Yamaha og ferdigloddede bananplugger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha og ferdigloddede bananplugger

Hei.

Kjøpte nylig helt nye kabler til hjemmekinoen. kablene var ferdigloddede med bananplugger, og jeg gleder meg masse til å prøve disse på anlegget. Men min Yamaha rxv-800 hadde ikke noe plass til disse pluggene, altså kun til tvinnede kobberkabler slik jeg har idag. Er dette bare Yamahaen min, eller? Er det slik at hvis jeg kjøper en ny Reciever så kan jeg fjerne "kabelfestene" bak, for så å kunne skli mine bananer inn i recieveren? Dette er ganske elementært, men det slo meg at jeg aldri har tenkt på det før. Bananer passer jo perfekt i høytalerene selvfølgelig..... Men er det noen recievere som ikke er tilpasset dette?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det lille hullet som faktisk er bak terminalene (altså flaten bakpå knottene, ikke det hvor du fester kobbertrådene) er det mulighet for å bare trykke bananpluggene rett inn igjennom plasten.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv tok jeg en skrue for bruk i treverk og skrudde inn, deretter dro jeg plastikken i senter ut med skruen. Gikk veldig bra, og du slipper å ha plastikkrester i hullet. Det er jo bare en liten forsegling for bruk på det europeiske markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Yamaha's receivere er høytalerterminalene dobble, dvs. skruen har 2 hoder.
    Det ytterste kan fjernes ved å dra/lirke av den ytterste kapselen, under den fremkommer ett nytt skruehode.
    I disse kan man sette inn bananer uten at de klemmes i stykker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •