Nad effektforsterker på receiver!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad effektforsterker på receiver!?

Hei og god natt!

Lurer på ett par kjappe ting som kan virke banale for noen her!

Tenkte å bruke den Nad C370 jeg har nå som effektforsterker i tillegg til en ny (brukt) surr.receiver. Sp.målet er: "Ja, receiveren må ha pre-out. Men, har den kun en pre-out til front høytalerene, eller har den 2 så man kan ha 2 effektforsterkere i bi-amp i tillegg"? Det er altså Nad surr.receivere jeg ser på, og har jeg rett hvis jeg påstår at det kun er siste modeller som har pre-out på alle kanaler?

Tanken er å ha en liten receiver og så slenge på 2 effektforsterkere C370+C270 til å drive hver sin front, evt bi-wire.. Lar dette seg gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Tanken er å ha en liten receiver og så slenge på 2 effektforsterkere C370+C270 til å drive hver sin front, evt bi-wire.. Lar dette seg gjøre?
    Ja - om den har preout. Skulle den bare ha preout til 1 stk effekforsterker kjøper du bare et par med Y-rca kabler på biltema til en 50 lapp, så kan du koble til 2 stk;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en gammel NAD 2400THX på det ene frontsettet, og Doxa 70mkII Dual/Mono på B&W801.

Det funker :-D

Receiver er Denon 4306 m/PreOut på alle kanaler.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    ..............Tanken er å ha en liten receiver og så slenge på 2 effektforsterkere C370+C270 til å drive hver sin front, evt bi-wire.. Lar dette seg gjøre?
    For best resultat bør du IKKE la en forsterker, av forskjellig type, drive hver sin høytaler.

Kjør heller Bi-Amping slik at den kraftigste forsterkeren kjører bassene på høyre/venstre side og den minste forsterkeren til mellomtone/diskant på høyre/venstre side :-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    For best resultat bør du IKKE la en forsterker, av forskjellig type, drive hver sin høytaler.

Kjør heller Bi-Amping slik at den kraftigste forsterkeren kjører bassene på høyre/venstre side og den minste forsterkeren til mellomtone/diskant på høyre/venstre side :-D

Du vet at effekt delen i disse skal være 100% identisk akkurat som på 372 og 272.
    så om man ikke bruker preampen i 370 skulle den funke som en ren 270.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •