Receiver til BW MT-20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til BW MT-20

Hei, jeg er relativt ny i AV-verdenen og ønsker råd. Jeg skal kjøpe surround høytalere og reciver. Receiveren skal også drive mine gamle stereo høtalere. Etter en "kort" diskusjon med min bedre halvdel har vi landet på BW MT-20 høytalere ( ja, jeg ville helst hatt MT-30 med PV1 sub, men pengene strekker ikke til ). Nå prøver jeg å finne en matchende receiver. Jeg tenkte i utgangs punktet å gå for yamaha rx-v657 til kr 3799,- som syntes å være et godt kjøp(bortsett fra den utrolig stygge fjernkontrollen). Men så leste jeg noe om at små høytalere nødvendigvis har lav sensitivitet og derfor kanskje trenger kraftigere forsterker. Derfor fant jeg fram til Pioneer VSX-1016V til kr 5505,- med 150 watt ved 8 ohm(og en mye penere fjernkontroll som kan lære) mot 95 watt på yamaha'n. Spørsmålet mitt blir da: Kan jeg regne med betydlig bedre ytelse med vsx-1019v eller er det overflødig til de aktulle høytalerne?

Takknemlig for hjelp. Tar gjerne imot forslag til alternative høytaler og receivere i ca samme klasse. Har sett litt på Tannoy arena også, men har ikke hørt disse. Er det noen som har sammelignet Tannoy arena med BW MT-20?

Tillegg: Det er ikke lett med kronisk besluttningsvikt når man skal velge nytt anlegg Fant nettop KEF sine KHT3005 som er EISA vinnere 06/07 i denne klassen. Ligger prismessig mellom MT-20 og Arena. Kanskje dette blir veien å gå, må høre de først. Ser at Yamaha rx-v659 vant EISA i år. Jeg trenger en forsterker som fungerer greit til stereo i tillegg og det ser ut som yamaha sattser mer på dette enn pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tannoy Arena har skyhøy WAF, og kjempe god lyd selv om det er satelitt og sub oppsett.

På Nordby Digital rett over grensen, kan hele settet kjøpes for 12995 SEK.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •