Surround Preamp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround Preamp

Jeg har sett litt rundt etter en surround preamp som passer i et oppsett med 5 Midgard Oberon 6.1 (eventuelt 2st 6.1 og 3st 4.1)
    Disse forsterkerene har kunn XLR inngang og det hadde derfor vært en fordel om preamp'en hadde XLR utganger til alle kanaler.

Jeg ser imidlertid at en Preamp med slike utganger er meget dyre og budsjettet mitt er max på 10,000,- så jeg bør vel se på de kunn med vanlige rca utganger selvom det ikke er optimalt å bruke omformer fra RCA til XLR.

kunne også vært fristende å se på Recivere ettersom mange sier det er der man får mest for pengene, men har alle rede 2 mono effekttrinn som jeg ønsker å bruke.

Når det gjelder høytalere er de av den store typen, foreløpig Cerwin vega -215 som fronter og et par Dynavoice som surround.
    om jeg ikke velger preamp men går for reciver er det mulig å øke rammen, prismessig til 16,000,-

Kort sagt:

-Reciver til under 16k
    -surround preamp til under 10k

Hva vil være det beste valget?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsåvidt samme problemstilling som deg(har lyst på ny surround pre-amp), men jeg bruker RCA->XLR overgangene som følger med Midgard blokkene mine, så det skal ikke være nødvendig å kjøpe en forforsterker med XLR.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med en balansert preamp er jo at de er konstruert for å drive balanserte effektforsterkere, disse kan ofte være tunge å drive for "hifi" utstyr som er basert på RCA plugger.
    Men det finnes ubalansert utstyr som fint klarer å drive balanserte amper.
    Men nå er det også stor forskjell fra en balansert amp til en annen på hvor lette de er å drive. Tror MA blokkene er ganske lettdrevne, de aller fleste MA-brukerne her på forumet driver dem med ubalanserte preamps så vidt jeg vet. Har ikke hørt noen klager på at de er vanskelige å drive til maks ihvertfall :-D

AjSelj, hvordan er det med brukt? Hvis du er litt tålmodig og villig til å kjøpe brukt så kan du finne feks en balansert sunfire preamp til under 10k.
    Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan de låter, de har fått gode kritikker rundt omkring, men man vet jo aldri helt om de passer til egne ører før man har hørt selv :roll:
    En annen mulighet er outlaw prosessor fra USA, den kommer på rett over 10k ferdig importert. Den krever en stepdown trafo fra 230v til 110v men med så lavt strømforbruk som en preamp har så koster ikke dette allverdens. Outlaw er litt diskutert i denne tråden http://avforum.no/forum/showthread.p...ghlight=outlaw ;-)
    Edit: og i denne tråden http://avforum.no/forum/showthread.p...ghlight=outlaw

Jeg er litt i samme situasjon som deg, har lyst på ny prosessor/preamp men det er fint lite utvalg av slike for de som har stramt budsjett Og mitt budsjett er langt mindre enn ditt..
    Lykke til med fremtidige innkjøp.

A

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg så denne på hi-fi sentralen..
    Arcam AVP700 audioprosessor selges
    « Annonse lagt inn: 09/21/06 klokken 06:34:45 » Rediger annonse

--------------------------------------------------------------------------------
    Sted: Trondheim
    Tlf: 92047466
    Pris: 15500 / bud

Ønsker å selge min avp700.

Kun 1 mnd gammel.
    Den er i sølv utførelse. 100% strøken. (plastikken på display er enda ikke tatt av)

http://www.arcam.co.uk/prod_diva_AVP700_intro.cfm

Denne selges pga. oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Husker jeg så denne på hi-fi sentralen..
    Arcam AVP700 audioprosessor selges
    « Annonse lagt inn: 09/21/06 klokken 06:34:45 » Rediger annonse

--------------------------------------------------------------------------------
    Sted: Trondheim
    Tlf: 92047466
    Pris: 15500 / bud

Ønsker å selge min avp700.

Kun 1 mnd gammel.
    Den er i sølv utførelse. 100% strøken. (plastikken på display er enda ikke tatt av)

http://www.arcam.co.uk/prod_diva_AVP700_intro.cfm

Denne selges pga. oppgradering.
    Står her enda den

Den har balansert på alle utganger.
    Jeg kan gå ned litt i pris hvis noen tar den fort.
    Bare ringe meg på 92047466

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja

Hadde jeg enda hatt pengene til kjøp nå så hadde jeg vei slått til tenker jeg.
    men må no vente til over jul med dette så det er i planlegnings fasen desverre.
    Foreløpig er det en stor party sterio jeg har med rikelig med krefter, blir nok heller ikke high end surround det er snakk om men god elektronikk er godt å ha ettersom jeg syns høytalere er noe lettere å bytte/teste.

Men kan vel hende jeg gjør som 90% av alle andre å går for en mer påkostet utgave av Denon, Yamaha eller Pioneer ønsker meg egentlig noe annet men.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •