Blir sprø! Reciever til Ikon 7?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir sprø! Reciever til Ikon 7?

Har nettopp solgt alt jeg eier og har av hifi, og sitter igjen med en pen liten pengebunke. Tenker å bruke rundt 10K på reciever og ditto på fronthøyttalere (Ok, +/- noen tusen,da..:-D ). Siden jeg overhodet ikke fikser designet på Denon, står valget mellom Yamaha RX-V2600, Pioneer VSX-AX2AV-S, Marantz SR 8500 eller Arcam AVR-300. Heller foreløpig mot Pioneer, Yamaha og Marantz. Arcamen blir nok litt i dyreste laget...:neutral: Og jeg liker egentlig ikke H/K. Too much, liksom.

Vel, det er et ******* å skulle finne høyttalere. A fun kind of hell..:twisted: Hadde Concept 6 før, og syns disse ga fin lyd (men svak bass og litt dårlig oppløsning). Tenkte derfor at Ikon 7 ville være en safe oppgradering.
    Har vurdert Audiovector mi3 Signature, Triangle Antal, Audio Pro Avanti A100
    og Patos Lyric 5, men...kan noen med hånden på hjerte påstå at noen av disse lyder bedre enn Ikon 7? Jeg mener, virkelig mye bedre!? Then speak, or be forever silent. Innspill er gøy!

Så til saken: Hvilken av de overnevnte recieverne vil funke best på Dali Ikon 7? Har en drøm om Helicon i det fjerne, og håper jo å kunne beholde recieveren når det måtte bli aktuelt.

Det er viktig med god steroelyd. Dette blir et kombianlegg for meg, det er derfor jeg går for en (for meg) dyr reciever. Jeg liker å spille akustisk, klassisk, pop og en del rock.

Håper noen har noen tanker om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du nevner: Uten tvil Triangle Antal og Arcam....

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På alle av disse ht'ene burde du uansett kompensere med en effektforsterker. Tror ikke noen av disse forsterkerene vil få ut det optimale i disse ht'ene. Men jeg syns du bør lytte de opp mot hverandre, selv om jeg synes Ikon 7 er en glimrende høytaler som jeg lenge vurderte å bytte ut mine mot... Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterker? Ok, har du noen forslag? Samt forslag til reciever?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 7 !!

Kjøp en litt rimelig reciver og egen eff amp. Thule pa150B til Ikon 7 !! Reciver må vel bli Pioneer om du ikke vill ha Denon. Jeg bruker PS AUDIO HCA-2 til mine Ikon 7, denne er den beste match jeg har hørt så langt. Men har også hørt Thule, som jeg synes også låter bra og er litt billigere en PS'n da. Om du serverer Ikon 7 go elektronikk finner du nokk ikke mange andre høytalere som kan matche de i lyd kvalitet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verity
    Effektforsterker? Ok, har du noen forslag? Samt forslag til reciever?
    Er egentlig helt enig med Leikis her. Ville egentlig valgt Denon da, men viss du velger det bort er Pioneer et bra alternativ. Effektamp kan være så mye. Men helst noe med litt futt i. Vincent, Rotel, Thule, Midgard Audio osv.. Er så mye å velge mellom. Det gjelder å finne den matchen du selv liker.

Har aldri selv hørt den Leikis har, men etter hans erfaring å lese burde du jo vurdere denne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for innspillene her. Interessant med for- og effektforsterker. Syntes også at Triangle Antal virket interessant. Har lest noen tester om den nå. Sprøtt at man aldri har hørt om denne før i grunnen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verity
    Ok, takk for innspillene her. Interessant med for- og effektforsterker. Syntes også at Triangle Antal virket interessant. Har lest noen tester om den nå. Sprøtt at man aldri har hørt om denne før i grunnen.
    Det hadde du sikkert om HiFi klubben hadde solgt dem

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte den nye chorus-serien til Focal i dag. Den kan det være verd å få seg en demo på også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Notert. Snakket med Geir i Drammen i dag, og han mente de var et atskillig bedre valg enn ex Triangle. Sånn er det. Har en avtale til uka.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger egentlig ikke en forforsterker og effekt. Kan like godt bruke en surroundreciever og ha effektamp på frontene mens du bruker reciever på resten

Focal er ikke noe dumt å høre på nei

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam AVR300 drar det meste, kjører du 5.1 kan du bruke de to ekstra kanalene til biamping. Men har du økonomi til det, vil det alltid lønne seg med en skikkelig effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går nok for en god surround-reciever og effektblokker etter hvert, om behovet skulle melde seg. Kan få en bra deal på Yamaha RX-V2600 og Focal Chorus, så det spørs om det ikke blir det .....:-D

Takk for alle innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sammenlign Ikon 7 med de nye CM7 fra B&W

Var innom Hifiklubben i går for å lytte til nye CM7 fra B&W. Brukte Dali Ikon 6 som referanse siden de har fått mye skryt.

Her var det tydelig forskjell - anbefaler deg å gjøre det samme før du bestemmer deg. Prisen er jo noe lik på de to - men stor forskjell i lydbilde.

Thule elektronikk ble benyttet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •