Fjerne beina på reciver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjerne beina på reciver?

Lurer på hvilke konsekvenser jeg kan vente meg ved å fjerne bena på reciveren. Problemet er at den blir for høy for mitt nye møbel (tabbe fra min side), og fram til jeg finner en løsning på dette lurer jeg på om det kan få å fjerne bena reciveren står på så den blir litt lavere.

Dette er som sagt bare en midlertidig løsning, så etterhvert vil jeg få på plass en hylle den kan få stå på.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kanskje få litt problemer med luftstrøm til kjøling...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Du kan kanskje få litt problemer med luftstrøm til kjøling...
    Ja dette er jeg i grunn forberedt på, men den får bra med luft bak og på sidene, samt at jeg vil heve den litt, bare ikke så mye som den er hevet med bena som står på, så litt luft vil den få under fortsatt.

Men dersom reciveren blir for varm, vil en sikring da ryke, eller vil reciveren ta kvelden?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ja dette er jeg i grunn forberedt på, men den får bra med luft bak og på sidene, samt at jeg vil heve den litt, bare ikke så mye som den er hevet med bena som står på, så litt luft vil den få under fortsatt.

Men dersom reciveren blir for varm, vil en sikring da ryke, eller vil reciveren ta kvelden?
    Kjenner ikke receiveren din, men er det luftspalter på undersiden og på toppen av kabinettet slik at mye av kjøleluftstrømmene er beregnet å stige opp og gå gjennom disse , hjelper det lite med tilgang på luft bakfra og fra sidene. Mange surround receivere har en intern kjølevifte som kjører etter behov, og klarer å flytte tilstrekkelig med kjøleluft selv i trange oppsett, men det lureste er nokk å sjekke med brukermanualen og se hva slags klaringer som anbefales over forsterkeren, og dermed finne ut at kankje det også blir et stort problem i det oppsettet du hadde tenkt når til og med bena gjør det til en "press passning"

Ellers er det vanlig at produsenten har utstyr receivere med egene sikkringskretsløp som også skal beskytte mot overoppheting, men det ikke så smart å gjøre seg 100% avhengig av disse.

Ellers så er det ikke så uvanlig at en sikkring naturlignokk ryker samtidig som receiveren tar kvelden, men da er det ofte for sent.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bena i front gikk uansett ikke å fjerne, så da blir det å finne en dedikert hylle til reciveren i morgen, gjerne en som kan henges på vegg.

Kan ikke skjønne hvordan det kan selges dedikerte mediamøbel som ikke har nok klaring i høyden til å få på plass en reciver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt en centerhøytaler oppå forsterkeren min... da var det byebye til surround, og plutselig funka bare frontkanalene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •