløsninger til SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål ang subwoofer

Har en 5000ES receiver og vurderer nå å bytte til denne 5200ES-receiveren. Men jeg har et spørsmål: Når jeg på min gamle hører på musikk så må fronthøyttalerene være definert som small for at sub'en skal slå seg på, er det det samme på denne også? Eller kan man definere fronthøyttalerene som large og likevel få på suben?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske sikker på at her får du lyd i sub selv om front står som large (hvis ikke en velger 2 kanal / direct modus da). Jeg kan teste det ut og verifisere det.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal funke det!
    Hust at Direct Channel er kun front, ikke sub. Men du kan også spille steroe med sub.

Et lite teit spm fra min side. Hvordan skrur man på forsterkern når den er i standby? Fysisk på forsterkern, ikke kontrollen. Så teit er jeg jo ikke (ta det med ro!)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det skal funke det!
    Hust at Direct Channel er kun front, ikke sub. Men du kan også spille steroe med sub.

Et lite teit spm fra min side. Hvordan skrur man på forsterkern når den er i standby? Fysisk på forsterkern, ikke kontrollen. Så teit er jeg jo ikke (ta det med ro!)
    Testet det nå med front som large. Så lenge en velger AFD så er sub aktiv. Sub er ikke aktiv med 2 channel eller direct.

For å slå på forsterkeren med knappene på enheten når den er i standby så må du slå den helt av med power knappen og så på igjen. Ingen av de andre knappene er aktive når den er i standby bortsett fra multisone delen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det er det jeg har gjort foreløpig ser du. Litt teit også da ;\

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Testet det nå med front som large. Så lenge en velger AFD så er sub aktiv. Sub er ikke aktiv med 2 channel eller direct.

For å slå på forsterkeren med knappene på enheten når den er i standby så må du slå den helt av med power knappen og så på igjen. Ingen av de andre knappene er aktive når den er i standby bortsett fra multisone delen.
    Takker for svar. Rart at dette ikke fungerer med den gamle 5000ES-modellen. Prøvde dette nå og den ble ikke aktiv før jeg satte den på Pro Logic modus.

Et spørsmål til i samme slengen, er dere fornøyd med fjernkontrollen til denne? 5000ES-modellen har en enestående fjernkontroll som er en drøm å bruke, så den kommer jeg jammen til å savne dersom jeg bestemmer meg for å kjøpe denne?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen er så å si ubrukbar når en sitter i mørket, Du er heldig hvis en finner knappen du leter etter! Ble til at jeg kjøpte en Phillips 9800i for bruk til forsterkeren og det andre utstyret..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Fjernkontrollen er så å si ubrukbar når en sitter i mørket, Du er heldig hvis en finner knappen du leter etter! Ble til at jeg kjøpte en Phillips 9800i for bruk til forsterkeren og det andre utstyret..
    Søren så irriterende altså...

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er lyden i denne??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er lyden i denne??
    I fjernkontrollen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    I fjernkontrollen?
    tenkte mest på STR-DA5000ES?
    Virker som de fleste unngår dette i testene, og bare pjatter om alt utstyret..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er lyden i den nyeste (5200ES) du vil vite om!

Den nye serien har gått vekk ifra de digitale forsterkerne, og har nå brukt vanlige klasse b forsterkere.
    Den gamle serien fikk endel kritikk pga lydkvaliteten, men jeg har bare sett gode resultater når det gjelder nettopp lyden i denne recieveren.

Tester:
    Buy.com - Tech Reviews - Sony STR DA5200ES Review
    Smartson - Receivers - Sony STR-DA5200ES - Tester och köpguider
    Sony STR DA5200ES Reviews. A/V Receivers Reviews by CNET.
    Sound And Vision Magazine - Sony STR-DA5200ES A/V Receiver

Edit: Du må også tenke på at testerne som regel ser på veiledende pris når de gjør opp sin mening. Denne recieveren selges mye rimeligere enn veiledende flere steder i dette tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte mest på STR-DA5000ES?
    Virker som de fleste unngår dette i testene, og bare pjatter om alt utstyret..
    Jeg må si at jeg er meget fornøyd med kombinasjonen Sony og Dali. Det har tilsammen en veldig varm og engasjerende lyd som gjør at jeg kan bli sittende og lytte i timesvis på musikk. Husker det var en del tester av denne når den kom og noen påsto at det var en mellomting av vanlig klasse AB og rørlyd siden den var så varm i klangen. I tillegg så er den veldig kontant i hele spekteret, det er ingen lyd som "henger etter," og den har også massevis av krefter.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med lyden på denne. Derfor kunne jeg godt ha tenkt meg og lånt en 5200ES og sammenlignet nå når jeg kjenner lyden i anlegget mitt så godt.

Slik som spectre her så tror jeg at jeg også hadde godt for en egen effektforsterker til frontene - vet ikke, men noe sier meg at det må være en utrolig god kombinasjon av denne receiveren.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Et spørsmål til i samme slengen, er dere fornøyd med fjernkontrollen til denne? 5000ES-modellen har en enestående fjernkontroll som er en drøm å bruke, så den kommer jeg jammen til å savne dersom jeg bestemmer meg for å kjøpe denne?
    Jeg synes den fungerer helt greit. Har ikke noen problemer med å finne knappene på den i mørket heller, de har jo forskjellig form så det er bare å kjenne seg frem (volum, pause, play osv er lett å finne). En del av tastene er også selvlysende, men de gløder ikke mye.
    Den på 5000ES var mer fancy og bedre på enkelte områder, men den på 5200ES har en fordel og det er at den har tallknapper (jeg synes ikke løsningen med scrolle-hjul var noe særlig når en skulle taste inn tall på 5000ES).

Litt OT i denne tråden, men jeg syntes lyden på 5000ES var bra, mye bedre enn bla H/K forsterkeren jeg hadde tidligere. Hvis en får tak i den til en god pris på bruktmarkedet så trenger ikke det være noe dårlig kjøp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Regner med det er lyden i den nyeste (5200ES) du vil vite om!

Den nye serien har gått vekk ifra de digitale forsterkerne, og har nå brukt vanlige klasse b forsterkere.
    Den gamle serien fikk endel kritikk pga lydkvaliteten, men jeg har bare sett gode resultater når det gjelder nettopp lyden i denne recieveren.

Tester:
    Buy.com - Tech Reviews - Sony STR DA5200ES Review
    Smartson - Receivers - Sony STR-DA5200ES - Tester och köpguider
    Sony STR DA5200ES Reviews. A/V Receivers Reviews by CNET.
    Sound And Vision Magazine - Sony STR-DA5200ES A/V Receiver

Edit: Du må også tenke på at testerne som regel ser på veiledende pris når de gjør opp sin mening. Denne recieveren selges mye rimeligere enn veiledende flere steder i dette tidspunkt.
    Noen som er oppdatert ser jeg;-)
    Vurderer Marantz SR 7001 (til god pris), men er denne i nærheten lydmessig må den jo være ett kanon kjøp..pris diff 3000,- i mitt tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er en oppfølger på trappene snart? HDMI 1.3 støtte og bedre scaler fra SD -> HD ?

skofus

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    Noen som vet om det er en oppfølger på trappene snart? HDMI 1.3 støtte og bedre scaler fra SD -> HD ?
    Dolby viste en proto-type (Sony reciever) på CES som hadde HDMI 1.3 og TrueHD dekoding. Burde vel komme for salg i løpet av høsten, men ingenting er enda annonsert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt slik 5200 fra stretto, så får jeg se vi lang tid det tar før den kommer da... Skal uansett ha hd-master og den smørja når det kommer, men trenger en med hdmi-switching i mellomtida.

Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •